Τραίνο ή λεωφορείο; Και τα δύο! Μια σιδηροδρομική εταιρεία στην Δυτική Ιαπωνία ξεκίνησε εμπορικά δρομολόγια με τα Διπλής Λειτουργίας οχήματά της, τα πρώτα στον κόσμο που κινούνται εξίσου και σε δρόμο και σε σιδηρόδρομο. Μοιάζουν με μίνι λεωφορεία που κινούνται με συνηθισμένα ελαστικά στον δρόμο, αλλά μετατρέπονται σε βαγόνι τρένου όταν βρίσκονται πάνω σε ράγες.
Στο πρώτο δρομολόγιο μεταφέρθηκαν συνολικά 18 επιβάτες, όσο η ανώτερη χωρητικότητα του οχήματος, περιορισμένη λόγω του κορωνοϊού.
Ως λεωφορείο μετέφερε τους ντόπιους κατοίκους από την πόλη Κάιγιο της Περιφέρειας Τοκουσίμα στα νότια της χώρας στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.
Eκεί, χωρίς να χρειαστεί να βγουν από το όχημα, οι επιβάτες μεταφέρθηκαν ως επιβάτες τρένου σε μια πόλη της ανατολικής περιφέρειας Κόχι.
Το όχημα στον δρόμο μπορεί να πιάσει και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και στις ράγες τα 60 χιλιόμετρα. Οι εμπνευστές της ιδέας φιλοδοξούν το νέο μεταφορικό μέσο να κερδίσει το κοινό στην Ιαπωνία.
«Ειδικά σε αγροτικές περιοχές με γήρανση του πληθυσμού, αναμένουμε να είναι μια πολύ καλή μορφή δημόσιας συγκοινωνίας». δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Asa Coast Railway, Shigeki Miura στο Reuters.