Διεθνή δρομολόγια σε χώρες υψηλού κινδύνου στην εποχή του COVID-19

Ο Θεμης Βαρβαρεσος και ο Δημητρης Παπαγιαννοπουλος μιλουν στο ΑΜΠΕ και περιγράφουν τις δυσκολίες αυτών των ταξιδίων, αλλά και τους κινδύνους που βιώνουν.

Αυξάνονται οι ώρες οδήγησης και μειώνεται η ανάπαυση των οδηγών μεταφορών εξαιτίας του COVID-19. Οι υποχρεώσεις των εταιρειών
banner-google-news

Ο Θέμης Βαρβαρέσος ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα από το λιμάνι της Πάτρας με προορισμό το Μόναχο, μέσω της Ιταλίας και της Αυστρίας.

«Ανεβαίνοντας στο φορτηγό έχουμε φροντίσει να πάρουμε όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας, όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά, ενώ παράλληλα απολυμαίνουμε και την καμπίνα του οχήματος.Όσο διαρκεί το ταξίδι, από το λιμάνι της Πάτρας μέχρι και κάποιο λιμάνι της Ιταλίας, είτε αυτό είναι το Μπάρι είτε η Ανκόνα, το πλήρωμα του πλοίου εφαρμόζει μέτρα προστασίας, φορώντας γάντια και μάσκες, ενώ τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.»

Άλλωστε, από τότε που ελήφθησαν τα περιοριστικά μέτρα, με τα πλοία ταξιδεύουν μόνο οι οδηγοί των φορτηγών, αφού επιτρέπεται η μεταφορά εμπορευμάτων. «Φθάνοντας στο λιμάνι της Ανκόνα», συνεχίζει ο Θέμης Βαρβαρέσος, «συμπληρώνουμε μία υπεύθυνη δήλωση για το πού θα πάμε και τι θα κάνουμε και κατόπιν συνεχίζουμε για τον τελικό μας προορισμό.» «Βγαίνοντας από το λιμάνι της Ανκόνα πήρα το δρόμο για το Μόναχο της Γερμανίας. Σε όλη τη διαδρομή μέσα στην Ιταλία και μέχρι να φθάσω στα σύνορα, τα μοναδικά οχήματα που συνάντησα ήταν φορτηγά και πολύ λίγα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, που προφανώς τα οδηγούσαν εργαζόμενοι που έπρεπε να πάνε στη δουλειά τους ή να επιστρέψουν στα σπίτια τους.»

Όσον αφορά τους ελέγχους μέσα στην Ιταλία, ο Θέμης Βαρβαρέσος λέει  ότι «μέχρι τώρα δεν με έχουν σταματήσει, αλλά από ό,τι έχω ακούσει, γίνονται έλεγχοι στα φορτηγά.» «Φθάνοντας στα σύνορα της Αυστρίας και της Γερμανίας,» συνεχίζει, «αυτό που βλέπουμε είναι οι έλεγχοι σε όλα τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τα φορτηγά περνούν χωρίς να ελέγχονται.» Όπως προαναφέρθηκε, τελικός προορισμός του οδηγού ήταν το Μόναχο της Γερμανίας. «Εκεί αυτό που είδα ήταν πολύ μεγάλη κίνηση κυρίως αυτοκινήτων», λέει ο Θέμης Βαρβαρέσος. Σε όλη την διαδρομή από και προς το λιμάνι της Ανκόνα είναι πολύ λίγα τα σημεία που μπορεί να κάνει μία μικρή στάση ο οδηγός.

«Παραμένουν ανοικτά μόνο κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου μπορεί κάποιος να πάρει ένα καφέ ή κάτι πρόχειρο για να φάει. Βέβαια πρέπει να φοράς μάσκα, ενώ μέσα στα καταστήματα έχουν ληφθεί μέτρα, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας. Όσο για την διανυκτέρευση, αυτή γίνεται μέσα στην καμπίνα του φορτηγού, όπου υπάρχει κουκέτα.»

Εκτός όμως από την αγωνία του ταξιδιού, ο Θέμης Βαρβαρέσος εκφράζει την αγωνία του και για την επόμενη ημέρα. «Το ζήτημα είναι να υπάρχει δουλειά, γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. Όλοι αναρωτιόμαστε πού θα πάει αυτή η κατάσταση. Ένα – δύο μήνες θα αντέξουμε. Παραπέρα όμως, τι θα γίνει;» Σχετικά με τα προϊόντα που εξάγονται αυτό τον καιρό από την Ελλάδα προς άλλες χώρες της Ευρώπης, ο Θέμης Βαρβαρέσος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «μεταφέρουμε κυρίως φρούτα, όπως πορτοκάλια και φράουλες, καθώς και ψάρια», αφού όπως τονίζει, «η κίνηση επικεντρώνεται στον εφοδιασμό των αγορών τροφίμων.»

Ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος περιγράφει την δική του εμπειρία, ξεκινώντας το ταξίδι από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με προορισμό το Πρίντεζι και στη συνέχεια το λιμάνι της Σιβιταβέκιας, ώστε να φθάσει στην Βαρκελώνη της Ισπανίας και από εκεί στην πρωτεύουσα Μαδρίτη.

«Η δική μας η αγωνία είναι να παραμείνουμε υγιείς, για αυτό και προσπαθούμε να παίρνουμε όσα περισσότερα μέτρα ατομικής προστασίας.Μπαίνοντας στο πλοίο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ο οδηγός συμπληρώνει σε μία υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχει συμπτώματα και στη συνέχεια μάς θερμομετρούν.Φθάνοντας στην Ιταλία συμπληρώνουμε πάλι ένα νέο έντυπο, το οποίο δίνουμε στην Αστυνομία για να το σφραγίσει, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη διέλευση μέχρι τον προορισμό μας. Στον δρόμο έχω συναντήσει πολλά φορτηγά και λίγα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα», εκτιμώντας ότι «η χαμηλή κίνηση πιθανόν να οφείλεται και στο γεγονός ότι αυτές τις ημέρες είναι το Πάσχα των Καθολικών.»

Μιλώντας για τις δυσκολίες του ταξιδιού, τονίζει ότι πλέον δεν υπάρχουν ανοικτά καταστήματα και εξηγεί:

«Πρώτα μπορούσες να σταθμεύσεις το φορτηγό και να βρεις μία ταβέρνα για να φας. Τώρα, στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν ανοικτά μόνο κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου με χίλιες προφυλάξεις μπαίνεις μέσα για να πάρεις ένα καφέ και κάτι πρόχειρο για φαγητό.» Όσον αφορά τις διεθνείς μεταφορές και ειδικά αυτή την χρονική περίοδο, ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος υπογραμμίζει ότι «πάντα το φορτηγό, αλλά και ό,τι έχει σχέση με την μεταφορά πρώτης ύλης και προϊόντων, ήταν και είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στον τομέα της οικονομίας.»