Ελλάδα: Ανάπτυξη προγραμμάτων οδικής ασφάλειας & αυτόνομης οδήγησης

banner-google-news

Υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της δημόσιας συγκοινωνίας όσο και για ιδιωτικά οχήματα, για πρώτη φορά, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απευθύνοντας χαιρετισμό στη διαδικτυακή εκδήλωση για τον απολογισμό του έργου «SLAIN» (Saving Lives Assessing and Improving TENT Road Network Safety), την Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021.

Ο κ. Κεφαλογιάννης, μίλησε για την αξία των ποιοτικών δεδομένων στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια τόνισε και συγκεκριμένα για το έργο «SLAIN»  που είχε ως αποτέλεσμα, όπως υποστήριξε, τη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας για το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας.

Το «SLAIN», εξήγησε,  εκτείνεται σε ένα μήκος περίπου 1.700 χλμ και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τους αυτοκινητόδρομους, σε ποσοστό 95% και το υπόλοιπο 5%, τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου προς τα χερσαία σύνορα.  Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το EuroRAP και το  Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Με βάση τα πρωτόκολλα Eurorap, επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης, σε ποσοστό 97% το συγκεκριμένο τμήμα του ελληνικού οδικού δικτύου που αξιολογήθηκε, χαρακτηρίστηκε ως χαμηλής ή χαμηλής και μεσαίας επικινδυνότητας, με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2015 – 2018 που ήταν διαθέσιμα και χρησιμοποιήθηκαν.

Τα παραπάνω αποτελέσματα, σημείωσε, καταδεικνύουν τη σημασία που έχει ο συνδυασμός της καλής ποιότητας δεδομένων με τις παρεμβάσεις στις υποδομές για να μειώσουμε τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους. Η διαμόρφωση πολιτικών για την Οδική Ασφάλεια, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη,  αποτελεί  προτεραιότητα για την παρούσα ελληνική κυβέρνηση. Μαζί με την Κροατία, όπως είπε, την Ιταλία και την Ισπανία, «αναπτύσσουμε μια κοινή μεθοδολογία στη συλλογή στοιχείων για τα κυκλοφοριακά δεδομένα, τα ατυχήματα και την επικινδυνότητα των δρόμων σε ένα οδικό δίκτυο 10.000 χλμ.

Το επόμενο βήμα στη μεθοδολογία είναι να βρούμε λύσεις για να βελτιώσουμε τα λάθη που πιθανόν να έχουν γίνει στον σχεδιασμό των υποδομών, μέσα από προτάσεις για παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα, με οικονομικά βιώσιμα μέτρα».

Ο κ. Κεφαλογιάννης, ανέφερε ότι υπάρχει όμως ακόμη ένας νέος ορίζοντας στον οποίο «μας προσανατολίζει το SLAIN: η αυτόνομη οδήγηση. Η προεργασία για την ανάπτυξη φυσικών υποδομών σε ένα δίκτυο 2.000 χλμ στις τέσσερις χώρες που θα μας επιτρέψουν να αναπτύξουμε την αυτόνομη οδήγηση.

Αυτές τις μέρες κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην Ελλάδα για την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης». Στο νομοσχέδιο, συμπλήρωσε ο κ. Κεφαλογιάννης,  για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα έχουμε συμπεριλάβει ένα κεφάλαιο για τη δυνατότητα ανάπτυξης προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της δημόσιας συγκοινωνίας όσο και για ιδιωτικά οχήματα, για πρώτη φορά.

«Υπάρχει πλέον πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη καινοτόμων ερευνητικών προγραμμάτων και την πιλοτική εφαρμογή τους στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τέτοιες πρωτοβουλίες», δήλωσε χαρακτηριστικά.