Unimog : Μια ιστορία 70 χρόνων

Όχι ένα απλό τρακτέρ

Η Universal-Motor-Gerät, ευρύτερα γνωστή με το γερμανικό ακρωνύμιο Unimog, είναι πολύ απλά ένας θρύλος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Unimog ήταν το πνευματικό τέκνο του Albert Friedrich, πρώην επικεφαλής του σχεδιασμού κινητήρων αεροσκαφών στην τότε Daimler-Benz AG, ο οποίος είχε ήδη εργαστεί πάνω στην ιδέα ενός μηχανοκίνητου γεωργικού μηχανήματος κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Σχεδιάστηκε ως γεωργικό όχημα, επρόκειτο όμως να διαφέρει πολύ από τα παραδοσιακά τρακτέρ.

Η χρονιά-ορόσημο 1945

Μετά το τέλος του πολέμου το 1945, ο Friedrich ξεκίνησε αμέσως να εργάζεται για την ανάπτυξη του: την ίδια χρονιά, παρουσίασε ένα αρχικό  σκίτσο του πρωτοτύπου στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας , αλλά το ενδιαφέρον ήταν μικρό. Ο μηχανικός δεν άφησε αυτό να τον αποτρέψει. Ο πρώην συνάδελφός του Heinrich Rössler, ο οποίος είχε εν τω μεταξύ μετακινηθεί προς την εταιρεία μεταλλουργίας Erhard & Söhne στην πόλη του Schwäbisch Gmünd, εντάχθηκε στη Unimog ως εταίρος.

70 χρόνια πριν: το πρωτότυπο

Το Unimog «Πρωτότυπο 1» κατασκευάστηκε το 1946. Ακόμη και τότε, η ευελιξία του ήταν το κύριο χαρακτηριστικό: απλό σχέδιο, κίνηση σε όλους τους τροχούς και τέσσερις ισομεγέθεις ρόδες. Εκείνη την εποχή, το Unimog με απόδοση  25 hp είχε σχεδιαστεί για χρήση ως  τρακτέρ, γεωργικό μηχάνημα  και όχημα μεταφοράς για τη βιομηχανία εκτροφής. Στα μεταπολεμικά χρόνια, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί τo μεγάλo εύρος εργασιών που θα μπορούσε να φέρει εις πέρας το Unimog.

Απλό και μοναδικό σχέδιο

Το νέο όχημα περιελάμβανε μια σειρά από χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα εξαιρετικό all-rounder , ακόμα και τότε. Μια τεχνολογική άβυσσος το χώριζε απο  τα παραδοσιακά τρακτέρ εκείνης της εποχής: η σχετικά υψηλή ταχύτητα των 50 χλμ / ώρα, τα ελατήρια αξόνων με απόσβεση, τετρακίνηση με μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω, οι πολυάριθμες  επιλογές προσάρτησης , καθώς και η εγκατάσταση για τη λειτουργία ενός  δυναμοδότη στο μπροστινό μέρος, στο κέντρο και στο πίσω μέρος έκανε το Unimog ένα πολύ ειδικό όχημα. Συνολικά, ήταν μια απλή, αλλά μοναδική ιδέα που διαχώριζε σαφώς το Unimog από τα συμβατικά τρακτέρ, ακόμα και τότε.

Η επιστροφή στη Daimler-Benz

Η παραγωγή ξεκίνησε το 1948. Όμως λίγα χρόνια αργότερα, το όχημα ήταν τόσο δημοφιλές που ο κατασκευαστής δεν ήταν πλέον σε θέση να παράγουν αρκετά μονάδες για να συμβαδίσει με την υψηλή ζήτηση. Λαμβάνοντας υπόψη το επαγγελματικό υπόβαθρο της ομάδας ανάπτυξης, το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία του Unimog ήταν φανερό: το φθινόπωρο του 1950, το Unimog επέστρεψε στην Daimler-Benz. Το σύνολο του έργου Unimog – συμπεριλαμβανομένων των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, τους προγραμματιστές και το νεοσύστατο τμήμα πωλήσεων – μεταφέρθηκε στο Gaggenau, εργοστάσιο φορτηγών εκείνη την περίοδο

70 χρόνια succes-story

Από τις ρίζες της μέχρι και σήμερα, αυτή η αριστοτεχνική  all-rounder κατασκευή  πάντα ξεχώριζε για την ικανότητά της να προσαρμόζεται απόλυτα στις απαιτήσεις των πελατών της. Μέχρι στιγμής, 30 σειρές μοντέλων έχουν έφερε έξω και οι πωλήσεις έχουν σχεδόν φτάσει τις 400.000. Κανένα άλλο όχημα στον κόσμο δεν είναι σε θέση να λειτουργεί ως  τρακτέρ, ρυμουλκό, φορτηγό, πυροσβεστικό όχημα, όχημα εξερεύνησης και λεωφορείο.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!