Ηλεκτρικά φορτηγά: νέα μελέτη δείχνει τις ακριβείς θέσεις φόρτισης στην Ευρώπη

banner-google-news

Μια νέα μελέτη που διεξήχθη για την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποδεικνύει ποιες ακριβώς είναι οι βασικές θέσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών.

Τα δεδομένα της μελέτης μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη χαρτογράφηση ενός δικτύου σημείων φόρτισης φορτηγών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση· συμπεριλαμβάνονται τα  υπεραστικά και περιφερειακά σημεία στάθμευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

«Η απορρόφηση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή για τη φόρτιση αυτών των φορτηγών έχει σοβαρές ελλείψεις, επομένως πρέπει να ενεργήσουμε επειγόντως», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA.

Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα τρέχοντα πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Για να εντοπίσει αυτούς τους ιστότοπους, η Fraunhofer ISI, ανέλυσε 30.000 σημεία στάθμευσης φορτηγών. Αυτές οι πληροφορίες, που στηρίζονται στη δραστηριότητα περίπου 400.000 φορτηγών της εφοδιαστικής που χρησιμοποιούν 750.000 ατομικές στάσεις, συλλέχθηκαν από τους επτά Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών.

electric-trucks-new-study-

Δείχνει ότι οι θέσεις στάθμευσης φορτηγών συγκεντρώνονται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές στην Κεντρική Ευρώπη. Είναι πιο πυκνές γύρω από σημαντικές βιομηχανικές περιοχές και μεγάλες πόλεις -όπως η Βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το ευρύτερο Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη- και ακολουθούν τους κύριους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, περίπου το ένα τρίτο έως το ήμισυ των θέσεων στάθμευσης βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτοκινητόδρομους. Περίπου το ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο βρίσκονται σε τοποθεσίες εταιρειών ή σε κόμβους διακίνησης (logistic hub locations), με μόλις 1% έως 5% να σταθμεύουν σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς πορθμείων.

Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες χρόνου στάθμευσης: λιγότερο από τρεις ώρες (με 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και περισσότερο από οκτώ ώρες. Η υψηλή συχνότητα μικρότερων στάσεων, καθώς και οι κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης, υπογραμμίζουν την ανάγκη για σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλα για επαναφόρτιση φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η νέα αυτή ανάλυση παρέχει μια καλή ένδειξη για τις κατάλληλες τοποθεσίες, όπου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν υποδομές φόρτισης. Για επενδυτικές αποφάσεις ωστόσο χρειάζονται και άλλα στοιχεία, όπως, μεταξύ άλλων,  χωρητικότητα δικτύου, τοπικές εκτιμήσεις και ύπαρξη υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.