1000 Mercedes-Benz eCitaro: ηλεκτρικό λεωφορείο στη νικητήρια πίστα

banner-google-news

Περισσότερες από 1.000 μονάδες του eCitaro, του ηλεκτρικού λεωφορείου χαμηλού δαπέδου, βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο Mannheim. Στα σχεδόν πέντε χρόνια από την έναρξη της παραγωγής σειρών στα τέλη του 2018, εταιρείες μεταφορών στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Πολωνία, την Αυστρία, την Ελβετία και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες έδειξαν ότι το εμπιστεύονται.

«Είναι ασφαλές, αξιόπιστο και οικονομικό στη λειτουργία του. Με τον καινοτόμο μοντέρνο σχεδιασμό του, δείχνει επίσης πόσο κομψή μπορεί να είναι η ηλεκτροκίνηση. Και έχοντας ενσωματωθεί στο σύστημα ηλεκτροκίνησης, το eCitaro ξεδιπλώνεται στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Κατόπιν αιτήματος, παρέχονται στους πελάτες υποστήριξη και λύσεις στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, από μια ενιαία βάση, που αποτελείται από ηλεκτρικά λεωφορεία, υποδομές φόρτισης και διαχείριση αποθήκης», λέει ο Mirko Sgodda, επικεφαλής Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης Πελατών της Daimler Buses.

Το Mercedes-Benz eCitaro συνδυάζει τη δοκιμασμένη πλατφόρμα του κορυφαίου σε πωλήσεις αστικού λεωφορείου Mercedes-Benz, με νέες τεχνολογικές λύσεις και καινοτόμο σχεδιασμό. Το 2018, το eCitaro κυκλοφόρησε αρχικά ως σόλο λεωφορείο με χωρητικότητα μπαταρίας έως 243 kWh. Από την αρχή, το νέο καινοτόμο σύστημα διαχείρισης θερμότητας μείωσε την ενέργεια που απαιτείται για θέρμανση, εξαερισμό και κλιματισμό κατά περίπου 40 τοις εκατό σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης Citaro, θέτοντας έτσι τις βάσεις για να δώσει στο eCitaro μια πρακτική γκάμα.

Τα επόμενα βήματα ανάπτυξης που θα ακολουθούσαν σε σύντομα χρονικά διαστήματα είχαν ήδη περιγραφεί στην εισαγωγή του. Έτσι, εκτός από τη φόρτιση αποθήκης, δεν άργησαν να υπάρξουν λύσεις για φόρτιση ευκαιρίας για το eCitaro. Με τη δεύτερη γενιά μπαταριών, η εμβέλεια οδήγησης επεκτάθηκε χωρίς να αυξηθεί το βάρος, ανοίγοντας το δρόμο για το επιτυχημένο αρθρωτό λεωφορείο eCitaro G, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά στα μέσα του 2020. Ένα άλλο ορόσημο στα τέλη του 2022 σηματοδοτήθηκε με την εισαγωγή της τρίτης γενιάς μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης με κύρια συστατικά το νικέλιο, το μαγγάνιο και το οξείδιο του κοβαλτίου (NMC). Αυξάνουν τη χωρητικότητα των στοιχείων της μπαταρίας κατά 50 τοις εκατό στο ίδιο βάρος, επιτρέποντας έτσι αυτονομία οδήγησης έως και 280 χιλιομέτρων (σόλο λεωφορείο).

Νέο από τον Ιούνιο: eCitaro με κυψέλη καυσίμου για εκτεταμένη εμβέλεια οδήγησης

Για ακόμη μεγαλύτερες διαδρομές – δηλαδή σχεδόν το 100% όλων των απαιτήσεων του μεταφορέα–το eCitaro με κυψέλη καυσίμου είναι ιδανικό για επέκταση της αυτονομίας οδήγησης. Στην τρέχουσα διαθέσιμη έκδοση αρθρωτού λεωφορείου, το eCitaro με κυψέλη καυσίμου μπορεί να τρέξει για περίπου 350 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση, ενώ προσφέρει χώρο για έως και 128 επιβάτες. Η βάση του eCitaro κυψέλης καυσίμου είναι ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης με μπαταρία, NMC 3 υψηλής απόδοσης, ενώ η κυψέλη καυσίμου με ισχύ 60 kW χρησιμεύει ως γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας με βάση το υδρογόνο για να επεκτείνει την αυτονομία οδήγησης. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία, διότι η ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή από το πράσινο υδρογόνο.

Πρωταθλητή στα ηλεκτρικά λεωφορεία για το 2023

Με την καινοτόμο και αξιόπιστη τεχνολογία του, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας και τη στιβαρή κατασκευή του, το eCitaro έχει ενθουσιάσει όχι μόνο τους μεταφορείς, αλλά και τους δημοσιογράφους και τους ειδικούς. Στη φετινή συγκριτική δοκιμή ηλεκτρικών λεωφορείων που διεξήχθη από το περιοδικό bus Omnibusspiegel, μια ομάδα ειδικών περίπου 20 δημοσιογράφων και άλλοι τόσοι εκπρόσωποι από εταιρείες μεταφορών ψήφισαν το eCitaro ως Πρωταθλητή 2023. Στην τρέχουσα έκδοσή του με μπαταρίες NMC 3 υψηλής απόδοσης, το eCitaro διακρίθηκε στο τετραήμερο τεστ σε απαιτητικές διαδρομές στην αστική περιοχή της Βόννης.