Έλλειψη εξαρτημάτων: οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να ανακτήσουν τον έλεγχο

banner-google-news

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει γίνει υπερβολικά εξαρτημένη από την Ασία και άλλες περιοχές για ζωτικά εξαρτήματα, όπως ημιαγωγοί και στοιχεία μπαταρίας, δήλωσε ο απερχόμενος πρόεδρος της Bosch σε γερμανική εφημερίδα. Τα τσιπ αυτοκινήτων και οι κυψέλες μπαταριών είναι τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία στην εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. Καθώς η βιομηχανία αργεί να αναπτύξει τοπικές υποδομές, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται από ασιατικούς προμηθευτές.

«Ναι, έχουμε γίνει υπερβολικά εξαρτημένοι από άλλες περιοχές και χρειάζεται αλλαγή πορείας», δήλωσε στην Frankfurter Allgemeine Zeitung ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Bosch, Franz Fehrenbach, ο οποίος παραιτείται στο τέλος του έτους.
«Ωστόσο, για αυτό δεν φταίει η πολιτική, αλλά σχετίζεται με τη βελτιστοποίηση του κόστους στην εφοδιαστική αλυσίδα», είπε. «Η αυτοκινητοβιομηχανία αναρωτιέται πώς θα μοιάζει η προμήθεια πρώτων υλών, ιδιαίτερα κυψελών μπαταριών».

Οι γερμανικές εταιρείες έχουν περιγράψει σχέδια για ανάκτηση του ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, που σχεδιάζει να κατασκευάσει συνεργατικά έξι μεγάλα εργοστάσια κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη έως το 2030.

Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ αυτοκινήτων ανάγκασε την Ευρωπαϊκή Ένωση να ξεκινήσει προγράμματα επιδοτήσεων, για να προσελκύσει κατασκευαστές ημιαγωγών στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων στον κόσμο, άνοιξε ένα εργοστάσιο τσιπ 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στη Γερμανία φέτος, τη μεγαλύτερη επένδυση που έκανε ποτέ, καθώς διεκδικεί να εξοπλίσει ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.