Συμφωνία ΕΕ και Γερμανίας για τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων – «Ναι» στα συνθετικά καύσιμα

banner-google-news

Επιλύθηκε η διαφωνία που απείλησε να  υπονομεύσει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Το Βερολίνο εξέπληξε τους Ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι κέρδισε βασικές διαβεβαιώσεις ότι οι κανόνες της Ε.Ε. θα επιτρέπουν στα λεγόμενα e-fuels να χρησιμοποιούνται σε ένα περιβάλλον μηδενικών ρύπων.

«Αυτό ανοίγει τον δρόμο για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν μόνο ουδέτερα σε άνθρακα καύσιμα να ταξινομούνται μετά το 2035», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing.