4 έως 10 φορές υψηλότερο το κόστος κατασκευής οχημάτων με το Euro 7

Αυτά τα πρόσθετα κόστη ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τις τιμές για τους τελικούς χρήστες

banner-google-news

Σύμφωνα με νέα μελέτη της Frontier Economics ο προτεινόμενος κανονισμός Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων.  Η μελέτη υπολογίζει το κόστος ανά όχημα σε περίπου 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης και κοντά στα 12.000 ευρώ για φορτηγά ντίζελ και λεωφορεία. Αυτά τα στοιχεία είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Επιτροπής στην εκτίμηση επιπτώσεων του Euro 7 (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία).

Αυτές οι εκτιμήσεις περιλαμβάνουν μόνο το άμεσο κόστος κατασκευής, κυρίως για εξοπλισμό και επενδύσεις. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτά τα πρόσθετα κόστη δεν αντιστοιχούν στις τιμές αγοράς. Αντίθετα ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τις τιμές για τους τελικούς χρήστες. Συνεπώς, οι αυξήσεις των τιμών θα είναι πιθανότατα υψηλότερες από τα στοιχεία που αναφέρονται στη μελέτη.

Με τους ισχύοντες κανόνες Euro 6/VI, η ΕΕ διαθέτει τα πιο ολοκληρωμένα και αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων (όπως NOx και σωματίδια) στον κόσμο. Οι εκπομπές καυσαερίων βρίσκονται ήδη σε μόλις μετρήσιμο επίπεδο χάρη στην τεχνολογία αιχμής των οχημάτων, σύμφωνα με την ACEA.

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές προς όφελος του κλίματος, του περιβάλλοντος και της υγείας. Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 απλά δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Μεγαλύτερα οφέλη για το περιβάλλον και την υγεία θα επιτευχθούν με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ταυτόχρονα θα αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα στους δρόμους της ΕΕ με μοντέλα Euro 6/VI υψηλής απόδοσης».

Εκτός από το άμεσο κόστος, η πρόταση Euro 7 θα προκαλέσει έμμεσο κόστος, όπως υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος των καυσίμων κατά 3,5% – ύψους 20.000 € επιπλέον για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και 650 € για αυτοκίνητα και φορτηγά.

Αυτές οι έμμεσες δαπάνες θα πρόσθεταν στο συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας ενός οχήματος, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε μια εποχή υψηλού πληθωρισμού και ανόδου των τιμών της ενέργειας.

Πηγή: ACEA

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • ACEA
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!