Tesla Semi : Το ηλεκτρικό φορτηγό με αυτονομία 800 χλμ.

banner-google-news

Μετά απο δύο αναβολές, ο Elon Musk αποκάλυψε χθες το ηλεκτρικό όχημα Tesla Semi Truck σε μια εκδήλωση στο Hawthorne της Καλιφόρνια. Είναι λίγο διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο έχει κάνει η ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι στιγμής, αλλά η αντιμετώπιση της βιομηχανίας μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για το «Master Plan» του Musk. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το Tesla Semi χρησιμοποιεί τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και αυτοματισμού για να μειώσει το κόστος και να αυξήσει την ασφάλεια .

Πρώτον, ας δούμε μερικά από τα βασικά στοιχεία του Tesla Semi. Κινείται απο 4 ηλεκτροκινητήρες, 2 σε κάθε άξονα, που τους δανείζεται απο το Tesla 3 και εξασφαλίζουν εντυπωσιακή αυτονομία που αγγίζει τα 800 χλμ. με μία φόρτιση. Επιταχύνει  από τα 0 στα 96 χλμ/ ώρα μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, έλκοντας φορτίο 36.287 κιλών.

tesla-semi-interior

Όσον αφορά στις υπόλοιπες τεχνολογίες που ενσωματώνει, η Tesla εξαίρει τους αισθητήρες του, που αντιλαμβάνονται ταχύτατα την αστάθεια, με αποτέλεσμα να ακολουθεί γρήγορα αυτόματη αντίδραση σε τροχούς και φρένα, καθώς και τις κάμερες που παρατηρούν το  περιβάλλον ανελλιπώς, συμβάλλοντας στον έγκαιρο εντοπισμό απειλών. Ακόμη, στα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνονται βελτιωμένο σύστημα αυτόματου πιλότου (Enhanced Autopilot), αυτόματα φρένα εκτάκτου ανάγκης (Automatic Emergency Braking), λειτουργία αυτόματης παραμονής σε λωρίδα (Automatic Lane Keeping), και λειτουργία προειδοποίησης σε περίπτωση εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Warning).

Ο τράκτορας της Tesla εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση. Την ώρα λοιπόν που στα συμβατικά οχήματα, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα, στην περίπτωση του τράκτορα της Tesla, μέρος της ενέργειας κατά την πέδηση αντί να χαθεί στο περιβάλλον αποθηκεύεται στους συσσωρευτές, για να χρησιμοποιηθεί (όπως ο ίδιος ο Elon Musk είπε, η αντικατάσταση στα τακάκια των φρένων δεν θα γίνεται συχνά ή δεν θα γίνεται καθόλου).

semi-front-34-blue

Το Tesla Semi έχει αυτονομία περίπου 800 λχμ με μια φόρτιση. Ο Musk είπε ότι το 80% όλων των διαδρομών φορτηγών είναι λιγότερο από 400 χλμ, πράγμα που σημαίνει ότι το φορτηγό μπορεί να φτάσει στον προορισμό του και να επιστρέψει με μία μόνο φόρτιση. Η Tesla σχεδιάζει σταθμούς φόρτισης DC «Megachargers», κατά μήκος κοινών δρομολογίων και στα σημεία προορισμού  που μπορούν να παρέχουν φόρτιση για  643  χλμ.  εμβέλειας σε 30 λεπτά.

Όσον αφορά την παραγωγή, το γεγονός ότι το Tesla Semi Truck χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες που τοποθετούνεται στο Μοντέλο 3 και παρόμοια δομή μπαταριών, θα συμβάλει στη διατήρηση του κόστους χαμηλά.

Για λόγους ασφαλείας, το Tesla Semi διαθέτει τεχνολογία που μειώνει τους κινδύνους για τον χειριστή του φορτηγού και τους άλλους χρήστες με τους οποίους μοιράζεται το δρόμο. Διαθέτει επίσης παρμπρίζ «Tesla Armor Glass». Ο Musk είπε: «Επιβιώνει  πυρηνική έκρηξη ή παίρνετε τα χρήματά σας πίσω».

Όσον αφορά στη τιμή, αν και ο Elon Musk δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα, είπε ότι το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλότερο ανά μίλι από ένα πετρελαιοκίνητο. Η Tesla δέχεται από τώρα παραγγελίες για το Semi με την προκαταβολή να είναι $5000. Πρόκειται να βρεθεί στους δρόμους το 2019.