Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν τώρα 515 δισεκατομμύρια δολάρια για EV και μπαταρίες

banner-google-news

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα από μισό τρισεκατομμύριο δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες έως το 2030, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters, ενισχύοντας τις επενδύσεις που στοχεύουν στην επίτευξη ολοένα και πιο σκληρών στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα.

Λιγότερο από τρία χρόνια πριν, μια παρόμοια ανάλυση του Reuters διαπίστωσε ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων σχεδίαζαν να δαπανήσουν 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα και συναφείς τεχνολογίες. Ωστόσο, οι εντολές για μηδενικές εκπομπές άνθρακα σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι και χώρες από τη Νορβηγία έως την Κίνα έχουν ορίσει επείγουσες  τις επενδυτικές δεσμεύσεις της βιομηχανίας που σχετίζονται με τα EV.

Η πιο πρόσφατη ανάλυση δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 515 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια για την ανάπτυξη και την κατασκευή νέων οχημάτων με μπαταρίες και την απομάκρυνση από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, τα στελέχη του κλάδου εξακολουθούν να ανησυχούν ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα δεν θα είναι τόσο μεγάλη όσο οι στόχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών,  αν δεν υπάρξουν σημαντικά πρόσθετα κίνητρα και μεγαλύτερες δαπάνες στις υποδομές φόρτισης και χωρητικότητας του δικτύου.

Ο Brian Maxim, επικεφαλής της πρόβλεψης των συστημάτων μετάδοσης κίνησης παγκοσμίως στην AutoForecast Solutions, παρομοιάζει τις αυξανόμενες επενδυτικές δεσμεύσεις στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων με τον Ψυχρό Πόλεμο: «Μόλις μερικοί κατασκευαστές ανακοίνωσαν προγράμματα EV, όλοι οι άλλοι έπρεπε να ανακοινώσουν τα δικά τους αλλιώς θα θεωρούνταν ότι έμειναν πίσω». Ωστόσο, πρόσθεσε, «αυτό αφήνει πολλούς κατασκευαστές οχημάτων να σχεδιάζουν σημαντικούς όγκους για μια κατηγορία οχημάτων που έχει άγνωστη αποδοχή από τους καταναλωτές και θα έχει ελάχιστο έως καθόλου κέρδος», για χρόνια.