Φορτηγά μηδενικών εκπομπών: Η βιομηχανία και οι περιβαλλοντολόγοι ζητούν σημεία φόρτισης

banner-google-news

Οι κατασκευαστές φορτηγών και οι περιβαλλοντολόγοι έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την ανάπτυξη 11.000 σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά σε ολόκληρη την Ε.Ε. έως το 2025, και να αυξηθούν σε 42.000 έως το 2030. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και οι Μεταφορές & Περιβάλλον (T&E) κάλεσαν αυτήν την κλήση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε κοινή επιστολή χθες.

Δεδομένου ότι επί του παρόντος λειτουργούν σχεδόν μηδενικοί σταθμοί φόρτισης για φορτηγά, αυτοί οι στόχοι είναι φιλόδοξοι – αλλά είναι απαραίτητοι για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, λένε οι ενώσεις.

Επιπλέον, περίπου 300 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κατάλληλοι για βαρέα οχήματα θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία το αργότερο έως το 2025, αυξάνοντας σε περίπου 1.000 το αργότερο εως το 2030.

Το κοινό αίτημα για βιομηχανία / ΜΚΟ έρχεται πριν από την αναμενόμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων της Ευρώπης (AFID) φέτος.

Στην επιστολή τους, η ACEA και η T&E προτρέπουν την Επιτροπή να καταστήσει το AFID κατάλληλο για φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών, με δεσμευτικούς στόχους για την υποδομή σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη διασυνοριακή λειτουργία. Αυτό είναι επείγον και ζωτικής σημασίας για να ενθαρρυνθούν οι επαγγελματίες μεταφορών να κάνουν ταχεία μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Τα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα φορτηγά απαιτούν ειδική υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού λόγω της υψηλής ζήτησης ενέργειας, καθώς και των απαιτήσεων χώρου, στάθμευσης και πρόσβασης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις συγκεκριμένες ανάγκες στην αναθεώρηση της AFID, διασφαλίζοντας ότι είναι δυνατή η φόρτιση και ο ανεφοδιασμός σε αποθήκες φορτηγών, σε κόμβους εφοδιαστικής (κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση), σε δημόσιους χώρους σε αστικές περιοχές και κατά μήκος των εθνικών οδών.

hydrogen_pump_refueling (1) (Medium)

«Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί πλήρως στην Πράσινη Συμφωνία και ως εκ τούτου στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές ουδέτερες από τον άνθρακα έως το 2050 το αργότερο. Για το σκοπό αυτό, επενδύουμε μαζικά σε φορτηγά ουδέτερου CO2 », δήλωσε ο Martin Daum, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA και CEO της Daimler Truck AG .

«Ωστόσο, οι πελάτες μας δεν θα επενδύσουν σε αυτά τα οχήματα εκτός εάν μπορούν να τα φορτίσουν και να τα ανεφοδιάσουν εύκολα καθώς παραδίδουν αγαθά από τη μια χώρα στην άλλη. Η επερχόμενη αναθεώρηση AFID είναι μια χρυσή ευκαιρία για να βεβαιωθείτε ότι η ανάπτυξη υποδομών και η ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών συμβαδίζουν.»

hydrogen_pump_refueling (2) (Medium)

«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, ακόμη και για φορτηγά», δήλωσε ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της Transport & Environment.»

«Η μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών συμβαίνει και είναι καιρός να ξυπνήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει να χτίσουμε 10.000 σημεία φόρτισης φορτηγών στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σε αποθήκες φορτηγών, κόμβους εφοδιαστικής και κατά μήκος κάθε κύριου αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη. «