Οι οδικοί μεταφορείς ζητούν προσαρμογή της Συμφωνίας ΕΕ-Ουκρανίας

Τα μέτρα υπέρ της Ουκρανίας απειλούν την εσωτερική αγορά της ΕΕ και την ανθεκτικότητά της.

banner-google-news

Δεκατέσσερις ομοσπονδίες οδικών μεταφορών από την Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, δηλώνουν σε κοινή δήλωσή τους ότι προτεραιότητα και θεσμική ευθύνη των ευρωπαϊκών και εθνικών αρχών είναι η προστασία της εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τονίζουν ότι τα μέτρα για την υποστήριξη της Ουκρανίας που έλαβε η ΕΕ στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών (αλλά και στον γεωργικό και αγροτικό τομέα) απειλούν την εσωτερική αγορά της ΕΕ και την ανθεκτικότητά της.

Συγκεκριμένα οι 14 ομοσπονδίες οδικών μεταφορών αναφέρουν στην κοινή δήλωσή τους:

Οι υπογράφουσες ομοσπονδίες οδικών μεταφορών από την Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, σε συνέχεια προηγούμενων συζητήσεων και ανταλλαγής πληροφοριών με εκπροσώπους της ηγεσίας της ΕΕ και των εθνικών κυβερνήσεων, επαναλαμβάνουν ότι η προστασία της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ θεωρείται προτεραιότητα και θεσμική ευθύνη των ευρωπαϊκών και εθνικών αρχών.

Η υποστήριξη προς την Ουκρανία είναι μια δέσμευση, την οποία προσπαθούμε να τηρήσουμε. Ωστόσο, θεωρούμε ότι τα μέτρα που έλαβε η ΕΕ, ιδίως στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, δεν είναι πλέον βέλτιστα και μάλλον απειλητικά για την εσωτερική αγορά της ΕΕ και την ανθεκτικότητά της. Ομοίως, όπως και στον γεωργικό τομέα, τα μέτρα που έλαβε η ΕΕ υπερέβησαν τις αρχικές της προθέσεις και εκτός από τα οφέλη προκαλούν σημαντικές βλάβες στο εσωτερικό.

Θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι τα γεγονότα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι καθορισμένοι φιλελεύθεροι όροι για την πρόσβαση στην αγορά των ουκρανικών μεταφορέων πρέπει να αναθεωρηθούν. Το 46% των φορτηγών που εισέρχονται άδεια, η 40ήμερη παραμονή τους στην επικράτεια της ΕΕ και η αύξηση του αριθμού των ουκρανών μεταφορέων με πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ κατά 8.000 είναι σαφείς ενδείξεις υπερβολικής χρήσης των καθορισμένων κανόνων. Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλέψουμε την σημασία για τους ουκρανούς μεταφορείς της πρόσβασης στην ποσόστωση πολυμερών αδειών ECMT (475 ECMT βασικές άδειες, που ισοδυναμούν με 5.550 ετήσιες άδειες), που επιτρέπει σε νόμιμα εγκατεστημένους μεταφορείς να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς που είναι διαφορετικές και συμπληρωματικές με αυτές που καλύπτονται από διμερείς ποσοστώσεις.

Ως εκ τούτου, παροτρύνουμε το Συμβούλιο της ΕΕ να αποδεχθεί τη φωνή των εταίρων πολιτών του και να προσαρμόσει τη Συμφωνία ΕΕ-Ουκρανίας για τις οδικές μεταφορές κατά τρόπο ώστε η ενιαία εσωτερική αγορά της ΕΕ να παραμένει προστατευμένη και οι κανόνες να εφαρμόζονται σωστά. Πιστεύουμε πραγματικά ότι αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να διακυβευτεί η βοήθειά μας προς την Ουκρανία. Το σύστημα ποσοστώσεων είναι γνωστό και εφαρμόζεται μεταξύ των χωρών, έχει δοκιμαστεί επί δεκαετίες, είναι ευρέως κατανοητό και έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου. Οι ανάγκες της Ουκρανίας για αυξημένο όγκο οδικών μεταφορών για τις εξαγωγές και τις εισαγωγές τους μπορούν να επιτευχθούν με την αύξηση του όγκου των διμερών ποσοστώσεων, σε οποιαδήποτε εύλογα δικαιολογημένα επίπεδα.

26 Φεβρουαρίου 2024

Υπογραφές, με αλφαβητική σειρά των Ομοσπονδιών:

Georgi Petarneychev, President AEBTRI, Bulgaria
Olivier GROLLEAU, President AFTRI, France
Ana Monteiro Souta, General Manager ANTRAM, Portugal
Josef Melzer, President ČESMAD Bohemia, Czech Republic
Pavol Piešťanský, President ČESMAD Slovakia, Slovak Republic
Erik Østergaard, CEO DTL, Denmark
Stefan Schou, CEO ITD, Denmark
Zsolt Barna, President MKFE, Hungary
⁠Torsten Laksafoss Holbek, CEO, NLA Nordic Logis/cs Associa/on
⁠Jan-Terje Mentzoni, ac/ng CEO of NLF, Norway
Apostolos Kenanidis, President OFAE, Greece
⁠Ulric Langberg, ac/ng CEO of SA, Sweden
Anssi Kujala, CEO SKAL, Finland
Jan Buczek, President ZMPD, Poland

Πηγή: ΟΦΑΕ