Οδική Ασφάλεια

ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
logo-IOAS_highres1 (Medium)
 
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Ι.Ο.ΑΣ. «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ»,και οι διοργανωτές του 4ου YouTruck Fiesta 2017 έχουν τη χαρά να σας προσκαλέσουν στην Διημερίδα με τίτλο:  ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ «ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» που διοργανώνεται με τη στήριξη της Περιφέρειας ΚρήτηςΘα πραγματοποιηθούν συζητήσεις για τη σημασία και τα οφέλη της εφαρμογής εταιρικών και δημόσιων δράσεων για τους επαγγελματίες οδηγούς καθώς και βιωματικά προγράμματα ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης από το Ι.Ο.ΑΣ. «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ».
 
Σάββατο 01 Ιουλίου 2017, 13:00- 14:00:
“Δράσεις και Προγράμματα για όλη την Κοινωνία”, Εισηγητής: Βαγγέλης Μακρής, Κοινωνιολόγος MSc, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»
 
Κυριακή 02 Ιουλίου 2017, 10:00 – 11:00:
«Οδική Ασφάλεια: Μονόδρομος δίχως αδιέξοδα» ΕισηγητήςΔημήτρης Χατζηδοπαυλάκης,
Συντάκτης Ειδικού Τύπου, Υπεύθυνος Κινητής Μονάδας Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»

Το βιωματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» υλοποιείται με τη χρήση εξοπλισμού προσομοιωτών και δραστηριοτήτων που έχουν αποκτηθεί για τη δημιουργία των «Κέντρων Αναφοράς για την Οδική Ασφάλεια» τα οποία δημιουργήθηκαν από το Ι.Ο.ΑΣ. στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος AVENUE for Traffic Safety.

Προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου

Προσομοιωτής Ανατροπής (Medium)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όχημα φυσικού μεγέθους το οποίο περιστρέφεται 360ο γύρω από το διαμήκη άξονά του. Παρόλο που η ταχύτητα ανατροπής είναι χαμηλή, ο προσομοιωτής ανατροπής περνά με μεγάλη αμεσότητα, μηνύματα για την αξία της χρήσης ζώνης

Τεχνικές προδιαγραφές: Βάρος ~ 1.200 κιλά / Μήκος 6m, Πλάτος 2,5m, Ύψος 2,7m / Κινείται και χρησιμοποιείται πάνω σε τρέιλερ, το οποίο έλκεται από Van / Τοποθετείται σε εξωτερικό χώρο / Παροχή ρεύματος 220V / Χρησιμοποιείται από άτομα ηλικίας 13 ετών και άνω (εφόσον έχουν ύψος μεγαλύτερο από 1,35m)

Προσομοιωτής Πρόσκρουσης

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η συγκεκριμένη κατασκευή προσομοιώνει εμπρόσθια σύγκρουση με ταχύτητα 7km/h. Παρόλα αυτά, η δύναμη που ασκείται στο σώμα των χρηστών κάνει τους περισσότερους να πιστεύουν πως η σύγκρουση ήταν με ταχύτητα 30 – 40km/h. Αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο για τη συζήτηση σχετικά με τη χρήση ζώνης ασφαλείας σε χαμηλές ταχύτητες (πχ. εντός πόλης).

Τεχνικές προδιαγραφές: Βάρος ~ 100 κιλά / Μήκος 4m, Πλάτος 1m, Ύψος 1,5m / Τοποθετείται σε εξωτερικό χώρο – πρέπει να στέκεται κόντρα σε εμπόδιο / Χρησιμοποιείται από άτομα ηλικίας 13 ετών και άνω (εφόσον έχουν ύψος μεγαλύτερo από 1,35m)

Ζυγαριά Συσχέτισης Βάρους – Ταχύτητας

Δραστηριότητα Συσχέτισης Βάρους - Ταχύτητας Σύγκρουσης (Medium)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ζυγαριά η οποία υπολογίζει τη μάζα αδράνειας του χρήστη σε διαφορετικές τιμές ταχύτητας και μεταφράζει την τιμή της σε βάρος. Εξαιρετικά σημαντικό για όσους πιστεύουν πως οι πίσω επιβάτες δε χρειάζεται να φορούν ζώνες ασφαλείας και πως τα παιδιά μπορούν να μη χρησιμοποιούν ειδικά καθίσματα.

Τεχνικές προδιαγραφές: Βάρος ~ 3 κιλά / Τοποθετείται σε εσωτερικό χώρο / Παροχή ρεύματος 220V

Συσκευή Μέτρησης Χρόνου Αντίδρασης και Απόστασης Ακινητοποίησης

Συσκευή Μέτρησης Χρόνου Αντίδρασης _ Απόστασης Ακινητοποίησης (Medium)

Αυτός ο μικροϋπολογιστής μετρά το χρόνο αντίδρασης των χρηστών του καθώς και την απόσταση ακινητοποίησης που προκύπτει σε διαφορετικές τιμές ταχύτητας και διαφορετικές συνθήκες ολισθηρότητας οδοστρώματος.

Τεχνικές προδιαγραφές: Βάρος ~ 5 κιλά / Τοποθετείται σε εσωτερικό χώρο / Χρησιμοποιείται από ενηλίκους ή νέους οδηγούς / Παροχή ρεύματος 220V

Γυαλιά Προσομοίωσης Μέθης

Γυαλιά Προσομοίωσης Μέθης (Medium)

Αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, προσομοιάζοντας πως βλέπει όταν είναι υπό επήρεια αλκοόλ σε διαφορετικές τιμές. Ο χρήστης καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από κώνους.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

«ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής του Ι.Ο.ΑΣ. για τα παιδιά της Π/βάθμιας Εκπαίδευσης έχει τίτλο «Κυκλοφορώ με Ασφάλεια» απευθύνεται σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και έχει σχεδιαστεί από έμπειρους παιδαγωγούς και ειδικούς συγκοινωνιολόγους. Το πρόγραμμα έχει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας και υλοποιείται από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό του Ινστιτούτου. Η εφαρμογή του προγράμματος γίνεται με βιωματικό-διαδραστικό τρόπο. Μέσω του προγράμματος τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη διαφορά μεταξύ δρόμου και πεζοδρομίου, τοποθετούν τις διαβάσεις, τα φανάρια και τα σήματα στα σωστά σημεία του δρόμου, μαθαίνουν να διασχίζουν το δρόμο με σωστό τρόπο μέσω της εναλλαγής ρόλων.

Επιπλέον βοηθώντας τα άλλα παιδιά έχουν την ευκαιρία να βρουν απαντήσεις σε τυχόν απορίες τους, μέσα από τη συνεργασία. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αναπτύσσουν διάλογο σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή, καταλήγουν μόνα τους στις σωστές απαντήσεις και βιώνουν, παίζοντας στο σχολείο, τους σωστούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής.