H Scania αναπτύσει σύστημα με κάμερες για να αντικαταστήσει τους καθρέφτες

banner-google-news

Τα ψηφιακά κάτοπτρα οδήγησης στα φορτηγά μπορούν να αντικαταστήσουν τα συμβατικά κάτοπτρα, να μειώσουν τα τυφλά σημεία και να βελτιώσουν την ορατότητα, σύμφωνα με την πρόσφατα ολοκληρωμένη έρευνα. Πρόκειται για ένα σύστημα καθρέφτη με ψηφιακή κάμερα που θα μπορούσε να αντικαταστήσει εντελώς τους συμβατικούς καθρέπτες στα φορτηγά.

Οι καθρέφτες  δεν εξελίχθηκαν πολύ απο τη στιγμή που έγιναν απαραίτητοι στη δεκαετία του 1960, ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου αριθμού των εθνικών οδών παγκοσμίως. Τώρα, τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν, καθώς αναπτύχθηκε μια νέα λύση για τους κατασκευαστές φορτηγών χάρη στις εταιρείες RISE, Scania και Stoneridge Electronics AB.

Μαζί με τον υπέθυνο εργονομίας οχημάτων της Scania, Hanna Staf και τους τεχνικούς της Stoneridge Electronics, ο Azra Habibovic, επικεφαλής του έργου στο σουηδικό ερευνητικό ινστιτούτο RISE Viktoria, δημιούργησε ένα πρωτότυπο ψηφιακό σύστημα κατοπτρικής οπίσθιας όψης που αντιπροσωπεύει ένα σαφές βήμα προς τα εμπρός. Το πρωτότυπο περιλαμβάνει κάμερες τοποθετημένες κοντά στις  μπροστινές γωνίες του εξωτερικού χώρου της καμπίνας. Οι οθόνες στο εσωτερικό της καμπίνας δείχνουν την οπίσθια όψη σε πραγματικό χρόνο.

H άμεση όραση του οδηγού βελτιώνεται

Αντικαθιστώντας τα συμβατικά κάτοπτρα οδήγησης με ψηφιακούς καθρέπτες, βελτιώνεται η άμεση όραση του οδηγού. «Τα παραδοσιακά κάτοπτρα οδήγησης συνήθως αποκλείουν το οπτικό πεδίο των οδηγών, ενώ η αντικατάστασή τους με ψηφιακά συστήματα, επιτρέπει στους οδηγούς να ανιχνεύουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες πολύ πιο εύκολα – ένα τυπικό πρόβλημα σε αστικές διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους», λέει ο Habibovic.

Το σύστημα παρέχει ένα μεγαλύτερο οπτικό πεδίο και μειώνει τα τυφλά σημεία, καθιστώντας τον οδηγό πιο ενημερωμένο για πιθανούς κινδύνους γύρω από το οχημά του. Επιπλέον, ο Habibovic εξηγεί: «Η αυτόματη μετατόπιση της κύριας όψης είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την παρακολούθηση του άκρου του ρυμουλκούμενου κατά τη στροφή ή την οπισθοπορεία του. Εξαλείφει την ανάγκη για κινήσεις σώματος και κεφαλής για την αύξηση του οπτικού πεδίου, κάτι που συνήθως συμβαίνει όταν χρησιμοποιούνται συμβατικοί καθρέφτες. «

Καλύτερη ορατότητα όταν τα παράθυρα των θυρών είναι βρώμικα

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι το πρωτότυπο παρέχει καλύτερη ορατότητα όταν τα παράθυρα των θυρών είναι βρώμικα. Κατά τη διάρκεια δυσμενών καιρικών συνθηκών, μπορεί να είναι μια πρόκληση για τους οδηγούς φορτηγών να εντοπίζουν αντικείμενα σε συμβατικούς καθρέφτες.

Εκτός από την ασφάλεια, το ψηφιακό σύστημα οπίσθιου προσανατολισμού προσφέρει μειωμένη αντίσταση αέρα και  βελτιωμένη νυκτερινή προβολή  μέσω ενσωματωμένου συστήματος υπερύθρων.

«Η αντικατάσταση συμβατικών καθρεφτών με ψηφιακά συστήματα δημιουργεί μια μοναδική ευκαιρία για βελτίωση της ορατότητας των οδηγών και της νυχτερινής όρασης», λέει ο Staf. Αυτό βελτιώνει την ασφάλεια ενώ παράλληλα δημιουργεί ένα πιο άνετο περιβάλλον οδήγησης.

Δειτε το βίντεο :