Κανόνας τείνει να γίνει η συμφόρηση των τερματικών σταθμών, επηρεάζοντας την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

banner-google-news

“Ανεξάρτητα από το πόσο καλά έχεις προετοιμαστεί, ανεξάρτητα από το πόσο πολλά κάνεις, όταν η Yantian είναι κλειστή έχεις πρόβλημα”.


Αυτό δηλώνει η Maersk, αναφερόμενη στην ανησυχητική, όπως τη χαρακτηρίζει, τάση των κλειστών εμπορευματικών λιμένων και τη συνεχή συμφόρηση, που γίνεται παγκόσμιο πρόβλημα.

Λόγω του Covid-19 και της σημαντικής ώθησης του όγκου από τα τέλη του περασμένου έτους, οι τερματικοί σταθμοί γίνονται παγκόσμια σημεία συμφόρησης, είτε σε αγκυροβόλια, σε ναυπηγεία ή στην είσοδο φορτίου, και αυτό έχει αντίκτυπο σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα: στις αποθήκες, στα κέντρα διανομής…

Το πιο εμφανές σημείο συμφόρησης αυτή τη στιγμή είναι η Yantian, δεδομένου του τεράστιου μεγέθους της, καθώς έχει τον τρίτο μεγαλύτερο τερματικό σταθμό στον κόσμο, αλλά υπάρχουν πολλά ακόμη λιμάνια όπου η αναμονή μιας ή δύο ημερών έχει γίνει γίνεται κανόνας.

Ύστερα από μια εξαήμερη στάση στα εμπορευματοκιβώτια εξαγωγής, οι λιμενικές αρχές της Yantian ανακοίνωσαν ότι η παραγωγικότητα προοδευτικά θα αυξηθεί καθώς επιστρέφουν περισσότεροι εργαζόμενοι, αλλά η ζημιά έχει ήδη γίνει, δηλώνει η Maesk. Η τρέχουσα εκτιμώμενη αναμονή είναι πάνω από ένα δεκαπενθήμερο, και αυτό οδήγησε πολλούς μεταφορείς να εκτρέψουν πλοία σε άλλα λιμάνια. Συνολικά, πάνω από 300 αναχωρήσεις πλοίων από όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, θα παραλείψουν τη Yantian. Όσον αφορά τη Maersk, έχουν επηρεαστεί 19 από τις κύριες υπηρεσίες της.

«Η επιλογή ενός συνεργάτη που μπορεί να παρέχει καθαρή εικόνα σε όλη τη ροή της εφοδιαστικής αλυσίδας καθίσταται ολοένα και πιο κρίσιμη. Για να μετριάσουμε τον αντίκτυπο όσο καλύτερα μπορούμε και να σας δώσουμε όσο το δυνατόν πιο πιστή εικόνα της κατάστασης, περιγράφουμε το σχέδιο δράσης μας για τον υπόλοιπο μήνα. Εργαζόμαστε όλο το εικοσιτετράωρο για την ανακούφιση των πελατών και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον τοπικό αντιπρόσωπο της Maersk και να μάθετε τι μπορούμε να κάνουμε για εσάς και την επιχείρησή σας», δήλωσε η εταιρεία.

Συμφόρηση παρατηρείται και σε διάφορα άλλα λιμάνια της Ασίας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Για τον λόγο οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners), αναπροσδιορίζουν δρομολόγια. Με μεγάλες αναμονές στα αγκυροβόλια στη δυτική ακτή των ΗΠΑ και σε πολλά λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι προσπάθειες των ναυτιλιακών γραμμών για την ανάκτηση του τακτικού προγράμματος ενός πλοίου ανατρέπονται. Η Maersk και η MSC ενημέρωσαν τους πελάτες ότι οι ημερομηνίες πλεύσης των αντίστοιχων υπηρεσιών τους θα τροποποιηθούν στις πραγματικές ημερομηνίες πλεύσης των πλοίων. «Αυτή η κατάσταση καθοδηγείται από έναν συνδυασμό ταχέως αυξανόμενης ζήτησης και μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας σε λιμάνια και αλυσίδες εφοδιασμού γενικά», δήλωσε η Maersk.

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι συσσωρευμένες καθυστερήσεις «προκαλούν κενά στο line-up» και έχουν ως αποτέλεσμα «πολλές αναχωρήσεις της Ασίας να καθυστερούν για περισσότερο από επτά ημέρες».

Παράλληλα, η επιδείνωση της λιμενικής συμφόρησης στο Αμβούργο και το Ρότερνταμ αναγκάζει εταιρείες να παραλείψουν προσεγγίσεις στη Βόρεια Ευρώπη. Την περασμένη εβδομάδα, η Maersk και η MSC παρέτειναν την παράλειψη  του Αμβούργο στην υπηρεσία AE7 / Condor Loop 4 για άλλες τέσσερις εβδομάδες, εκφορτώνοντας φορτίο στο Bremerhaven.