Η Scania παρουσιάζει παγκόσμιας κλάσης, ευέλικτα υβριδικά φορτηγά

banner-google-news

Η Scania παρουσιάζει τα φορτηγά Hybrid Electric Vehicles (HEV) και Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) που μπορούν να εξοπλιστούν με διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και φόρτισης, προσφέροντας έτσι λύσεις που μπορούν να ικανοποιήσουν διάφορες απαιτήσεις για εφαρμογές όπως ψυγεία, μπετονιέρες και τοπικές διανομές. Ο εντελώς νέος ηλεκτροκινητήρας GE281 λειτουργεί παράλληλα με έναν κινητήρα καύσης Scania επτά ή εννέα λίτρων, παρέχοντας μοναδικές ευκαιρίες για τη δημιουργία λύσεων μεταφοράς.

Το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Scania έχει αναπτυχθεί εσωτερικά σύμφωνα με τη σπονδυλωτή φιλοσοφία της εταιρείας. Με τη σύζευξη δύο ηλεκτροκινητήρων μεταξύ τους και τη συγχώνευσή τους με βασικά μέρη της τελευταίας γενιάς κιβωτίων ταχυτήτων Opticruise της Scania, δημιουργήθηκε κάτι πραγματικά νέο και αξιοσημείωτο. Ο ηλεκτροκινητήρας GE281 παρέχει απρόσκοπτη μετάδοση ισχύος και ικανότητα αντιμετώπισης GVW στους 36 τόνους χωρίς υποστήριξη από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά λειτουργεί και με τον άλλο τρόπο: δεδομένου ότι ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει πάντα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση, ο κινητήρας καύσης μπορεί να μειωθεί τόσο σε όγκο όσο και σε ισχύ εξόδου. Ο υβριδισμός σημαίνει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40% στις αστικές μεταφορές σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης.

15 (Medium) scania

Η τελευταία γενιά υβριδικών φορτηγών από τη Scania μπορεί να παραγγελθεί ως HEV και ως PHEV, διαθέσιμα σε καμπίνες της σειράς P, G και L. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης DC07 διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος, όπως και ο κινητήρας DC09. Όλοι οι κινητήρες Scania Euro 6 μπορούν να λειτουργήσουν με φυτικό λάδι που έχει υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο (HVO), αν και μερικοί μπορούν επίσης να λειτουργήσουν με βιοντίζελ FAME.

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας GE281 της Scania προσφέρει 230 kW συνεχής και 290 kW ως μέγιστη ισχύ εξόδου, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 2.100 Nm. Διαθέτει έξι ταχύτητες αλλά όχι παραδοσιακό συμπλέκτη, καθώς ένα πλανητικό σύστημα σχέσεων φροντίζει για αυτή τη διαδικασία, παρέχοντας αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπές ροπής.

Η νέα γενιά HEV/PHEV της Scania προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ικανότητα, λειτουργία start/stop που εξαλείφει το περιττό ρελαντί και παρέχει συστήματα υποστήριξης όπως το Scania Adaptive Cruise Control με Active Prediction.

Το PHEV έχει εγκατεστημένη χωρητικότητα μπαταρίας 90 kWh (μπαταρίες 3 x 30 kWh), ενώ η έκδοση HEV έχει μία μπαταρία 30 kWh. Το PHEV μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 35 λεπτά όταν χρησιμοποιείτε φορτιστή DC 95 kW. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να φορτιστεί σε αποθήκες και κατά τη διάρκεια διαλειμμάτων. Ένα υβριδικό φορτηγό με κινητήρα μειωμένου μεγέθους – από DC09 σε DC07 – θα έχει στην πραγματικότητα ωφέλιμο φορτίο που είναι 250 κιλά υψηλότερο σε σύγκριση με το αδερφό «συμβατικό» φορτηγό.

Το επίπεδο εξοικονόμησης καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί από αυτή τη σπονδυλωτή λύση Scania διαφέρει ανάλογα με τους συνήθεις παράγοντες, όπως η ίδια η λειτουργία, το πόσο λοφώδης είναι η διαδρομή και πόσες εκκινήσεις και στάσεις υπάρχουν. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πάντα ενεργός, αλλά η επιπλέον βοήθειά του είναι λιγότερο χρήσιμη όταν βρίσκεται σε ταχύτητα πλεύσης σε αυτοκινητόδρομους. Η πιο ουσιαστική εξοικονόμηση καυσίμου επιτυγχάνεται στην αστική κυκλοφορία, όπου ορισμένοι πελάτες θα εξοικονομήσουν έως και 40%.

Μεγάλες πόλεις όπως το Παρίσι και το Άμστερνταμ εφαρμόζουν αυστηρές ζώνες εκπομπών, θορύβου και ασφάλειας. Αυτό σημαίνει ότι οι προοδευτικοί μεταφορείς που θέλουν να παραμείνουν σχετικοί και ανταγωνιστικοί στρέφουν το μυαλό τους προς νέες λύσεις χωρίς ρύπους.

«Αυτά τα υβριδικά Scania είναι ένας έξυπνος τρόπος για να κάνετε μεγάλα βήματα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση και ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών», λέει η Ema Ceco, Product Manager e-mobility, Scania Sales & Marketing.