- Το 20% των νέων ηλικίας 15-24 ετών παγκοσμίως (267 εκατομμύρια) δεν εργάζονται ή είναι εκτός εκπαίδευσης και κατάρτισης
- Το 21% των θέσεων οδηγού φορτηγού και το 19% των θέσεων οδηγού λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη και στην ΚΑΚ δεν έχουν συμπληρωθεί.
Τα ελάχιστα όρια ηλικίας για επαγγελματίες οδηγούς διαφέρουν σήμερα σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο. Ενώ η ελάχιστη ηλικία είναι ήδη 18 στη Μέση Ανατολή και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, είναι 21 σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου και έως 26 για οδηγούς πούλμαν σε χώρες όπως η Κίνα και η Τουρκία. Μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει ένα περίπλοκο συνονθύλευμα διαφορετικών ηλικιών και κανόνων για οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και πούλμαν. Οι κανονισμοί μπορούν ακόμη και να διαφέρουν εντός μιας χώρας, ανάλογα με το αν η μεταφορά είναι εθνική ή διεθνής.
Τέτοιοι περιοριστικοί ηλιακιακοί κανόνες αποτελούν σοβαρό εμπόδιο για την ένταξη των νέων στο επάγγελμα σε μια εποχή που η ανεργία των νέων υπερβαίνει το 30% σε ορισμένες χώρες.
Παρά τις διακυμάνσεις στην αγοράς εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η έλλειψη οδηγών είναι ένα μακροπρόθεσμο ζήτημα, που επιδεινώνεται από το γηρασμένο εργατικό δυναμικό.
Η έλλειψη οδηγών αποτελεί παγκόσμια ανησυχία επειδή θέτει σε κίνδυνο την κινητικότητα και το εμπόριο. Στην Ευρώπη, το ένα πέμπτο των θέσεων εργασίας για οδηγούς δεν έχει συμπληρωθεί. Στις ΗΠΑ, η έλλειψη οδηγών, ήδη περίπου 60.000, αναμένεται να διπλασιαστεί την επόμενη δεκαετία. 4 Η έρευνα της IRU δείχνει ότι η Νότια Αφρική χρειάζεται περίπου 15.000 νέους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών κάθε χρόνο, αλλά δεν είναι σε θέση να ικανοποιήσει τη ζήτηση.