Φάκελος «Εργοταξιακά Φορτηγά» : MAN TGS

Η MAN έχει φτιάξει ένα αξιοζήλευτο όνομα σε ότι έχει να κάνει με τα εργοταξιακά φορτηγά, έχοντας κυρίαρχη θέση στη σχετική αγορά. "Έχτισε" αυτή την εικόνα ήδη από την προηγούμενη γενιά φορτηγών της (TGA) ενώ φαίνεται να πέτυχε διάνα με το λανσάρισμα των σειρών TGS/TGX.

banner-google-news

Με μια πληθώρα συνδυασμών αξόνων (διαξονικό, τριαξονικό ή τετραξονικό) και συστημάτων γραμμής κίνησης, το TGS είναι σχεδιασμένο για κάθε εργασία και απαίτηση στις μεταφορές εργοταξίου. Με την απαιτούμενη ισχύ από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, την νέα γενιά αυτοματοποιημένου κιβωτίου MAN TipMatic και την εξασφάλιση της απαραίτητης πρόσφυσης -είτε με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς είτε με επιλεκτική κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα με την τεχνολογία HydroDrive– το TGS μετατρέπεται σε… υπερόπλο! Ταυτόχρονα, χάρη στο επίπεδο άνω άκρο του πλαισίου και το διάτρητο πλέγμα, η τοποθέτηση υπερκατασκευών και μετασκευών είναι γρήγορη και οικονομική, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετες διατρήσεις και με την δυνατότητα μετατόπισης παρελκόμενου εξοπλισμού.

Με update στις καμπίνες

Στα φορτηγά MAN TGS για το 2018 οι οδηγοί θα ωφεληθούν τώρα από τον επανασχεδιασμό του σαλονιού στις μεγάλες καμπίνες L, LX, XL, XLX και XXL. Πιο συγκεκριμένα, αρκετές είναι οι αλλαγές στον χώρο εργασίας του οδηγού. Στον πίνακα οργάνων, πίσω από το τιμόνι υπάρχει πλέον μια έγχρωμη οθόνη 4» υψηλής ανάλυσης. Σε αυτή, εικονίδια με διαφορετικούς χρωματισμούς διευκολύνουν την αναγνωσιμότητα, χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Για παράδειγμα, οι οικολογικές λειτουργίες του φορτηγού εμφανίζονται πάντα με πράσινη ένδειξη ενώ τα ενεργοποιημένα συστήματα ασφάλειας είναι πάντοτε επισημασμένα με φωτεινή ένδειξη. Επιπλέον, εκτός από το αναλογικό ταχύμετρο, υπάρχει τώρα και μια αριθμητική ψηφιακή οθόνη ένδειξης της ταχύτητας. Κάτω από το τιμόνι, στην δεξιά πλευρά είναι τοποθετημένος ο κεντρικός μοχλός ελέγχου του συστήματος πληροφοριών MMT της MAN από όπου εναλλάσσονται οι επιθυμητές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

P_TGS_ISD_MY2018-3 (Medium)

Οι υπόλοιποι διακόπτες έχουν οργανωθεί σε ομάδες, με βάση ποιες λειτουργίες χρησιμοποιεί συχνότερα ο οδηγός προκειμένου να είναι πιο εμφανείς στο οπτικό του πεδίο. Για παράδειγμα, ο περιστροφικός διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο MAN TipMatic έχει τοποθετηθεί πλέον σε αυτή την βασική κονσόλα ελέγχου. Έτσι, η κονσόλα δίπλα στο κάθισμα του οδηγού έχει μόνο τον μοχλό του χειρόφρενου και είναι πιο εξορθολογισμένη από πριν, αφήνοντας περισσότερο χώρο για να στέκεται και να κινείται κανείς μεταξύ των καθισμάτων.

P_TGS_ISD_MY2018-15 (Medium)

Αξιοσημείωτος είναι εν τω μεταξύ ο τροποποιημένος σχεδιασμός του ταμπλό, επάνω και δεξιά της κεντρικής κονσόλας. Ο δίσκος αποθήκευσης είναι τώρα πιο εύκολα προσβάσιμος για την τοποθέτηση προσωπικών μικροαντικειμένων ενώ έχει συμπληρωθεί ένα μεγάλο και βαθύ ράφι που ενσωματώνει ηλεκτρικές συνδέσεις. Μέσα σε αυτό, οι νέες ποτηροθήκες μπορούν να ασφαλίσουν σε οποιαδήποτε θέση βολεύει τον οδηγό και τον συνοδηγό του, με μηχανισμό ασφάλισης ποτηριών οποιουδήποτε μεγέθους.

P_TGS_ISD_MY2018-14 (Medium)

Η ομολογουμένως εντυπωσιακή διχρωμία του μπεζ και του γκρι (sand και graphite τα ονομάζει η MAN) διατρέχει το ταμπλό από άκρη σε άκρη αλλά και άλλα στοιχεία όπως τα κρεβάτια, τις κουρτίνες σκίασης και την επένδυση της οροφής. Ανάλογα καλαίσθητο είναι και το γκρι λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου το οποίο ενισχύει οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.

Μεγάλη δύναμη

Στην καρδιά της γραμμής κίνησης βρίσκονται οι αξιόπιστοι πετρελαιοκινητήρες -τεχνολογίας Euro 6- D20 και D26 που διατίθενται σε τέσσερις επιλογές ισχύος στους 360, 420, 460 και 500 ίππους. Χρησιμοποιούν σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, όχι με την κλασική λύση της τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετρίας αλλά μέσω δύο υπερσυμπιεστών που «μοιράζονται» την δουλειά.

P_TGS_EOT_MY2018-8 (Medium)

Το έργο της αλλαγής των σχέσεων αναλαμβάνει το γνωστό TipMatic, φυσικά με λογισμικό για εκτός δρόμου χρήση. Είναι ταχύτατο και φροντίζει να φθάνει περίσσευμα ροπής στους τροχούς, με την τελευταία σχέση να είναι overdrive και να επιφέρει εύλογα οφέλη σε κίνηση στο κανονικό οδικό δίκτυο. Λιγότερες στροφές, λιγότερος θόρυβος και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Πάντως υπάρχει και η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου 16 σχέσεων.

Σε γωνία προσέγγισης και απόσταση από το έδαφος, το TGS δείχνει πως δεν… αστειεύεται στο εργοτάξιο, αλλά από την άλλη δημιουργούνται (σε συνδυασμό με τα τεράστια πλαίσια των καθρεπτών) κάποιες τυφλές γωνίες που απαιτούν μεγάλη προσοχή. Το σύστημα Continuous Damping Control (CDC) υπολογίζει κάθε φορά την απαιτούμενη δύναμη των αμορτισέρ, ανάλογα με το φορτίο του οχήματος και την ποιότητα του οδοστρώματος, κατά το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση, κατά την κίνηση σε στροφές ή σε βουνά.

P_TGS_EOT_MY2018-2 (Medium)

Μια μονάδα ελέγχου που αποτελεί τον εγκέφαλο του συστήματος, ρυθμίζει ηλεκτρομαγνητικά μια αναλογική βαλβίδα, η οποία καθορίζει την ποσότητα ροής του λαδιού που ρέει στο αμορτισέρ. Όταν αυξάνεται η ηλεκτρική τάση στη βαλβίδα, μικραίνει το πέρασμα στον αποσβεστήρα. Έτσι το λάδι ρέει πιο αργά και η απόσβεση «σκληραίνει». Το σύστημα υπολογίζει και ρυθμίζει τη δύναμη απόσβεσης κάθε 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου και καταγράφει με αυτόν τον τρόπο συνεχώς τη συνολική κατάσταση οδήγησης.

Εν τω μεταξύ μαζί με όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης, ένα αποδοτικό σύστημα πέδησης, μοναδικό στο είδος του έρχεται να αποδώσει οφέλη στο βαριά φορτωμένο TGS που καλείται να φρενάρει σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης εντός του εργοταξίου, Αναφερόμαστε στο PriTarder,δηλαδή ουσιαστικά ένα Intarder νερού, ενσωματωμένο στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα και επιδρά επί του στροφαλοφόρου άξονα και δεν απαιτεί καμία συντήρηση. Σε συνδυασμό με το μηχανόφρενο EVBec αποδίδει ισχύ πέδησης 600 kW.