Αυτό το 74 τόνων φορτηγό Scania λειτουργεί 19 ώρες την ημέρα στο ορυχείο

banner-google-news

Η σουηδική εταιρεία εξόρυξης Boliden έθεσε σε λειτουργία το νέο της ηλεκτρικό φορτηγό μεταξύ του ορυχείου Renströmsgruvan και του εργοστασίου Concentrator στο Boliden. Το φορτηγό μεταφέρει 2.000 τόνους μετάλλευμα την ημέρα, σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο. Το νέο ηλεκτρικό φορτηγό, που απέκτησε η Boliden από τη Scania, είναι ένα μέσο για την εταιρεία εξόρυξης να μειώσει την ένταση των εκπομπών CO2 κατά 40% έως το 2030.

Με συνολικό βάρος 74 τόνων, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου και του ρυμουλκούμενου, μεταφέρει καθημερινά 2.000 τόνους μεταλλεύματος χρυσού. Σταματάει μόνο, όταν γεμίζει τις μπαταρίες του.

«Θέλουμε αυτό το φορτηγό να λειτουργεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Όταν χρειάζεται φόρτιση, χρησιμοποιούμε άλλα οχήματα, αλλά αυτή είναι η πρώτη μας επιλογή μεταφοράς σε αυτή τη ροή», λέει ο Peter Bergman, γενικός διευθυντής της Boliden. «Αφού μάθουμε ότι ένα φορτηγό σαν αυτό λειτουργεί σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον, θέλουμε να το συμπεριλάβουμε στη μεταφορά και σε άλλα ορυχεία της περιοχής», συνεχίζει ο Μπέργκμαν.

Η Scania καθοδηγεί την Boliden στον τρόπο βελτιστοποίησης της λειτουργικής ροής, για την οποία χρησιμοποιείται το φορτηγό και επίσης εξετάζει ποιες δυνατότητες υπάρχουν ακόμη. «Είναι μια συνεργασία η οποία αφορά ένα προϊόν, που είναι ασυνήθιστο, ένα όχημα που δεν περιλαμβάνεται στην κανονική μας παραγωγή», λέει ο Fredrik Allard, επικεφαλής E-mobility της Scania.

Οι λύσεις αυτού του ηλεκτρικού φορτηγού βασίζονται στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται για φορτηγά που παράγονται επί του παρόντος στα εργοστάσια της Scania, αλλά με προστιθέμενα ισχυρότερα εξαρτήματα. Αυτή η ισχυρή ικανότητα φόρτωσης και μια ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία θα είναι μέρος της παραγωγής της Scania εντός δύο ετών.

Αυτό το ηλεκτρικό φορτηγό αποτελεί μέρος της Regional Electrified Logistics (REEL), μιας πρωτοβουλίας με επικεφαλής την CLOSER, τη σουηδική πλατφόρμα για την αποδοτικότητα των μεταφορών, η οποία επωφελείται από την υποστήριξη του προγράμματος Fordonsstrategisk forskning och Innovation (FFI), για να ανοίξει ο δρόμος προς τη μετάβαση στις ηλεκτρικές εμπορευματικές μεταφορές στη σουηδική αγορά.