H IVECO στην Ι.Α.Α. 2016 : Πολύ… όραμα!

banner-google-news

Για ακόμα μια έκθεση ο Ιταλός κατασκευαστής επιμένει να παρουσιάζει concept οχήματα που σχεδόν ποτέ δεν προχωρούν στο στάδιο -αν όχι παραγωγής- τουλάχιστον πραγματικών δοκιμών. Μπορεί από αυτά να αποκομίζονται πολύτιμες πληροφορίες για τις τεχνολογίες του μέλλοντος, ωστόσο αυτή την στιγμή ο ανταγωνισμός βάζει στον δρόμο καινοτομίες που φέρνουν αποτελέσματα σήμερα και δεν υπόσχονται απλά για το μέλλον. Απο αυτή την άποψη λοιπόν η Iveco έχει μείνει λίγο πίσω παρά το ότι οι κινητήρες της καινοτομούν ενώ έχει ήδη παρουσιάσει το νέο Stralis.

Στην ΙΑΑ λοιπόν είχαμε την παγκόσμια πρεμιέρα του Iveco Z Truck Concept, ως δείγμα γραφής του πόσο μπορεί να αλλάζουν οι εμπορευματικές μεταφορές του μέλλοντος. Τα νέα στοιχεία που φέρνει μεταξύ άλλων το συγκεκριμένο όχημα-δοκίμιο είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, καινοτομίες στην σχεδίαση της καμπίνας, πληθώρα αυτοματοποιημένων τεχνολογιών που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας και την δυνατότητα «διαδραστικότητας» μεταξύ του οχήματος και του οδηγού.

Το Iveco Z Truck εφοδιάζεται με έναν νέας τεχνολογίας κινητήρα LNG που αποδίδει ισχύ 460 ίππων και ροπή 2.000 Nm ενώ, συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο Powershift 16 σχέσεων.Σε σχέση με τις μέχρι τώρα προτάσεις της Iveco Truck αναφορικά με τους κινητήρες φυσικού αερίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει έως και 33% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου!

Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων επιτυγχάνονται μέσω της χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) ως καύσιμο, που μάλιστα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η βιομάζα, δηλαδή «Bio-LNG«. Παράλληλα, το Iveco Z Truck υιοθετεί ένα νέο πρωτότυπο σύστημα δεξαμενών καυσίμου, σχεδιασμένο σε συνεργασία με την εταιρεία SAG. Κατασκευασμένη από αλουμίνιο και με ένα ειδικό σύστημα μόνωσης με την ονομασία «MLI» (Multi Layer Insulation), η εν λόγω δεξαμενή επιδεικνύει ένα τετραγωνισμένο σχήμα που επιτρέπει την βέλτιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων επί του πλαισίου, με αποτέλεσμα τη μέγιστη χωρητικότητα των 1.200 λτ. που μεταφράζεται σε αυτονομία έως και 2.200 χλμ., δηλαδή 60% περισσότερο από τις επιδόσεις του υπάρχοντος Stralis NP και ακόμη περισσότερο σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα.Επιπρόσθετα, η σχεδίαση της καμπίνας του οχήματος έχει τροποποιηθεί άρδην προκειμένου να αναβαθμιστούν στο έπακρο η αεροδυναμική του οχήματος και ο ρόλος του οδηγού εντός της.

Όλα τα παραπάνω, καθιστούν ρεαλιστικό το σενάριο ενός φορτηγού διεθνών μεταφορών με μηδενικούς ρύπους και αυτονομία έως και 2.200 χλμ.!
Το Σχεδιαστικό Τμήμα της CNH Industrial φρόντισε πέραν της βέλτιστης εξέλιξης του αεροδυναμικού σχήματος τόσο της καμπίνας όσο και ολόκληρου του οχήματος, να παρουσιάσει μια πρώτη γεύση των αλλαγών που η αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών οχημάτων θα επηρεάσει το ρόλο του οδηγού στο εσωτερικό του.

Αφιερώνοντας σημαντικά λιγότερο χρόνο στον χειρισμό του οχήματος, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει τον εσωτερικό διάκοσμο του Z Truck ανάλογα με την ασχολία του και τις απαιτήσεις του δηλαδή ανάλογα με το αν κινείται εντός ή εκτός της πόλης, αν ασχολείται με «δουλειά γραφείου, αν χαλαρώνει ή αν κοιμάται κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ο οδηγός μπορεί να επεκτείνει ουσιαστικά το πίσω τοίχωμα της καμπίνας αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος της κατά 500 χλστ. με αποτέλεσμα τη δυνατότητα χρήσης διάφορων συστημάτων όπως το αναδιπλούμενο κρεβάτι, το ψυγείο, η κουζίνα, ο νεροχύτης ή ακόμη και το μπάνιο!

Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί άρδην η διαδικασία με την οποία ο οδηγός «συνεργάζεται» με το όχημα καθώς το νέο «έξυπνο» παρμπρίζ μπορεί μεταξύ άλλων να προβάλει ακόμη και πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών εφόσον απαιτείται ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι σημαντικά μεγεθυμένο ενώ η θέση του οδηγού σε συνδυασμό με το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων αποτελούν ουσιαστικά μια «αυτόνομη» μονάδα.