ACEA: επιφυλάξεις για την απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

banner-google-news

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι υποστηρίζει τον στόχο για το κλίμα έως το 2050 και επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ σε καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογίες. Εξέφρασε όμως έντονες επιφυλάξεις στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035: «Η απαγόρευση μιας τεχνολογίας δεν αποτελεί ορθολογικό τρόπο προς τα εμπρός σε αυτό το στάδιο – ειδικά όταν η Ευρώπη εξακολουθεί να μάχεται προκειμένου να βρει τις κατάλληλες συνθήκες για τη χρήση οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα».

Σύμφωνα με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν έως το 2030 κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021 και κατά 100% έως το 2035. Το γεγονός αυτό ουσιαστικά καταργεί τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.

Ο πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε:

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε σαφές ότι η Πράσινη Συμφωνία μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν υπάρξουν στόχοι για αύξηση των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού σε όλα τα κράτη μέλη. Αυτό θα είναι απαραίτητο για τη φόρτιση των εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια, ώστε  να επιτευχθεί η άνευ προηγουμένου μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών.

Η πρόταση για ακόμη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 απαιτεί τεράστια αύξηση της ζήτησης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Χωρίς σημαντικά αυξημένες προσπάθειες από όλους τους ενδιαφερόμενους -συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών και όλων των εμπλεκόμενων τομέων- ο προτεινόμενος στόχος απλά δεν είναι βιώσιμος. Στο πλαίσιο των προτεινόμενων τεχνολογικών περιορισμών από το 2035 και μετά, καλούμε όλα τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να επικεντρωθούν στην καινοτομία, αντί να υποχρεώνουν ή να απαγορεύουν μια συγκεκριμένη τεχνολογία».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επίσης εξέφρασε τις επιφυλάξεις της για το γεγονός ότι αναμένεται να δημιουργηθούν  3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 ενώ, σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης διαθέσιμα στους καταναλωτές.