Ιταλία προς ΕΕ: «Αυτοκτονία η απαγόρευση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα»

banner-google-news

Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας χαρακτήρισε το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης έως το 2035 «αυτοκτονία» και «δώρο» στην κινεζική βιομηχανία. Η Ιταλία έχει εντείνει την αντίθεσή της στα ευρωπαϊκά σχέδια για απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ σε 12 χρόνια. Ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι αποκάλεσε την ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «αυτοκτονία» και «δώρο» στην κινεζική βιομηχανία.

Οι κανόνες που εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 14 Φεβρουαρίου θα απαιτήσουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων με ορυκτά καύσιμα στο μπλοκ των 27 χωρών.

Στην Ιταλία η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Όλοι νοιαζόμαστε για το νερό, την ποιότητα του αέρα και ένα καθαρότερο περιβάλλον… αλλά αυτό δεν σημαίνει να απολύσουμε εκατομμύρια εργαζομένους και να κλείσουμε χιλιάδες επιχειρήσεις», είπε ο Σαλβίνι, ο οποίος ηγείται του δεξιού κόμματος Λέγκα. Τόνισε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος και περισσότερη χρηματοδότηση, για να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση.

Ιταλικά κόμματα από όλες τις πλευρές του πολιτικού τόξου, συμπεριλαμβανομένων βασικών υπουργών της κυβέρνησης, επέκριναν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την πρόσφατη έγκριση νόμου που ουσιαστικά απαγορεύει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.

Οι Ευρωβουλευτές ψήφισαν οριακά υπέρ της σταδιακής κατάργησης των οχημάτων εσωτερικής καύσης στις επιβατικές μεταφορές από το 2035

Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί πάνω από 270.000 εργαζόμενους άμεσα ή έμμεσα και αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της ANFIA.

Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 27% πέρυσι στην Ιταλία, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,7% των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ANFIA.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, αλλά πρέπει ακόμη να επισημοποιήσουν τους κανόνες προτού τεθούν σε ισχύ. Η τελική έγκριση αναμένεται τον Μάρτιο.