Κλειστά λιμάνια λόγω COVID-19 στην Κίνα, οδηγούν σε καθυστερήσεις πλοίων και αυξήσεις ναύλων

banner-google-news

Με ανακοίνωσή του στις 2 Ιουνίου ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller-Maersk ενημέρωσε για τις τελευταίες επιπτώσεις που σχετίζονται με τον COVID-19 στις λιμενικές επιχειρήσεις Yantian στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας. Η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται καθώς έχουν επιβεβαιωθεί περισσότερες θετικές περιπτώσεις COVID στο Σενζέν, όπου βρίσκονται το λιμάνι Yantian και το λιμάνι Shekou. Η εταιρεία παρακολουθεί στενά την κατάσταση και κάνει ό,τι μπορεί, για να μετριάσει τον αντίκτυπο στις εφοδιαστικές αλυσίδες, όπου αυτό είναι δυνατόν.
Συγκεκριμένα, τονίζει ότι:

  • Λόγω της εφαρμογής περαιτέρω μέτρων, αναμένεται αυξημένη συμφόρηση και καθυστερήσεις πλοίων άνω των 12 ημερών.
  • Θα υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση στο λιμάνι Nansha και 5 ώρες αναμονής για παραλαβή και είσοδο εμπορευματοκιβωτίων.

maersk2

Η πυκνή κίνηση στο Yantian International Container Terminal (YICT) παραμένει αυξημένη, με την απολύμανση και τα μέτρα καραντίνας που εφαρμόζονται συνεχώς από τις τοπικές αρχές για την αποτροπή της εξάπλωσης του COVID-19. Η Maersk αναμένει να συνεχιστεί η συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς, και να υπάρχουν καθυστερήσεις πλοίων άνω των 12 ημερών την επόμενη εβδομάδα.

Θυμίζουμε ότι ο σταθμός κοντέινερ στο λιμάνι Yantian στην Κίνα έχει κλείσει από την προηγούμενη εβδομάδα, ύστερα από εξάπλωση του κορωνοϊού στους εργαζόμενους στο λιμάνι και την ευρύτερη κοινότητα.  Το λιμάνι  Yantian είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου. Oι μετοχές της Shenzhen Yan Tian Port Holding, που είναι ο διαχειριστής του λιμανιού, υποχώρησαν κατά 1,8% τη Δευτέρα 31/5. Οι κλήσεις προς τα γραφεία της εταιρείας δεν απαντήθηκαν. Οι διαταραχές θα συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα, με τη ναυτιλιακή εταιρεία AP Moller-Maersk να αναφέρει τροποποιήσεις και καθυστερήσεις στα πρόγραμμά της λόγω του κλεισίματος του λιμανιού. Τυχόν καθυστερήσεις πιθανότατα θα ασκήσουν περαιτέρω πίεση στο ήδη υψηλό κόστος αποστολής εμπορευμάτων από την Κίνα, το οποίο έχει αυξηθεί εξαιτίας αυξημένης εξαγωγικής ζήτησης, έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων και άλλων παραγόντων. Αυτές οι αυξήσεις στα έξοδα αποστολής είναι ένας από τους παράγοντες που αυξάνουν την τιμή των εξαγωγών της Κίνας, και απειλούν να τροφοδοτήσουν περαιτέρω τον παγκόσμιο πληθωρισμό.