Πάτρα – Αθήνα σε μία ώρα και σαράντα λεπτά με ηλεκτροκίνητες αμαξοστοιχίες

banner-google-news

Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο 8ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα (Regional Growth Conference 2020). Τόνισε ότι με τη μερική υπογειοποίηση, σε μήκος άνω των 5 χιλιομέτρων, στον πυκνό αστικό ιστό και τις αναπλάσεις που θα γίνουν, απελευθερώνονται χώροι και η Πάτρα αποδίδεται ξανά στους πολίτες. Εξήγησε ότι η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο, δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.

Το έργο ικανοποιεί 7 βασικές αρχές:

  • Πρώτον: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.
  • Δεύτερον: Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς. Δεν την κόβει στα δύο.
  • Τρίτον: Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.
  • Τέταρτον: Είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
  • Πέμπτον: Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.
  • Έκτον: Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.
  • Και έβδομον: Ενισχύει την ασφάλεια, πεζών και οδηγών.

Τρενο πατρα

Επιπλέον, η σιδηροδρομική γραμμή θα περάσει πάνω από την ίδια ακριβώς χάραξη. Στη γραμμή που λειτουργεί σήμερα και από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα γίνει υπόγειο. Η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν από την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων, 5,16 χιλιόμετρα.

«Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα 1,7 χιλιόμετρα περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Τρενο πατρα 2

Τόνισε ότι ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μία επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Ομοίως διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο. Καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια.

«Και βέβαια, ένα τέτοιο σύγχρονο έργο, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διπλής γραμμής. Τέλος οι ρυπογόνες ντίζελ αμαξοστοιχίες», πρόσθεσε.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η εκκίνηση του διαγωνισμού προσδιορίζεται στο β’ εξάμηνο του 2021.

Για να γίνει κατανοητό στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, ακολουθούν τα εξής νούμερα:

  • Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40΄.
  • Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκατ. επιβάτες.
  • Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000.
  • Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο – Πάτρα.