Φορτηγά MAN 2017 : Ο λέων βρυχάται!

Η MAN αναβαθμίζει την γκάμα φορτηγών της εν όψει της νέας χρονιάς και παρουσιάζει στην ΙΑΑ 2016, στο Ανόβερο, όλες τις λεπτομέρειες των βελτιώσεων σε επίπεδο αισθητικής, μηχανικών μερών και ηλεκτρονικών.

Απο τα αριστερά: TGS, TGM, TGX, και ξανά ΤGS
banner-google-news

Κείμενο:Κώστας Σκαρμαλιωράκης

“Επίθεση” σε όλα τα μέτωπα ετοιμάζει η MAN προκειμένου να ετοιμάσει την γκάμα φορτηγών της για τον ανταγωνισμό της νέας χρονιάς. Ειδικά φέτος που υπάρχει και η έκθεση επαγγελματικών οχημάτων ΙΑΑ 2016 στο Ανόβερο αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για την μάρκα να κάνει επίδειξη ισχύος και να διαφημίσει με τον καλύτερο τρόπο τα προιόντα και τις υπηρεσίες της. Ας δούμε τι ακριβώς αλλάζει στα φορτηγά που θα διαθέτει η MAN από το 2017.

ΦΡΕΣΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Με αναβαθμισμένη εξωτερική εμφάνιση πρόκειται να διατεθούν τα φορτηγά της σειράς TG μέσα στο 2017. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα πιο τρισδιάστατο λογότυπο MAN πάνω σε μια μαύρη επιφάνεια ενώ το λιοντάρι είναι από χρώμιο, όπως και το περίγραμμα που το περιβάλλει. Επίσης, υπάρχουν νέες μπάρες – γρίλιες στη μάσκα, στο σημείο από όπου εισέρχεται ο αέρας στο σύστημα ψύξης. Η σχεδίασή τους εστιάζει στην καλύτερη διαχείριση του αέρα και αισθητικά προσδίδουν στο φορτηγό μια πιο στιβαρή εμφάνιση. Οι εκδόσεις TGX φέρουν δύο τέτοιες μπάρες ενώ οι εκδόσεις TGS με την πιο στενή καμπίνα μια. Ανεπαίσθητες αλλαγές έχουν γίνει και στον προφυλακτήρα του TGX.

Οι παρεμβάσεις του κατασκευαστή στο εσωτερικό των φορτηγών για το 2017 είναι πιο εμφανείς, με στόχο να προσδώσουν έναν νέο χαρακτήρα στις καμπίνες των TGX, TGS, TGM και TGL. Μια ομολογουμένως εντυπωσιακή διχρωμία του μπεζ και του γκρι (sand και graphite τα ονομάζει η MAN) διατρέχει το ταμπλό από άκρη σε άκρη αλλά και άλλα στοιχεία όπως τα κρεβάτια, τις κουρτίνες σκίασης και την επένδυση της οροφής. Ανάλογα καλαίσθητο είναι και το γκρι λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου το οποίο ενισχύει οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.

ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΚΑΜΠΙΝΑ

Στα νέα φορτηγά όλων των σειρών TG θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις διακόσμησης. Στάνταρντ θα διατίθεται ο διάκοσμος “Brushed Aluminium Dark”, με βουρτσισμένο αλουμίνιο σε όλες τις επιφάνειες που δείχνουν μεταλλικές. Το κορυφαίο επίπεδο διακόσμησης ονομάζεται “Net Black” και συνδυάζει μαύρες γυαλιστερές και ματ επιφάνειες. Ενδιάμεσα δίνεται η επιλογή του “Trunk Wook Anthracite” με επιφάνειες απομίμησης ξύλου ενώ ο πελάτης θα έχει την ευχέρεια να διαμορφώσει την καμπίνα του φορτηγού του με τον διάκοσμο που ακριβώς θέλει. Επίσης υπάρχουν νέο τιμόνι, νέες επενδύσεις στα καθίσματα και προαιρετικά μέχρι και επενδύσεις δέρματος και αλκαντάρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα αναπαραγωγής πολυμέσων MAN Multimedia Truck Advanced με οθόνη 7 ιντσών, όλες τις πιθανές πηγές ήχου και εικόνας, κορυφαία συνδεσιμότητα και πλοήγηση ειδικά για φορτηγά. Σημαντική λεπτομέρεια που θα χαροποιήσει όσους κατέχουν ήδη ένα φορτηγό MAN είναι πως η εταιρία δίνει την δυνατότητα να παραγγείλουν όλα σχεδόν τα στοιχεία της ανανέωσης για τοποθέτηση στα δικά τους φορτηγά.

ΝΕΟ EFFICIENTLINE 3

Το πακέτο αποδοτικότητας που έχει λανσάρει η MAN τα τελευταία πέντε χρόνια, μπαίνει τώρα στην τρίτη γενιά του. Η μάρκα έχει ταξινομήσει μέχρι στιγμής πάνω από 56.000 τράκτορες EfficientLine κάτι που αποδεικνύει την καθολική αναγνώριση – μεταξύ των ιδιοκτητών και εταιριών- της αποδοτικότητας που εξασφαλίζει. Η τελευταία εκδοχή EfficientLine 3 περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που προβλέπει ο κατασκευαστής για τα μοντέλα του 2017. Στην έκθεση επαγγελματικών στο Ανόβερο η MAN θα παρουσιάσει τα συγκριτικά αποτελέσματα μιας δοκιμαστικής διαδρομής 4.000 χλμ. όπου το νέο MAN TGX 18.500 4×2 BLS EfficientLine 3 αναμετρήθηκε στην κατανάλωση καυσίμου με το “παλιό” MAN TGX 18.480 4×2 BLS EfficientLine 2. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας αναμένεται ένα όφελος σε αποδοτικότητα της τάξης του 5% που θα προέλθει συνδυαστικά από την χρήση του νέου D26, του κιβωτίου TipMatic 12+2 27 DD “Profi” και από την δυνατότητα συνδυασμού του προγνωστικού Efficient Cruise με την λειτουργία ρολαρίσματος EfficientRoll κάτι που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμο για τα TGX.

ΕΩΣ 640 ΙΠΠΟΥΣ

Μεγάλης έκτασης αλλαγές σημειώνονται στην γραμμή μετάδοσης των ανανεωμένων φορτηγών MAN για το 2017. Ξεκινώντας από την κορυφαία έκδοση του κινητήρα MAN D38 με τους 640 ίππους, αυτή δεν θα διατίθεται πλέον μόνο για εκδόσεις πολύ βαρέων εφαρμογών αλλά για σχεδόν όλα τα TGX. Παράλληλα, η ισχύς των άλλων εκδόσεων του D38 έχουν αυξηθεί κατά 20 ίππους, στα 540 και 580 hp. Η γκάμα κινητήρων που θα εφοδιάζουν τα MAN αποτελείται από τέσσερα μοτέρ – τα D08, D20, D26 και D38- σε 14 εκδόσεις ισχύος, από 150 έως 640 ίππους. Όλοι σχεδόν αποδίδουν μεγαλύτερη ροπή από τις χαμηλές στροφές (ειδικά ο D38 με τους δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους) ενώ διαθέτουν πιστοποίηση EN 15940 ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με παραφινικά καύσιμα όπως το HVO.Σειρά σημαντικών επεμβάσεων υπάρχει και στον νέο D26 που θα διατίθεται πλέον στους 420, 460 και 500 ίππους. Μεταξύ άλλων υπάρχουν ατσάλινα πιστόνια με χαμηλότερες τριβές, βελτιωμένη ψύξη λιπαντικού μέσω θερμοστάτη και νέος υπερσυμπιεστής που βελτιώνει την απόκριση στις μεσαίες στροφές.

ΝΕΑ ΚΙΒΩΤΙΑ

Η νέα γενιά κιβωτίων MAN TipMatic έρχονται στα ανανεωμένα φορτηγά να συμβάλουν στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και να αυξήσουν την οδηγική άνεση. Έχουν σχεδιαστεί ώστε να συνεργάζονται άψογα με τους νέους D20, D26 και D38 τεχνολογίας Euro 6. Έτσι λοιπόν, κάποιες εκδόσεις TGX και TGS θα εφοδιάζονται με το 12άρι (+2 crawler) TipMatic το οποίο φέρει μια ή δύο σχέσεις έρπυσης που επιτρέπουν μανουβραρίσματα με πολύ μικρή ταχύτητα κίνησης και πολύ μικρό ρυθμό περιστροφής του κινητήρα.

Εν τω μεταξύ το AS-Tronic θα αντικατασταθεί από το κιβώτιο TraXon της ZF, που αντέχει έως και 120 τόνους μεικτού. Προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και ριτάρντερ μέγιστης ροπής πέδησης 3.500 Nm.