Το MAN Lion’s City 12 E σε ευρωπαϊκή περιοδεία 2.500 χιλιομέτρων!

banner-google-news

Περιοδεία σε οκτώ χώρες μέσα σε δέκα ημέρες ολοκλήρωσε το ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο της MAN Lion’s City 12 E στο ταξίδι του από το Μόναχο της Γερμανίας στο Λίμερικ της Ιρλανδίας. Διένυσε συνολικά 2.500 χιλιόμετρα στο πλαίσιο του προγράμματος «Electrifying Europe Tour», για να επιδείξει και να αποδείξει την αξιοπιστία των πλήρως ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων.

«Στην περιοδεία επισκέφτηκε αστικές μητροπόλεις, πραγματοποίησε πολλές διαδρομές με μεγάλη ποικιλία τοπογραφικών συνθηκών, διέσχισε ακόμη και πέρασμα των Άλπεων. Το ηλεκτρικό λεωφορείο MAN Lion’s City 12 E απέδειξε ότι είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση σε όλη την Ευρώπη, αξιόπιστο, με μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Rudi Kuchta, επικεφαλής της Επιχειρηματικής Μονάδας Λεωφορείων στην MAN Truck & Bus, και πρόσθεσε: «Το λεωφορείο μας Lion’s City E ήταν στα περίπου 2500 χιλιόμετρα της συνολικής διαδρομής πάντα με αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα στο δρόμο. Ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων, που είναι ασυνήθιστο για ένα αστικό λεωφορείο, παρουσίασε βεβαίως αρκετές προκλήσεις, κυρίως στην υποδομή φόρτισης».

Στη περιοδεία το λεωφορείο κατανάλωσε συνολικά 1763,7 kWh ενέργειας, δηλαδή περίπου 0,72 kWh ανά χιλιόμετρο. Την ενέργεια για το ταξίδι παρείχαν έξι πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 480 kWh) στην οροφή του ηλεκτρικού λεωφορείου. Η επαναφόρτιση γινόταν μετά το στάδιο κάθε ημέρας, χωρίς δηλαδή ενδιάμεση φόρτιση. Φάνηκε όμως, ότι η ανάπτυξη μιας υποδομής φόρτισης παραμένει ο βασικότερος παράγοντας για τον μετασχηματισμό του κλάδου των μεταφορών. Σύμφωνα με τη ΜΑΝ, «η πολιτική υποστήριξη είναι απαραίτητη» για την ανάπτυξη μιας υποδομής φόρτισης. Ο Όμιλος Traton, μητρική εταιρεία της MAN Truck & Bus, θα συμβάλει στη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης ως μέρος μιας κοινοπραξίας στην Ευρώπη.

Το ταξίδι ξεκίνησε στις 28 Απριλίου στο Μόναχο. Το λεωφορείο πέρασε το Kochel και το Walchensee (υψόμετρο 800 μέτρα), το Mittenwald που περιβάλλεται από βουνοκορφές, και μέσα από τη μαγευτική κοιλάδα του Inn και τα γραφικά τιρολέζικα χωριά έφθασε στο Ίνσμπρουκ, στους πρόποδες των Άλπεων. Προορισμός της δεύτερης διαδρομής πάνω από 208 χιλιόμετρα ήταν το γνωστό ελβετικό θέρετρο χειμερινών σπορ St. Moritz, από όπου το ταξίδι συνεχίστηκε για τη Ζυρίχη την τρίτη μέρα. Σε αυτό το τμήμα βρίσκεται το πέρασμα Julier με την κορυφή των 2284 μέτρων. Το MAN Lion’s City E ανταποκρίθηκε πλήρως στις δύσκολες συνθήκες της διαδρομής με υψομετρική διαφορά 1.433 μέτρων, στροφές, φουρκέτες, μεγάλες κλίσεις του οδοστρώματος, θερμοκρασίες μείον 1 βαθμό Κελσίου και θυελλώδεις ανέμους. Στο τέλος αυτού του σταδίου, απόστασης 274,6 χιλιομέτρων, απέμενε ακόμη 56,4 τοις εκατό χωρητικότητα μπαταρίας.

Από τη Ζυρίχη, που ο συγκοινωνιακός της φορέας παρήγγειλε ήδη στην ΜΑΝ δεκάδες ηλεκτρικά λεωφορεία αυτού του τύπου, το λεωφορείο συνέχισε για το Στρασβούργο, έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Την πέμπτη μέρα κατευθύνθηκε στο Λουξεμβούργο με κύρια χαρακτηριστικά της διαδρομής, τις πολλές δαιδαλώδεις στροφές, την οδήγηση μέσω του Vosges, την πολιτιστική παράκαμψη στο όμορφο Μετς και το πέρασμα από το γιγάντιο ηλιακό πάρκο Rosières κοντά στη γαλλική πόλη Rosières-en-Haye. Μέχρι τότε, το MAN Lion’s City 12 E είχε διανύσει συνολικά 1.264,7 χιλιόμετρα και είχε καταναλώσει ακριβώς 949,6 κιλοβατώρες με μέση ταχύτητα 35,1 χλμ./ώρα.

Την έκτη μέρα, προορισμός του «Electrifying Europe Tour» ήταν οι Βρυξέλλες, όπου το φθινόπωρο του 2023, μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών από την κορωνοϊό, θα γίνει πάλι η «Busworld», η πιο σημαντική εμπορική έκθεση λεωφορείων στον κόσμο, με την ηλεκτροκίνηση πλέον στο επίκεντρο. Μετά από διάνυση 417,9 χιλιομέτρων είχε απομείνει ακόμη 24 τοις εκατό χωρητικότητα μπαταρίας.

Από κει το λεωφορείο συνέχισε για το Cherbourg, από όπου απέπλευσε για το Rosslare της Ιρλανδίας. Οδηγώντας στη καταπράσινη φύση, πέρασε από το μαγευτικό Wexford για φωτογράφιση και έφθασε στον τελικό προορισμό, στο Λίμερικ.

Το βασικό συμπέρασμα της περιοδείας είναι η αξιόπιστη λειτουργία της τεχνολογίας του οχήματος. Το λεωφορείο MAN Lion’s City 12 ανταποκρίθηκε πλήρως στις ποικίλες τοπογραφικές προκλήσεις, στις μεγάλες αποστάσεις, σε υψηλές ταχύτητες 84 km/h στον αυτοκινητόδρομο και στο ότι, σε μια επίσημα καθορισμένη αυτονομία 350 χιλιομέτρων, δεν χρειάστηκε ποτέ ενδιάμεση επαναφόρτιση.