banner-google-news

Νέα στοιχεία για τον αριθμό των σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων φορτηγών εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Θα πρέπει την επόμενη δεκαετία να υπάρχουν 90.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης, από σχεδόν μηδέν που είναι σήμερα. Έτσι οι οδικές μεταφορές δεν θα εκπέμπουν πλέον άνθρακα, και αυτό θα είναι προς όφελος του περιβάλλοντος και της ανθρωπότητας.

«Προφανώς η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει άμεσα προβλήματα με την κρίση COVID-19«, δήλωσε ο Henri Henriksson, πρόεδρος του Συμβουλίου εμπορικών οχημάτων της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της SCANIA. «Παρ’ όλ’ αυτά διατηρούμε τους μακροπρόθεσμους στόχους για το κλίμα. Ούτε η βιομηχανία φορτηγών ούτε οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής μπορούμε να εγκαταλείψουμε τους στόχους αυτούς τώρα».

electro

Πέρυσι (2019) η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα οχήματα τα οποία θα ισχύουν το 2025 (-15%) και το 2030 (-30%).
«Αυτοί οι στόχοι για τα φορτηγά βάζουν εξαιρετικά δύσκολα ορόσημα. Για να επιτύχουμε αυτές τις απότομες μειώσεις, δεσμευόμαστε και είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε στην αγορά έναν αυξανόμενο αριθμό φορτηγών με μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε ο Henri Henriksson.

Ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα : Η μεταφορά στην πρίζα!

Όμως, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών που πωλούνται σήμερα στην Ευρώπη εξακολουθεί να λειτουργεί με ντίζελ. Για πρώτη φορά οι στατιστικές τώρα αποκαλύπτουν ότι 97,9% όλων των μεσαίων και βαρέων φορτηγών που πωλήθηκαν το 2019 λειτουργούν με ντίζελ, 0,1 με πετρέλαιο, 1,7% με φυσικό αέριο, 0,2 είναι ηλεκτροκίνητα και 0,1% ήταν υβριδικά ηλεκτρικά.

Για να επιτευχθεί ο στόχος που έθεσε η ΕΕ για το CO2 το 2030, θα πρέπει τότε να λειτουργούν στην ΕΕ 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις των φορτηγών θα πρέπει να αυξηθούν 28 φορές τα επόμενα 10 χρόνια.
Παράλληλα θα πρέπει ήδη από το 2025 να αναπτυχθεί ένα πυκνό δίκτυο υποδομής για τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά .

«Χρειαζόμαστε επειγόντως η Ευρώπη να δεσμευτεί, ήδη από το 2025, για τη δημιουργία τουλάχιστον 37.000 σταθμών-σημείων φόρτισης, 50 σταθμών υδρογόνου και 750 σταθμών LNG, κατάλληλων για βαρέα επαγγελματικά οχήματα», επισήμανε o Henri Henriksson.