Το Solaris Urbino 18 Λεωφορείο της Χρονιάς 2025

banner-google-news

Το Solaris Urbino 18 υδρογόνου ανακηρύχθηκε Λεωφορείο της Χρονιάς 2025. Ο τίτλος ήρθε μετά το αυστηρό Bus Euro Test, το οποίο διοργανώνεται από το Association of Commercial Vehicle Editors (ACE) από το 1989.

Αυτό το αρθρωτό λεωφορείο μηδενικών εκπομπών τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, σηματοδοτώντας ένα πρωτοποριακό επίτευγμα ως το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα που κέρδισε το βραβείο στην ιστορία του διαγωνισμού.

«Αυτή είναι μια τεράστια διάκριση όχι μόνο για το προϊόν μας αλλά για ολόκληρη τη στρατηγική κινητικότητας μηδενικών εκπομπών. Αυτός ο τίτλος αναγνωρίζει τόσο την αριστεία του προϊόντος μας όσο και την ισχυρή θέση μας στην αγορά σε όλη την Ευρώπη. Είναι μεγάλη μας τιμή να είμαστε πρωτοπόροι σε λύσεις μηδενικών εκπομπών, προμηθεύοντας τους πελάτες μας με μπαταρίες και λεωφορεία υδρογόνου», δήλωσε ο Javier Iriarte, CEO της Solaris Bus & Coach.

Solaris_Urbino_18_

Η καρδιά του Solaris Urbino 18 είναι μια κυψέλη καυσίμου που λειτουργεί ως μικροσκοπική μονάδα παραγωγής ενέργειας υδρογόνου. Το υδρογόνο μετατρέπεται από την κυψέλη καυσίμου σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται στη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Αυτός ο δίαυλος υδρογόνου έχει επίσης εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου και το μόνο προϊόν της χημικής αντίδρασης που λαμβάνει χώρα στην κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, εκτός από την ηλεκτρική ενέργεια, είναι το νερό.

Solaris_Urbino_18_hydrogen_2

«Ο μικρός αριθμός μπαταριών και η αυξημένη ισχύς της κυψέλης καυσίμου του Urbino 18 επιτρέπουν σε αυτό το λεωφορείο να λειτουργεί αποτελεσματικά, ακόμη και όταν μεταφέρει 140 επιβάτες. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα της κυψέλης καυσίμου είναι ότι το όχημα είναι γρήγορα έτοιμο για το επόμενο ταξίδι του, καθώς όλη σχεδόν η ενέργεια αποθηκεύεται στο υδρογόνο. Για να συνεχίσει την οδήγηση, το μόνο που χρειάζεται είναι ο ανεφοδιασμός του υδρογόνου, και στη συνέχεια το λεωφορείο μπορεί να ταξιδέψει έως και 600 χιλιόμετρα. Δεν χρειάζονται πρόσθετες υποδομές», δήλωσε ο Dariusz Michalak, CTO της Solaris Bus & Coach.

Οι μπαταρίες Solaris χωρητικότητας περίπου 60 kWh χρησιμεύουν ως βοηθητική πηγή ενέργειας, που χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, κατά την επιτάχυνση και για αποθήκευση ενέργειας.

Αυτή είναι η δεύτερη φορά που όχημα Solaris κερδίζει τον τίτλο του Λεωφορείου της Χρονιάς. Το 2017, η διάσημη τιμή απονεμήθηκε στο Solaris Urbino 12 electric – ένα λεωφορείο με μπαταρίες. Επομένως, η Solaris είναι η πρώτη εταιρεία στην ιστορία του διαγωνισμού «Λεωφορείο της Χρονιάς» που κέρδισε τον τίτλο τόσο για το λεωφορείο που λειτουργεί με μπαταρίες όσο και για ένα λεωφορείο που λειτουργεί με υδρογόνο.

Solaris_Urbino_18_electric

ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Το υδρογόνο είναι μια από τις πιο συχνά αναφερόμενες πηγές ενέργειας, όταν πρόκειται για μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Αναπτύσσεται στις μεταφορές, τη βιομηχανία και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Το ενδιαφέρον για λύσεις μηδενικών εκπομπών με βάση το υδρογόνο συνεχίζει να αυξάνεται στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της βιομηχανίας κατασκευής λεωφορείων. Η Solaris είναι κορυφαίος κατασκευαστής σε αυτό το τμήμα της αγοράς.

Ταυτόχρονα με την ανάπτυξη λύσεων μπαταρίας, ο κατασκευαστής έκανε νέες επενδύσεις σε γραμμές μετάδοσης κίνησης με βάση το υδρογόνο. Ένα από τα τελευταία έργα της Solaris που σχετίζονται με το υδρογόνο είναι η κατασκευή του Hydrogen Hall, με μια γραμμή παραγωγής αφιερωμένη αποκλειστικά σε γραμμές μετάδοσης κίνησης υδρογόνου.

Solaris_Urbino_18_electric_2

SOLARIS URBINO 18 ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

Το λεωφορείο υδρογόνου Urbino 18, το οποίο τροφοδοτείται με τεχνολογία αιχμής υδρογόνου, κυκλοφόρησε το 2022. Αυτό το εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικά λεωφορείο προσφέρει αυτονομία 600 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα, διατηρώντας παράλληλα όλα τα χαρακτηριστικά μιας ηλεκτρικής κίνησης. Μια κυψέλη καυσίμου είναι η καρδιά του οχήματος υδρογόνου Urbino 18 και λειτουργεί ως συμπαγής μονάδα παραγωγής ενέργειας υδρογόνου. Το υδρογόνο μετατρέπεται από την κυψέλη καυσίμου σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία ωθεί τη γραμμή μετάδοσης κίνησης. Χάρη στην τεχνολογία υδρογόνου και στις ελαφριές δεξαμενές υδρογόνου τελευταίας γενιάς, το όχημα είναι απόλυτα κατάλληλο για μεγαλύτερες αποστάσεις. Ο πλήρης ανεφοδιασμός του οχήματος διαρκεί περίπου 20 λεπτά.

Η χαρακτηριστική γραμμή αμαξώματος του λεωφορείου υδρογόνου Urbino 18 και το άνετο εσωτερικό του, σε συνδυασμό με το φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα μετάδοσης κίνησης, εξασφαλίζουν μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες.

Τα λεωφορεία υδρογόνου προσφέρουν όλα τα πλεονεκτήματα μιας ηλεκτρικής κίνησης: ομαλή, χωρίς εκπομπές και αθόρυβη λειτουργία, με ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία και γρήγορο ανεφοδιασμό. Αυτά τα οχήματα είναι ιδιαίτερα κατάλληλα σε εφαρμογές μεταφοράς που απαιτούν μεγάλη εμβέλεια και λειτουργική ευελιξία.

Η δυναμική της ανάπτυξης της οικονομίας του υδρογόνου είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ιδιαίτερα στη βιομηχανία λεωφορείων. Όλο και περισσότεροι χειριστές βλέπουν το υδρογόνο ως την απόλυτη λύση για τα συστήματα μεταφοράς τους. Σχεδόν τα μισά (44,5%!) όλων των λεωφορείων υδρογόνου που ταξινομήθηκαν στην ηπειρωτική Ευρώπη το 2023 ήταν οχήματα Solaris, αποδεικνύοντας την κυριαρχία της εταιρείας στον τομέα αυτό.