ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Οι πρωταγωνιστές του 2023: Scania Super

banner-google-news

Βασισμένα στη σειρά φορτηγών R, τα νέα Scania Super έρχονται με μια εντελώς νέα γραμμή κίνησης αλλά και τροποποιήσεις στη σχεδίαση του πλαισίου να συνδυάσουν «αντίθετα» χαρακτηριστικά με στόχο την κορυφαία απόδοση.

Η Scania ουσιαστικά λανσάρει τη γραμμή κίνησης που θα εφοδιάζει όλα τα μελλοντικά της φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο τα νέα φορτηγά Super φαίνεται πως είναι κάτι πολύ περισσότερο από νέους κινητήρες και κιβώτια καθώς υπάρχουν καθοριστικές παρεμβάσεις σε άξονες, πλαίσιο και συστήματα υποβοήθησης.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης της νέας σειράς Scania Super θέτει νέα πρότυπα για αποδοτικές μεταφορές, χάρη στον νέο, 13λιτρο κινητήρα. Παρέχοντας πρωτοφανή εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 8%, η νέα γκάμα κινητήρων με μειωμένες εκπομπές ρύπων είναι εδώ για να προσφέρει ανώτερη οδηγική ικανότητα, εκτεταμένο εύρος ισχύος έως 560 ίππους και εξαιρετική τεχνική στιβαρότητα.

Πρωτοποριακή απόδοση: Το Scania Super προσφέρει κορυφαία στον κλάδο επίπεδα θερμικής απόδοσης πέδησης 50%, συνεισφέροντας στην εξοικονόμηση καυσίμου του συνδυασμένου συστήματος μετάδοσης κίνησης κατά 8%, ενώ εγγυάται την ανώτερη απόδοση καυσίμου ανεξάρτητα από το δρόμο ή το φορτίο.

Scania 560 S 6x2 rear-steer Highline, general cargo transport

Κορυφαίος έλεγχος εκπομπών: Το κορυφαίο στον κλάδο σύστημα Scania Twin SCR, το οποίο εισάγει διπλή έγχυση AdBlue στη διαδικασία μετεπεξεργασίας καυσαερίων, συμβάλλει στην ανώτερη απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης των εκδόσεων Super διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τα υπάρχοντα και μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων βαρέων οχημάτων.

Περισσότερη ισχύς από ποτέ: Επιτυγχάνοντας την ανώτερη απόδοση καυσίμου του συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας Scania Super 13 λίτρων αποδίδει περισσότερη ισχύ από ποτέ, σε μια 6κύλινδρη εν σειρά διάταξη. Με αυξημένη ισχύ έως 560 ίππους και μέγιστη ροπή έως 2800 Nm, η γκάμα κινητήρων Scania Super 13 λίτρων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις λειτουργικές προκλήσεις του σήμερα και του αύριο.

Βελτιωμένη αντοχή κινητήρα: Παράγοντας πλήρη ροπή από τις 900 σ.α.λ. τα φορτηγά Super αντιπροσωπεύουν το τελευταίο βήμα στη φιλοσοφία της Scania για τις χαμηλές στροφές, με στόχο πάντα τη βέλτιστη απόδοση καυσίμου.

Cab interior, CR20 Highline

Διπλοί εκκεντροφόροι κεφαλής: Ο 13λιτρος κινητήρας παρουσιάζει μια νέα σχεδίαση κυλινδροκεφαλής, με διπλούς εκκεντροφόρους εναέριους άξονες. Ο νέος σχεδιασμός διαθέτει σχολαστικά ρυθμισμένες εισόδους και εξόδους για τη δημιουργία βελτιωμένης ροής αερίου μέσω ενός πιο στιβαρού και ακριβούς συστήματος βαλβίδων, παρέχοντας την ανώτερη απόδοση του κινητήρα.

Ενσωματωμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης: Το νέο ενσωματωμένο στον κινητήρα φρένο απελευθέρωσης συμπίεσης (CRB), βάρους μόνο 7 kg, παρέχει πλήρως ενσωματωμένη ανάμειξη πέδησης για πιο ομαλή οδήγηση και αποτέλεσμα επιβράδυνσης έως 350 kW. Για τις πιο απαιτητικές μεταφορές που απαιτούν καλή χωρητικότητα, το προαιρετικό σύστημα CRB των φορτηγών Super μπορεί να συνδυαστεί με τον επιβραδυντή R4700D Scania για να βελτιώσει τις δυνατότητες διατήρησης ταχύτητας κατά την οδήγηση σε κατηφόρα. Αυτός ο συνδυασμός μπορεί επίσης να μειώσει τη συντήρηση των ανταλλακτικών.

Σύστημα μετεπεξεργασίας: Το συμπαγές σύστημα μετεπεξεργασίας του κινητήρα προσφέρει μια ευρεία επιλογή εξόδων προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει μεγαλύτερο άνοιγμα εξόδου εξάτμισης για μείωση της ταχύτητας εξαγωγής.

Επιλογές διασύνδεσης: Η σειρά κινητήρων Scania Super 13 λίτρων προσφέρει μια νέα λύση τροφοδοσίας ισχύος με κινητήρα (ED-PTO) ικανή να καλύψει ακόμη και τις πιο απαιτητικές εφαρμογές. Παρέχοντας μειωμένες απώλειες οπισθέλκουσας και αυξημένη ισχύ έως 238 kW, το βελτιωμένο ED-PTO προσφέρει μια ευρύτερη επιλογή επιλογών διασύνδεσης, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών υδραυλικής αντλίας.

Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης: Μέσω της υψηλής ικανότητας επεξεργασίας δεδομένων, το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα του Scania Super παρέχει προηγμένη υπολογιστική ισχύ, επιτρέποντας υψηλότερη ενοποίηση μεταξύ των συστημάτων του κινητήρα – όπως οι αντλίες καυσίμου του κινητήρα, τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και η μονάδα βελτιστοποίησης καυσίμου – καθώς και το κιβώτιο ταχυτήτων του συστήματος μετάδοσης κίνησης σύστημα διαχείρισης.

scania (2)

Χαμηλότερες απώλειες εσωτερικής τριβής: Το Scania Super είναι σχεδιασμένο με ακρίβεια για να μειώνει τις απώλειες εσωτερικής τριβής, που συμπληρώνεται από την εφαρμογή λαδιού κινητήρα Scania LDF-5 υψηλής ποιότητας. Στη Scania, διαμορφώνουν τα μείγματα λαδιών για να παρέχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση και συνολική οικονομία λειτουργίας.

Εν τω μεταξύ οι εναλλακτικές λύσεις ανανεώσιμων καυσίμων αποτελούν βασικό μέρος της δέσμευσης της Scania να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι ηγέτες των μεταφορών μπορούν να διαπρέψουν στην παροχή κερδοφόρων και επεκτάσιμων λειτουργιών.

Ως μέρος αυτής της δέσμευσης, η σειρά κινητήρων Scania Super 13 λίτρων προσφέρει συμβατότητα με μια σειρά καυσίμων HVO χαμηλών εκπομπών και καυσίμων βιοντίζελ/FAME.

HVO: Έως και 90% μείωση των εκπομπών CO2 σε σύγκριση με το τυπικό ντίζελ. Το επεξεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO) μπορεί να παρασκευαστεί, για παράδειγμα, από χρησιμοποιημένα έλαια και κραμβέλαιο και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία καυσίμων ντίζελ υψηλής ποιότητας, βιολογικής βάσης. Διατίθεται σε ολόκληρη τη σειρά επιδόσεων Scania Super.

Βιοντίζελ: Έως και 66% μείωση των εκπομπών CO2 σε σύγκριση με το τυπικό ντίζελ. Το βιοντίζελ ή το FAME (μεθυλεστέρας λιπαρών οξέων) μπορεί να παρασκευαστεί, για παράδειγμα, από κραμβέλαιο και απόβλητα μαγειρικά έλαια, και μπορεί επίσης να αναμειχθεί με ντίζελ. Διατίθεται σε κινητήρες Scania Super 460 και 500 ίππων.

ΝΕΟ «ΧΤΙΣΙΜΟ» ΦΟΡΤΗΓΟΥ

Μικρότερο, πιο έξυπνο, ελαφρύτερο και πιο αποτελεσματικό. Παράλληλα με το Scania Super, παρουσιάζεται ένα νέο ευέλικτο πρόγραμμα πλαισίου και δεξαμενής, που επιτρέπει στο φορτηγό να φτάσει τις ίδιες ή και μεγαλύτερες αποστάσεις με μικρότερες δεξαμενές καυσίμου. Όταν πρόκειται για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός αποδεδειγμένα ενεργειακά αποδοτικού φορτηγού, όλα μετράνε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Scania έχει διαθέσει σημαντικούς πόρους για την ανάπτυξη ενός νέου ευέλικτου προγράμματος πλαισίου και ρεζερβουάρ, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της νέας σειράς κινητήρων, του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσίμων, του κιβωτίου ταχυτήτων και των πίσω αξόνων.

Το νέο πρόγραμμα πλαισίου και δεξαμενής περιλαμβάνει δεξαμενές καυσίμου σχήματος D, χωρητικότητας από 165 έως 910 λίτρα και κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Οι νέες δεξαμενές είναι πιο στιβαρές αλλά και ελαφρύτερες και ο σχεδιασμός τους αυξάνει τη χρήση καυσίμου. Περιλαμβάνονται επίσης νέες πλευρικές δεξαμενές AdBlue, χωρητικότητας 123 και 150 λίτρων, με όλες αυτές τις παρεμβάσεις να αυξάνουν τελικά τον χρόνο λειτουργίας του οχήματος.

Ταυτόχρονα, οι προγραμματιστές της Scania έχουν βελτιώσει την ευελιξία του πλαισίου και της σύνθεσης του πλαισίου. «Αυτό δίνει στον πελάτη περισσότερες επιλογές για το πού να τοποθετήσει τις δεξαμενές στο πλαίσιο, κάτι που αποτελεί μεγάλη βελτίωση τόσο για αυτούς όσο και για τους κατασκευαστές αμαξωμάτων φορτηγών, καθώς δημιουργεί ευκαιρίες για πιο αποτελεσματική κατανομή φορτίου», λέει η Paula Pukk, επικεφαλής του συστήματος SCR της Scania.

Cab interior, CR20 Highline

Ένας από τους βασικούς παράγοντες της απαράμιλλης απόδοσης του Scania Super είναι η έξυπνη, νέα μονάδα βελτιστοποίησης καυσίμου. Αυτή η μονάδα είναι προσαρτημένη στην κύρια δεξαμενή και λειτουργεί ως δεξαμενή αλίευσης. «Ο τρόπος με τον οποίο στήνεται το ρεζερβουάρ με ηλεκτρικές αντλίες επιτρέπει στον χρήστη να έχει «καύσιμο κατά παραγγελία»: παίρνουμε ακριβώς την ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται ο κινητήρας και όχι περισσότερο. Αυτό ελαχιστοποιεί τις απώλειες εντός του συστήματος», λέει ο Alex Elofsson Alenius, μηχανικός ανάπτυξης που εργάστηκε στο έργο.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ SERVICE

Η μονάδα βελτιστοποίησης καυσίμου φέρνει μια σειρά από άλλες βελτιώσεις για τους πελάτες και για τη συνολική απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Υπάρχουν πλέον μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις για τα δύο φίλτρα καυσίμου υπό πίεση. Αυτά τα διαστήματα σέρβις έχουν ευθυγραμμιστεί με τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, πράγμα που σημαίνει λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο και περισσότερο χρόνο στο δρόμο.

scania (4)

Η διαδικασία διαχωρισμού του νερού έχει επίσης βελτιωθεί. Μαζί με τη βελτιωμένη απόδοση των φίλτρων, αυτό σημαίνει καλύτερη προστασία των εξαρτημάτων υψηλής πίεσης στον κινητήρα, και συνεπώς μειωμένο κόστος επισκευής και συντήρησης.

Οι ομάδες που εργάζονται στο νέο πρόγραμμα δεξαμενών και πλαισίου πιστεύουν ότι οι πελάτες της Scania θα εντυπωσιαστούν πραγματικά από τα χαρακτηριστικά του Scania Super. «Είναι πραγματικά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε κρίσιμες ιδιότητες όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία, ο χρόνος λειτουργίας και το κόστος επισκευής και συντήρησης», λέει ο Elofsson Alenius. Οι βελτιώσεις που σίγουρα θα παρατηρήσουν οι πελάτες είναι η ελαχιστοποιημένη αυτόματη εξαέρωση και η βελτιωμένη ικανότητα εκκίνησης που συνοδεύει τη μονάδα βελτιστοποίησης καυσίμου.

Autovision New