Το ΣτΕ Σταματά τα Έργα Επέκτασης της COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά λόγω Περιβαλλοντικού Κινδύνου

banner-google-news

Σταματούν τα έργα επέκτασης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σύμφωνα με τις οποίες κρίθηκε παράνομος ο τρόπος που υλοποιήθηκε συνολικά το Master Plan της COSCO. Ειδικότερα, οι εργασίες ξεκίνησαν χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) παραβιάζοντας, με αυτόν τον τρόπο, το ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, παγώνουν η νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, ο νέος χερσαίος επιβατικός σταθμός, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, η επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και η κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.

Το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» βρέθηκε δίπλα σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια από τον Φεβρουάριο του 2020, καταθέτοντας μελέτη για τις δραματικές επιπτώσεις των προγραμματιζόμενων έργων επέκτασης του Πειραιά στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, εξαιτίας της απόρριψης 620.000 τόνων τοξικού ιζήματος από τον πυθμένα του λιμανιού του Πειραιά στα αλιευτικά πεδία του Σαρωνικού.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, οι εργασίες για την επέκταση της νότιας πλευράς του λιμανιού ξεκίνησαν, προτού ακόμα εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου, στις αρχές Απριλίου 2020, εν τω μέσω περιορισμών λόγω Covid-19, και έκτοτε συνεχίζονταν. Το ίζημα από τα βυθοκορήματα έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο υλικό, καθώς περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις από πολυάριθμες τοξικές ουσίες. Για παράδειγμα, είχαν καταγραφεί ιδιαίτερα υψηλές συγκεντρώσεις -15620% περισσότερο από τις τιμές που καταγράφονται στην ανοιχτή θάλασσα- του αποδεδειγμένα καρκινογόνου βενζο(a)πυρένιου (BaP), μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την περιοχή των βυθοκορήσεων.

Πηγή: Archipelagos – Institute of Marine Conservation