Τουριστικά Λεωφορεία : Irizar i6

Ένα λεωφορείο υψηλών προδιαγραφών που ήρθε για να αντικαταστήσει το απόλυτα επιτυχημένο Irizar PB.

banner-google-news

Η Irizar παρουσίασε στην έδρα της στην Μαδρίτη, την τελευταία προσθήκη στην γκάμα λεωφορείων της. Αρχικά είδαμε το νέο i6 σε δύο εκδόσεις αμαξώματος στα 13 και 14 μέτρα, αυτές που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των πελατών και που αποτελούν τους πυλώνες της στρατηγικής της Irizar, αφενός για παροχή υπηρεσιών προσαρμοσμένες στις εκάστοτε ανάγκες και αφετέρου για μεγιστοποίηση της προστιθέμενης αξίας στην επιχείρηση, τόσο τεχνολογικά όσο και από άποψη εικόνας.

Σταδιακά από τότε, η γκάμα εκδόσεων του i6 έχει διαμορφωθεί με έξι διαφορετικά μήκη αμαξώματος, με δύο ή τρεις άξονες, τρεις τύπους τουαλέτας, μια μεγάλη γκάμα διαθέσιμων καθισμάτων και συστημάτων ψυχαγωγίας των επιβατών καθώς και μεγάλη προσαρμοστικότητα στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Πιο συγκεκριμένα, το Irizar i6 έχει σχεδιαστεί σε δύο ύψη οροφής, στα 3,5 και 3,7 μέτρα και σε έξι μήκη αμαξώματος, στα 10,8 – 12,2 – 12,9 – 13,2 μέτρα με δύο άξονες και στα 14 και 15 μέτρα με τρεις άξονες.

Σε καθηλώνει

Από άποψη αισθητικής, το νέο λεωφορείο υιοθετεί τα χαρακτηριστικά του εντυπωσιακού i8 και βελτιώνει περαιτέρω όσα προσέφερε το PB σε επίπεδο ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας. Σχεδιαστική καινοτομία, προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και προσοχή στην λεπτομέρεια αποτελούν το τρίπτυχο του πνεύματος στο οποίο κινήθηκε η Irizar για την δημιουργία του i6. Στόχος ήταν να περάσει στο νέο λεωφορείο όλα τα χαρακτηριστικά της μάρκας, όσο και να εμπνεύσει τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς που θα το εμπιστευτούν.

Irizar i6 (4)

Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχούν οι προβολείς LED «αμυγδαλωτού» σχήματος, το τραπεζοειδές πλαίσιο που ενσωματώνει τον αισθητήρα του προσαρμοζόμενου cruise control και βρίσκεται στο κέντρο της μάσκας καθώς και οι έντονες «επιθετικές» σχεδιαστικές γραμμές της οροφής και του παρμπρίζ. Χαρακτηριστικό είναι πως δεν υπάρχει γωνία θέασης του i6 που να μην έχει σχεδιαστικό ενδιαφέρον και για αυτό το λόγο έχει γίνει πολύ δουλειά στο πίσω τμήμα, με τα μεγάλα κάθετα φανάρια και το παρμπρίζ σχήματος «V».

Κάτω από το εντυπωσιακό «κέλυφος» του i6 κρύβονται οι πιο πειστικές απαντήσεις σε επίπεδο τεχνολογίας. Ένα πολύπλοκο αρχιτεκτονικά σύστημα επικοινωνίας CAN  συντονίζει όλα τα ηλεκτρονικά του λεωφορείου, επιτρέπει την διάγνωση βλαβών καθώς και την συλλογή δεδομένων.

Τυχεροί οδηγός & επιβάτες

Εν τω μεταξύ υπάρχει σύστημα φωτισμού LED εξωτερικά και εσωτερικά καθώς και οθόνη αφής στην κονσόλα, για τον χειρισμό των συστημάτων ψυχαγωγίας και άνεσης των επιβατών. Οι τελευταίοι, φαίνεται να είναι οι πιο… τυχεροί της υπόθεσης αφού ο κατασκευαστής φρόντισε να παρέχει έναν ολοκληρωμένο εξοπλισμό που καθιστά το ταξίδι άνετο και ασφαλές. Υπάρχει ένα καινοτόμο σύστημα εισαγωγής αέρα τόσο στην οροφή όσο και κάτω από τα καθίσματα προκειμένου να είναι απόλυτα αποδοτικό το σύστημα κλιματισμού, φυσικά με ξεχωριστούς διακόπτες ελέγχου αερισμού και φωτισμού (LED φώτα ανάγνωσης) για κάθε επιβάτη, ενσωματωμένους στα κανάλια, πάνω από τα κεφάλια των επιβατών.

Irizar i6 (1)

Κομψά, με καλά υλικά επένδυσης, όμορφες λεπτομέρειες στις ραφές και με ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα καθίσματα συμβάλουν στην ανώτερη αισθητική της καμπίνας.

Στο μπροστινό μέρος της οροφής υπάρχει μια μεγάλη, επίπεδη οθόνη 22 ιντσών μια φωτεινή επιγραφή-ρολόι. Το εσωτερικό ωφέλιμο ύψος ξεπερνά τα 2 μέτρα, ο κεντρικός διάδρομος είναι αρκετά φαρδύς ενώ ανάλογα τον εξοπλισμό, το λεωφορείο μπορεί να εφοδιαστεί όχι μόνο με τουαλέτα αλλά και με σύστημα πολυκουζίνας.

Irizar i6 (2)

Ο οδηγός ευνοείται από ένα άνετο κάθισμα κορυφαίας εργονομίας και προσαρμοστικότητας στα δεδομένα του σωματότυπου. Ευανάγνωστος πίνακας οργάνων και άμεσα διακριτοί διακόπτες στο ταμπλό για χειρισμό των επί μέρους συστημάτων χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Προαιρετικά, η συγκεκριμένη διαδικασία απλοποιείται ακόμα περισσότερο με την χρήση ενός joystick και μιας οθόνης αφής 7 ιντσών.

Ασφάλεια & οικονομία

Από άποψη ασφάλειας, το νέο  Irizar i6 συμμορφώνεται με τον τελευταίο κανονισμό R.66.02 που αφορά την ανατροπή, διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ενώ έχει σχεδιαστεί για να αντέξει ακόμα και ισχυρή μετωπική σύγκρουση. Πάνω από όλα όμως είναι φτιαγμένο για να αποφέρει κέρδος στον ιδιοκτήτη του, καταβάλλοντας μεταξύ άλλων κάθε δυνατή προσπάθεια για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Από την μία, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός -χαρακτηριστικό γνώρισμα των λεωφορείων της μάρκας- που επιτυγχάνει χαμηλό συντελεστή τριβής και από την άλλη το μειωμένο απόβαρο μέσω της χρήσης πιο ελαφρών υλικών καθιστούν το όχημα πιο φειδωλό σε καύσιμα.

Την κίνηση του λεωφορείου αναλαμβάνουν δύο κινητήρες MX11 και MX13 της PACCAR τεχνολογίας Euro 6, χωρητικότητας 10,8 και 12,9 λίτρων που προσφέρουν πέντε διαφορετικές επιλογές ισχύος από τους 369 έως τους 510 ίππους. Την γραμμή κίνησης συμπληρώνουν δύο πλήρως αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων της ZF, το 6τάχυτο Ecolife και το 12τάχυτο AS Tronic.

Ταυτόχρονα, τα διαστήματα σέρβις έχουν επεκταθεί έως και τα 100.000 χλμ. χωρίς καν αλλαγή λαδιού.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!