Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων : Οδηγούνται σε λουκέτο χιλιάδες εμπορίες αυτοκινήτων

banner-google-news

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδος ο οποίος απαριθμεί 3.000 μέλη εμπόρους αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ελλάδα και ο οποίος είναι ιστορικά ( από το έτος 1974) το μοναδικό συλλογικό όργανο που εκπροσωπεί το κλάδο εμπορίας αυτοκινήτων, εκτός από τους μεγάλους 10 Εισαγωγείς – επιχειρηματικές γνωστές ελληνικές οικογένειες, που είναι μέλη του ετέρου πανίσχυρου οικονομικά συνδέσμου με αντιτιθέμενα εμπορικά συμφέροντα, καταγγέλλει τα εξής :

Ο Υπουργός Μεταφορών με το νομοσχέδιο που κατέθεσε προς συζήτηση και ψήφιση προχθές, και ειδικότερα με το απαράδεκτο άρθρο 46, που αναφέρεται στο δικαιολογητικά και στις βεβαιώσεις που πρέπει εφεξής να συνοδεύον το μεταχειρισμένο εισαγόμενο από τις λοιπές χώρες της ΕΕ αυτοκίνητο προκειμένου να ταξινομηθεί στην Ελλάδα, καθιστά την εισαγωγή του ουσιαστικά απαγορευτική!!!

Ενώ το εδώ και δεκαετίες ισχύον σύστημα είναι ότι τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να εκτελωνιστεί ένα αυτοκίνητο που εισάγεται στη χώρα μας από άλλες χώρες της Ε.Ε. είτε από κάποιον ιδιώτη είτε από έμπορο αυτοκινήτων (δηλαδή για ενδοκοινοτικές συναλλαγές) είναι το τιμολόγιο αγοράς, πιστοποιητικό συμμόρφωσης, ο τίτλος κυριότητας του αυτοκινήτου (άδεια κυκλοφορίας) και τα φορτωτικά έγγραφα εφόσον το αυτοκίνητο εισάγεται μέσω μεταφορικής εταιρίας, αν ψηφιστεί το παράλογο αυτό και εξόχως αντικοινωτικό νομοθέτημα, εισάγεται νέο καθεστώς με την συλλογή και προσκόμιση σε επίσημη μετάφραση εξαιρετικά μεγάλου πλήθους δικαιολογητικών (βεβαίωση εθνικού διανομέα της χώρας για το ποιές ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα, πότε και με τι διανυθέντα χιλιόμετρα, ποιές εκκρεμούν, βεβαίωσης από το ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης για το πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι και πότε έγιναν και ποιοί εκκρεμούν, ποιοί ήταν επιτυχείς και ποιοί όχι και γιατί, πόσα διανυθέντα χλμ είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο κλπ.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι αδύνατον να προσκομισθούν για τον απλό λόγο ότι είναι τέτοια η φύση των απαιτουμένων βεβαιώσεων και τόσο μεγάλος ο αριθμός τους που απαιτείται πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να συλλεχθούν αφενός, και αφετέρου είναι πολύ αμφίβολο εάν έστω και σε βάθος χρόνου είναι εν τέλει δυνατόν να αποκτηθούν. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι θα φέρει κάποιος σε πέρας αυτή την «Οδύσσεια» και εισάγει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, τον περιμένει μια δεύτερη «Οδύσσεια» όπου πρέπει να συγκεντρώσει ένα νέο πακέτο εγγράφων και δικαιολογητικών από τα οποία μερικά είναι επίσης αδύνατον να αποκτηθούν και έτσι καθιστούν ακόμη και τη σκέψη να εισαχθεί ένα αυτοκίνητο από χώρα της ΕΕ απαγορευτική.

Καταγγέλλουμε ότι δια του νομοθετήματος αυτού ευνοούνται αποκλειστικά και μόνο οι Μεγάλες εισαγωγικές καινούργων αυτοκινήτων σε βάρος των λοιπών μικρομεσαίων εμπόρων και σε βάρος του έλληνα καταναλωτή ο οποίος εν τέλει θα στερηθεί την απόκτηση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από την ΕΕ σε καλή κατάσταση και σε καλή τιμή.

Καταγγέλλουμε ότι δια του νομοθετήματος αυτού οδηγούνται στην ανεργία άμεσα χιλιάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες εργαζόμενοι σε αυτές!!!

Καταγγέλλουμε ότι από τον Οκτώβριο του 2017 επιδιώκουμε ΜΑΤΑΙΩΣ συνάντηση με τον Υπουργό Κο Σπίρτζη για να εκθέσουμε τις θέσεις μας για το επίμαχο άρθρο. Καταγγέλλουμε ότι όχι μόνο δε κατέστη δυνατό να τον συναντήσουμε αλλά μας απέκλεισε και από την επιτροπή της Βουλής στην οποία εκλήθησαν οι ενδιαφερόμενοι φορείς για να τοποθετηθούν επί του νομοσχεδίου και να επιχειρηματολογήσουν και αντί να καλέσει εμάς τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους οποίους αφορούσε και έπληττε το επίμαχο άρθρο, κάλεσε εν γνώσει του και εμφανίστηκαν στην επιτροπή οι εκπρόσωποι του ανταγωνιστικού με εμάς συνδέσμου δηλαδή οι εισαγωγείς καινούργων αυτοκινήτων και μίλησαν αυτοί και τοποθετήθηκαν για το επίμαχο άρθρο 46 του νομοσχεδίου. Εκείνοι ζήτησαν, επειδή αυτό τους συνέφερε οικονομικά και εμπορικά, να τροποποιηθεί το επίμαχο άρθρο προς το δυσμενέστερο, ώστε να μην αφήνει κανένα περιθώριο να εισαχθεί πλέον μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από χώρες της Ε.Ε. και να απολαμβάνουν έτσι εφεξής μόνοι τους τα κέρδη από την αγορά του αυτοκινήτου, ελλείψει ανταγωνισμού . ΜΠΡΑΒΟ ΚΥΡΙΕ ΣΠΙΡΤΖΗ !!! Εκπροσώπησες πιστά το μεγάλο κεφάλαιο!!! Το μεγάλο κεφάλαιο είναι πολύ χαρούμενο με τις υπηρεσίες που του προσφέρεις αφού του ανοίγεις την αγορά και κλείνεις όλους εμάς τους λοιπούς εμπόρους !!!

Εμείς αυτό που προτείνουμε είναι να ζητείται το πιστοποιητικό του τελευταίου τεχνικού ελέγχου του αντίστοιχου φορέα ΚΤΕΟ από τη χώρα που προέρχεται το αυτοκίνητο, επειδή με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η γνησιότητα των χιλιομέτρων, ενώ παράλληλα η ενδοκοινοτική εισαγωγή αυτοκινήτων μπορεί να συνεχίσει να διεξάγεται ομαλά όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Δια του επίμαχου νομοσχεδίου, εισάγεται επίσης δυσμενής διάκριση σε βάρος των εφεξής εισαγομένων στην Ελλάδα επιβατικών αυτοκινήτων υπέρ των ήδη εισαχθέντων και κυκλοφορούντων στην Ελλάδα πριν από την ημερομηνία εφαρμογής του τα οποία μπορούν να κυκλοφορούν και να μεταβιβάζονται περαιτέρω ελεύθερα στην ελληνική επικράτεια χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζουν όλα αυτά τα δικαιολογητικά καθιστώντας την προστασία του δημοσίου συμφέροντος που επικαλείται η επίμαχη διάταξη προσχηματική και αναποτελεσματική.

Εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί και αποτελέσει νόμο του κράτους, η αγορά στην Ελλάδα θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια στα ακόλουθα : -θα κλείσουν χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εισαγωγή και εμπορία αυτής της κατηγορίας των αυτοκινήτων -χιλιάδες εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στο ταμείο ανεργίας -ως αποτέλεσμα αυτού η Πολιτεία θα χάσει έσοδα από τέλη ταξινόμησης και ΦΠΑ καθόσον δεν θα ταξινομούνται πλέον μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την ΕΕ -θα δημιουργηθεί μονοπωλιακό καθεστώς στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, διότι το εισαγόμενο λειτουργεί ανταγωνιστικά με αποτέλεσμα να κρατάει σε μια ισορροπία την αγορά όσον αφορά τις τιμές. Σε διαφορετική περίπτωση ο Έλληνας καταναλωτής θα πληρώνει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πολύ πιο ακριβά από ό,τι το πληρώνει σήμερα.