H MAN στην Ι.Α.Α. 2016 : Πλήρης ανανέωση εν όψη 2017

banner-google-news

Μια από τις πιο δυναμικές παρουσίες της έκθεσης ήταν αυτή της MAN Truck & Bus. Όχι μόνο υπήρχε ένα εντελώς νέο μοντέλο μεταξύ των όσων παρουσιάστηκαν στο περίπτερό της αλλά και ολόκληρη η γκάμα φορτηγών είναι ανανεωμένη σε μεγάλο βαθμό. Καταρχήν το νέο MAN TGE τοποθετεί την μάρκα στην κατηγορία κάτω από τους 7,5 τόνους όπου μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Καρπός της συνεργασίας με την VW, το TGE αποτελεί  «αδελφό» μοντέλο του νέου Crafter και θα διατεθεί σε πολλαπλές εκδόσεις βαν, καμπίνα-σασί και ανοιχτής καρότσας.

Με αναβαθμισμένη εξωτερική εμφάνιση πρόκειται να διατεθούν τα βαρέα φορτηγά της σειράς TG μέσα στο 2017. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα πιο τρισδιάστατο λογότυπο MAN πάνω σε μια μαύρη επιφάνεια ενώ το λιοντάρι είναι από χρώμιο, όπως και το περίγραμμα που το περιβάλλει. Επίσης, υπάρχουν νέες μπάρες – γρίλιες στη μάσκα, στο σημείο από όπου εισέρχεται ο αέρας στο σύστημα ψύξης. Η σχεδίασή τους εστιάζει στην καλύτερη διαχείριση του αέρα και αισθητικά προσδίδουν στο φορτηγό μια πιο στιβαρή εμφάνιση. Οι εκδόσεις TGX φέρουν δύο τέτοιες μπάρες ενώ οι εκδόσεις TGS με την πιο στενή καμπίνα μια. Ανεπαίσθητες αλλαγές έχουν γίνει και στον προφυλακτήρα του TGX.

Οι παρεμβάσεις του κατασκευαστή στο εσωτερικό των φορτηγών για το 2017 είναι πιο εμφανείς, με στόχο να προσδώσουν έναν νέο χαρακτήρα στις καμπίνες των TGX, TGS, TGM και TGL. Μια ομολογουμένως εντυπωσιακή διχρωμία του μπεζ και του γκρι (sand και graphite τα ονομάζει η MAN) διατρέχει το ταμπλό από άκρη σε άκρη αλλά και άλλα στοιχεία όπως τα κρεβάτια, τις κουρτίνες σκίασης και την επένδυση της οροφής. Ανάλογα καλαίσθητο είναι και το γκρι λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου το οποίο ενισχύει οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.

Εν τω μεταξύ το πακέτο αποδοτικότητας που έχει λανσάρει η MAN τα τελευταία πέντε χρόνια, μπαίνει τώρα στην τρίτη γενιά του. Η τελευταία εκδοχή EfficientLine 3 περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που προβλέπει ο κατασκευαστής για τα μοντέλα του 2017. Στην έκθεση επαγγελματικών στο Ανόβερο η MAN παρουσίασε τα συγκριτικά αποτελέσματα μιας δοκιμαστικής διαδρομής 4.000 χλμ. όπου το νέο MAN TGX 18.500 4×2 BLS EfficientLine 3 αναμετρήθηκε στην κατανάλωση καυσίμου με το “παλιό” MAN TGX 18.480 4×2 BLS EfficientLine 2. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας επισημαίνεται ένα όφελος σε αποδοτικότητα της τάξης του 6,35% που προέρχεται συνδυαστικά από την χρήση του νέου D26, του κιβωτίου TipMatic 12+2 27 DD “Profi” και από την δυνατότητα συνδυασμού του προγνωστικού Efficient Cruise με την λειτουργία ρολαρίσματος EfficientRoll κάτι που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμο για τα TGX.

Μεγάλης έκτασης αλλαγές σημειώνονται στην γραμμή μετάδοσης των ανανεωμένων φορτηγών MAN για το 2017. Ξεκινώντας από την κορυφαία έκδοση του κινητήρα MAN D38 με τους 640 ίππους, αυτή δεν θα διατίθεται πλέον μόνο για εκδόσεις πολύ βαρέων εφαρμογών αλλά για σχεδόν όλα τα TGX. Παράλληλα, η ισχύς των άλλων εκδόσεων του D38 έχουν αυξηθεί κατά 20 ίππους, στα 540 και 580 hp. Η γκάμα κινητήρων που θα εφοδιάζουν τα MAN αποτελείται από τέσσερα μοτέρ – τα D08, D20, D26 και D38- σε 14 εκδόσεις ισχύος, από 150 έως 640 ίππους. Όλοι σχεδόν αποδίδουν μεγαλύτερη ροπή από τις χαμηλές στροφές (ειδικά ο D38 με τους δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους) ενώ διαθέτουν πιστοποίηση EN 15940 ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με παραφινικά καύσιμα όπως το HVO.

Σειρά σημαντικών επεμβάσεων υπάρχει και στον νέο D26 που θα διατίθεται πλέον στους 420, 460 και 500 ίππους. Μεταξύ άλλων υπάρχουν ατσάλινα πιστόνια με χαμηλότερες τριβές, βελτιωμένη ψύξη λιπαντικού μέσω θερμοστάτη και νέος υπερσυμπιεστής που βελτιώνει την απόκριση στις μεσαίες στροφές.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό που βασίζεται στο MAN TGS και φέρει την ονομασία «eTruck». Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW και μέγιστης ροπής 2.700 Nm ενώ η αυτονομία του ανέρχεται έως στα 150 χλμ.

28-medium30-medium