H FUSO στην Ι.Α.Α. 2016 : Οδηγός στα ηλεκτρικά το eCanter

banner-google-news

Με κύριο άξονα το eCanter, η ιαπωνική Fuso Trucks, θυγατρική της Daimler AG έδωσε δυναμικά το παρόν στην φετινή έκθεση. Πρόκειται για την 3η γενιά του ηλεκτροκίνητου φορτηγού, μετά τα Fuso Canter Eco Hybrid (2010) και Fuso Canter E-Cell (2014) και αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία εντός του 2017 σε περιορισμένη παραγωγή για τις αγορές της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ αλλά και της Ευρώπης.

Το νέο Fuso eCanter διαφέρει εμφανισιακά από τις προγενέστερες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού ελαφρού φορτηγού καθώς, έπειτα από τις εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης οι ειδικοί της Fuso κατέληξαν σε χρήσιμα συμπεράσματα με βάση και τις ανάγκες των πελατών της εταιρείας. Οι βασικότερες διαφορές είναι τα νέα φωτιστικά σώματα με λυχνίες τύπου LED καθώς και η νέα μάσκα.

Εν τω μεταξύ η απόδοση του φορτηγού έχει αυξηθεί ενώ την ίδια στιγμή, το κόστος των μπαταριών που χρησιμοποιεί καθώς και των υπολοίπων στοιχείων του συστήματος μετάδοσης της κίνησης έχει μειωθεί. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας του Fuso eCanter αποδίδει ισχύ περίπου 248 ίππων και μέγιστη ροπή 380 Nm ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον πίσω άξονα.
Το όχημα που παρουσιάστηκε στην 66η ΙΑΑ έφερε μια συστοιχία μπαταριών με συνολική χωρητικότητα 70 kWh και αναλόγως του τύπου του οχήματος (μήκος, μεικτό βάρος κ.ο.κ.) αλλά και τη χρήση του, η μέγιστη αυτονομία του υπερβαίνει τα 100 χλμ. Οι μπαταρίες είναι χωρισμένες σε πέντε συστοιχίες εκ των οποίες, μια εδράζεται στο κέντρο του σασί πίσω από την καμπίνα των επιβατών και δύο εκατέρωθεν του πλαισίου στις δύο πλευρές του οχήματος.
Πρόκειται για υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου που διακρίνονται για την αυξημένη διάρκεια ζωής του, την υψηλή αποδοτικότητα (ιδιαίτερα σε υψηλές θερμοκρασίες) αλλά και το περιορισμένο μέγεθος τους.

Παρά το βάρος των εν λόγω μπαταριών, το νέο Fuso eCanter έχει να επιδείξει μια εξαιρετική αναλογία απόβαρου – ωφέλιμου φορτίου καθώς το μεικτό βάρος του ανέρχεται στους 7,49t. με το ωφέλιμο φορτίου του ορίζεται στους 4,63t.!Σε ότι αφορά στη φόρτιση τους, οι εν λόγω μπαταρίες απαιτούν μια ώρα για τη φόρτιση του 80% της χωρητικότητας τους ενώ το 100% επιτυγχάνεται σε διάστημα 7 ωρών. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει πως στο μέλλον, θα μπορεί να επιτευχθεί η ταχεία φόρτιση ως και στο 80% μέσα σε 30 λεπτά της ώρας.

21-medium