Ηλεκτρικά οχήματα: απώλεια απόδοσης σε χαμηλές θερμοκρασίες

banner-google-news

Νέα έρευνα που έγινε στην Αμερική, στην οποία συμμετείχαν 13 ηλεκτρικά οχήματα, έδειξε ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση των μπαταριών. Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν ήταν τα Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar i-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, 3, X, και Y, Volkswagen e-Golf, και Volkswagen ID.4.

Η έρευνα μέτρησε την αυτονομία τους σε θερμοκρασίες 21 βαθμών Κελσίου, που είναι και η εργοστασιακή μέτρηση, ενώ παράλληλα μετρήθηκαν και σε θερμοκρασίες από -1 έως -7 βαθμούς Κελσίου.

Η απώλεια σε ορισμένα μοντέλα ήταν πάνω από το 30%. Καλύτερη συμπεριφορά και τιμές αυτονομίας πέτυχαν τα μοντέλα που είχαν αντλίες θερμότητας, καθώς η κατανάλωση για την θέρμανση ήταν λιγότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα.

Είναι ωστόσο γνωστό ότι οι σκανδιναβικές χώρες, που κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχουν ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Είναι αυτό ένα μήνυμα, ότι η μικρή αυτονομία δεν αποτελεί σοβαρό πρόβλημα;
Ίσως, όταν υπάρχει μεγάλο και δυναμικό δίκτυο φόρτισης.

Το θέμα της μείωσης της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων τις κρύες ημέρες απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που μελετούν τρόπους να ξεπεράσουν το πρόβλημα της μεγάλης απώλειας μπαταριών σε χαμηλές θερμοκρασίες.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ