Νέο θεσμικό πλαίσιο για τα αυτόνομα οχήματα στην Ελλάδα

banner-google-news

Πραγματικότητα θα γίνει και στην Ελλάδα η κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό καθώς έρχεται στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι παράδειγμα του δήμου Τρικκαίων, τα οποία ήταν η πρώτη πόλη που έβγαλε στους δρόμους λεωφορείο χωρίς οδηγό στο πλαίσιο της φιλοπεριβαλλοντικής πολιτικής που εφαρμόζουν τα Τρίκαλα όλα αυτά τα χρόνια, θα εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και μάλιστα όχι μόνο για τις αστικές συγκοινωνίες.

trikala_bus

Όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου Energy Dialogues το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστική κυκλοφορίας», καθώς όπως είπε «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα  να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό».

Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό. «Στην ουσία με το νέο θεσμικό πλαίσιο βγάζουμε το αυτόνομο όχημα στην κίνηση στην πόλη», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως διευκρίνισε, ειδικά στην περίπτωση του δήμου Τρικάλων, δίνεται η δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας. Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον υφυπουργό.

Η αγορά  έτοιμη τόσο για Έρευνα και Ανάπτυξη  όσο και για επενδύσεις

Πάντως στο εξωτερικό η προεργασία για την ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Όπως γνωστοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες, η Apple βρίσκεται σε συζητήσεις με πολλούς προμηθευτές αισθητήρων αυτοκινούμενων αυτοκινήτων γνωστών ως lidar. Ο τεχνολογικός κολοσσός εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια πάνω στο project των οχημάτων χωρίς οδηγό και έχει αναπτύξει από μόνη της το μεγαλύτερο μέρος του απαραίτητου λογισμικού, υποκείμενους επεξεργαστές και αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που απαιτούνται για ένα τόσο εξελιγμένο σύστημα.

Όπως έχει γίνει και με το iPhone, η Apple αναζητά σε εξωτερικούς προμηθευτές να προμηθεύσουν κρίσιμο υλικό για το αυτόνομο όχημα, ανέφεραν πηγές της εταιρείας. Όμως και στην Ελλάδα ωριμάζει το έδαφος και σε επίπεδο αγοράς.

Ο κ. Γιάννης Σαρακάκης, αντιπρόεδρος του ΣΕΑΑ, μιλώντας στο συνέδριο Energy Dialogues ανέφερε ότι βασική εξέλιξη που καθορίζει και τις τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες, αλλά και οι επαναστατικές δυνατότητες που δίνει το 5G. Η εν λόγω «συνδεσιμότητα θα φέρει αλλαγή στον τρόπο που οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «θα ενεργοποιηθεί ο έλεγχος φωνής ή χειρονομίας, μαζί με άλλες τεχνολογίες».

Επιπλέον, όπως είπε «η αυτόνομη οδήγηση είναι ψηλά στην ατζέντα όμως το χρονοδιάγραμμα πάει προς τα πίσω. Μακάρι η Ελλάδα να κάνει την έκπληξη και να πρωτοπορήσει και σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Σαρακάκη, «οι οδικές μεταφορές μπορούν να αξιοποιήσουν της ΑΠΕ», ενώ ανέφερε ότι «η κινητική ενέργεια των οχημάτων θα καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη στο μέλλον».