Ηλεκτρικά φορτηγά: νέα δεδομένα χαρτογραφούν τοποθεσίες προτεραιότητας για σημεία φόρτισης

banner-google-news

Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών από την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Εάν εγκατασταθούν γρήγορα αρκετοί σταθμοί φόρτισης σε όλη την ΕΕ, η απορρόφησή τους στην αγορά θα αυξηθεί εκθετικά τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Martin Lundstedt, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volvo.

«Δεδομένου ότι οι σταθμοί φόρτισης που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες των φορτηγών λείπουν σχεδόν εντελώς σήμερα, η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι τεράστια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να βοηθήσουμε τις κυβερνήσεις και τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου να κατευθύνουν τις επενδύσεις τους εκεί που χρειάζονται περισσότερο», εξήγησε ο Lundstedt.

Η Fraunhofer ISI ανέλυσε, για λογαριασμό της ACEA, τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη σε διάστημα 12 μηνών, εστιάζοντας στη διάρκεια των στάσεων σε μεμονωμένες τοποθεσίες. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι το 10% των τοποθεσιών όπου συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη (πάνω από 3.000) αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% (78.000) των συνολικών στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις να διασφαλίσουν ότι το 10% των κορυφαίων τοποθεσιών στάσεων φορτηγών στις χώρες τους θα είναι εξοπλισμένες με κατάλληλους ηλεκτρικούς φορτιστές το αργότερο έως το 2027. Οι ακριβείς τοποθεσίες όλων των στάσεων φορτηγών σε 29 ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζονται σε πέντε περιφερειακούς χάρτες: Κεντρική Ευρώπη, Βόρεια Ευρώπη, Νοτιοανατολική Ευρώπη, Νότια Ευρώπη και Δυτική Ευρώπη.

Οι χάρτες διακρίνουν επίσης τους διαφορετικούς χρόνους στάσης των φορτηγών -σύντομες στάσεις (κάτω από μία ώρα) και μεγάλες στάσεις (διανυκτέρευση στάθμευσης). Αυτό είναι σημαντικό, καθώς η διάρκεια καθορίζει τις ανάγκες φόρτισης, όπως ο διαθέσιμος χρόνος για πλήρη επαναφόρτιση και η απαιτούμενη ισχύς εξόδου. Οι χάρτες προσδιορίζουν επίσης ακριβώς πού βρίσκονται οι πιο χρησιμοποιούμενες στάσεις φορτηγών (κυρίως σε χώρους ανάπαυσης κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, τοποθεσίες εταιρειών, κόμβους logistics και λιμάνια).

Καθώς οι ευρωβουλευτές και οι υπουργοί της ΕΕ προετοιμάζουν τις τελικές τους θέσεις σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), η ACEA ζητά αφοσιωμένους και φιλόδοξους στόχους για συγκεκριμένες υποδομές φορτηγών για κάθε κράτος μέλος.