ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Τα φορτηγά της Mercedes-Benz στη Bauma 2022

Το εργοτάξιο έχει ρεύμα!

banner-google-news

Η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει στους πελάτες της, όχι μόνο τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης στο εργοτάξιο αλλά μια ολιστική λύση μεταφοράς που αποτελείται από τεχνολογία οχημάτων, συμβουλευτικές υπηρεσίες, υποδομές φόρτισης και εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Το μεταφορικό έργο των εργοταξίων έχει πολλές πτυχές. Μερικές φορές χύδην υλικά όπως άμμος, χαλίκι ή πέτρες πρέπει να εκφορτώνονται σε μια τοποθεσία. Άλλοτε πάλι είναι απαραίτητο να μεταφέρονται βαριά εξαρτήματα από σκυρόδεμα για τη συναρμολόγηση ενός βιομηχανικού εργοστασίου σε πολλά χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Αυτό θέτει υψηλές απαιτήσεις στην ανθεκτικότητα, την αποδοτικότητα, καθώς και στο χειρισμό των οχημάτων που εξυπηρετούν αυτές τις εφαρμογές. Με τα φορτηγά της Mercedes-Benz Trucks, ορισμένες από αυτές τις απαιτήσεις μπορούν πλέον να ικανοποιηθούν με τρόπο ουδέτερο και χαμηλού θορύβου σε τοπικό επίπεδο CO2.

Ένα δείγμα του πώς μπορεί να γίνει αυτό φανέρωσε η εταιρία στη φετινή Bauma στο Μόναχο, που πραγματοποιήθηκε από τις 24 έως τις 30 Οκτωβρίου 2022. Στην κορυφαία εμπορική έκθεση στον κόσμο για κατασκευαστικές εφαρμογές, η Mercedes-Benz Trucks πρόσφερε εκτενείς πληροφορίες για το χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών οχημάτων της, παράλληλα με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά που θα εξακολουθήσει να διαθέτει. Στο περίπτερό της βρέθηκαν το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο eActros LongHaul και το eActros 300 αμφότερα με υπερκατασκευή της MEILLER. Εκεί ήταν και το επίσης πρωτότυπο ηλεκτρικό Arocs με υπερκατασκευή της LIEBHERR-Mischtechnik.

Το eActros LongHaul

Παρουσιάστηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες στην IAA Transport 2022 στο Ανόβερο. Αυτό το ηλεκτρικό φορτηγό με μπαταρία αναπτύχθηκε για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Έλαβε το «Βραβείο Καινοτομίας Φορτηγών 2023» από την κριτική επιτροπή του «Διεθνούς Φορτηγού της Χρονιάς» στην IAA και τώρα την είδαμε στη Bauma σε εφαρμογή κατασκευής προσανατολισμένη για το εργοταξιακό περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία κατασκευής ανατρεπόμενων οχημάτων MEILLER με έδρα το Μόναχο, σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz Trucks, ανέπτυξε έναν δυναμολήπτη που επιτρέπει την αποτελεσματική λειτουργία του υδραυλικού εξοπλισμού εργασίας, όπως ημιρυμουλκούμενα με ανατροπή ή ρυμουλκούμενα δαπέδου.

Το σύστημα που αναπτύχθηκε για το eActros LongHaul, έχει συνεχή ισχύ 58 kW, ωστόσο στη μαζική παραγωγή, το σύστημα θα πρέπει να παράγει σημαντικά περισσότερη ισχύ. Η ροπή είναι 300 Nm. Το σύστημα συνδυάζει τον μετατροπέα, τον ηλεκτροκινητήρα, τη μονάδα ελέγχου και το συνηθισμένο υδραυλικό σύστημα ημιρυμουλκούμενου με κλίση σε ένα σχεδιασμό προσαρμοσμένο στο όχημα για να ταιριάζει πίσω από την καμπίνα. Αυτός ο ηλεκτρικός βοηθητικός κινητήρας μετατρέπει το συνεχές ρεύμα από το δίκτυο υψηλής τάσης σε εναλλασσόμενο ρεύμα χρησιμοποιώντας τον μετατροπέα. Οδηγεί έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του οδηγεί την υδραυλική αντλία για να παρέχει υδραυλική ισχύ για τη λειτουργία του ρυμουλκούμενου. Τα πλεονεκτήματα αυτής της λύσης σε σύγκριση με την προηγούμενη λειτουργία με βάση το ντίζελ είναι:

• Πλήρης τοπική ουδετερότητα CO2 και σημαντικά μειωμένη παραγωγή θορύβου, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική στη χρήση σε πόλεις και κατοικημένες περιοχές.
• Ο συμπαγής σχεδιασμός του συστήματος επιτρέπει επίσης στο eActros LongHaul να λειτουργεί με στάνταρ ρυμουλκούμενα – ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες μεταφορών που χρησιμοποιούν το όχημα για μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΥΨΕΛΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Η τεχνολογική καρδιά του eActros LongHaul -που προγραμματίζεται για μαζική παραγωγή το 2024 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο φορτηγών Wörth- είναι ένας νέος ηλεκτρονικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνεχή ισχύ 400 kW και μέγιστη ισχύ άνω των 600 kW. Το eActros LongHaul αντλεί την ενέργειά του από τρεις μπαταρίες, οι οποίες τοποθετούνται με τη μορφή συρταριών κάτω από το πλαίσιο και χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), που χαρακτηρίζεται κυρίως από μεγάλη διάρκεια ζωής και πιο χρήσιμη ενέργεια. Το eActros LongHaul είναι ικανό για φόρτιση υψηλής απόδοσης ή μεγαβάτ. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν από 20 έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό φόρτισης χωρητικότητας περίπου ενός μεγαβάτ. Με πλήρη φόρτιση το eActros LongHaul θα έχει εμβέλεια περίπου 500 χιλιομέτρων.

Τα πρώτα πρωτότυπα του οχήματος υποβάλλονται ήδη σε εντατικές δοκιμές και θα δοκιμαστούν σε δημόσιους δρόμους ακόμη και φέτος. Τον επόμενο χρόνο τα πρωτότυπα παραγωγής θα σταλούν σε διάφορους πελάτες για δοκιμή σε πραγματικές λειτουργίες. Η παραγωγή της σειράς έχει προγραμματιστεί για το 2024.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΜΕ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ AROCS

Το Arocs είναι το ιδιαίτερα στιβαρό και ανθεκτικό εργοταξιακό φορτηγό της Mercedes-Benz, που προορίζεται για δύσκολες εργασίες. Στο μέλλον θα είναι επίσης διαθέσιμο ως ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Σε ένα πρώτο βήμα, αυτό θα υλοποιηθεί μέσω της συνεργασίας μεταξύ της Mercedes-Benz Trucks και του Ομίλου Paul, ο οποίος είναι ένας από τους ηγέτες της ευρωπαϊκής αγοράς στον τομέα της κατασκευής ειδικών οχημάτων. Η εταιρεία ηλεκτροδοτεί τα φορτηγά, που παραδίδονται από τη Mercedes-Benz Trucks από το εργοστάσιο φορτηγών Wörth, στα κεντρικά της γραφεία στο Vilshofen κοντά στο Passau της Γερμανίας, με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η Paul επέλεξε μια εξηλεκτρισμένη κεντρική λύση κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, οι δοκιμασμένοι πλανητικοί άξονες του Arocs μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν την απόσταση από το έδαφος και την εκτός δρόμου κινητικότητα που απαιτείται για χρήση σε εργοτάξια.

Το πρωτότυπο «Battery-Electric Arocs» 8×4 με καμπίνα M ClassicSpace που παρουσιάστηκε στη Bauma του Μονάχου είναι εξοπλισμένο με την ηλεκτροκίνητη κατασκευή μίξερ ETM-905 της LIEBHERR-Mischtechnik με ονομαστικό όγκο εννέα κυβικών μέτρων. Η κατασκευή αντλεί την ενέργειά της από τις μπαταρίες του Arocs μέσω ενός δυναμολήπτη. Αυτός ο συνδυασμός επιλέχθηκε για κάποιο λόγο. Επειδή οι αναμικτήρες φορτηγών είναι μια ενεργοβόρα εφαρμογή, μεγάλο μέρος του CO2 μπορεί να εξοικονομηθεί μέσω της ηλεκτροκίνησης. Ταυτόχρονα, το όχημα χαμηλού θορύβου συμβάλλει επίσης στη μείωση του θορύβου, ιδίως σε εργοτάξια σε αστικές και αστικές περιοχές.

Ο όμιλος Paul καθορίζει συνεχή ισχύ άνω των 300 kW και μέγιστη ισχύ άνω των 400 kW για το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του οχήματος. Το ηλεκτρικό Arocs με μπαταρία μπορεί να διαμορφωθεί με έξι ή επτά μπαταρίες, καθεμία με 60 kWh χρησιμοποιήσιμης ενέργειας. Σύμφωνα με την Paul, είναι δυνατό να επιτευχθεί αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων. Δύο (για έξι πακέτα) ή τρεις (για επτά πακέτα) από τις μπαταρίες βρίσκονται στον πύργο μπαταριών πίσω από την καμπίνα. Οι υπόλοιπες μπαταρίες τοποθετούνται στο πλαίσιο. Το Ηλεκτρικό Arocs με μπαταρία διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800 volt και, σύμφωνα με τον Όμιλο Paul, μπορεί να φορτιστεί από 20 έως 80% σε σταθμό φόρτισης 150 kW μέσα σε περίπου 1,5 ώρα με έξι μπαταρίες. Θα είναι επίσης διαθέσιμη η φόρτιση AC.

Στην περιορισμένη σειρά έως το τέλος του 2023, οι ευέλικτες διαμορφώσεις είναι διαθέσιμες ως 4 και 3 άξονες για αναμικτήρες φορτηγών LIEBHERR, εφαρμογές επίπεδης επιφάνειας και ανατροπής. Τις πρωτογενείς πωλήσεις θα αναλάβει όμιλος Paul. Ο όμιλος εταιρειών αναλαμβάνει επίσης όλες τις εργασίες συντήρησης και συντήρησης του φορτηγού. Το όχημα θα είναι αρχικά διαθέσιμο στη Γερμανία.

eActros 300 σε συνδυασμό με eWorX από την ZF και ανυψωτικό άγκιστρο από τη MEILLER

Εκτός από το eActros LongHaul, η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε επίσης το eActros 300 ως παραλλαγή για εφαρμογές κατασκευής δρόμων. Η Mercedes-Benz Trucks εγκατέστησε το σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας «eWorX» που αναπτύχθηκε από την ZF, μαζί με έναν ηλεκτροκίνητο ανελκυστήρα από τη MEILLER, σε ένα eActros. Το σύστημα eWorX της ZF μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια του οχήματος σε μηχανική ισχύ στον άξονα για την κίνηση της υδραυλικής αντλίας για τη λειτουργία του αμαξώματος. Για να καταστεί δυνατή η βελτιστοποιημένη λειτουργική απόδοση, το eWorX ενσωματώνει εξαρτήματα όπως ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και οι μονάδες λογισμικού για συγκεκριμένες εφαρμογές σε μια λύση Plug-and-Work One-Box.

Η μπαταρία έλξης του eActros παρέχει στο σύστημα ZF eWorX ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας μια διεπαφή συνεχούς ρεύματος. Ο ηλεκτροκινητήρας eWorX με τη σειρά του κινεί την υδραυλική αντλία του ανυψωτήρα MEILLER. Επομένως, δεν απαιτείται μηχανική σύνδεση με τον κινητήρα έλξης. Το eWorX εξασφαλίζει την ομαλή επικοινωνία μεταξύ του ηλεκτρικού φορτηγού και του αμαξώματος μέσω διεπαφής CAN.

Έξυπνες ψηφιακές λύσεις για ακόμα πιο αποδοτική χρήση

Προκειμένου να ενσωματώσει τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία στην καθημερινή ρουτίνα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, να εξοικονομήσει χρόνο και προσπάθεια και να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όσο το δυνατόν πιο εύκολη, η Mercedes-Benz Trucks παρέχει στους πελάτες της μια ολόκληρη γκάμα ψηφιακών λύσεων μέσω της πύλης Fleetboard. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διαχείρισης φόρτισης για προφίλ φόρτισης, καθώς και ένα ημερολόγιο με λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τους χρόνους οδήγησης, στάσης και φόρτισης. Υπάρχει επίσης ένα εργαλείο χαρτογράφησης που δείχνει σε πραγματικό χρόνο τη θέση ενός οχήματος, είτε είναι οδήγηση, στάση ή φόρτιση και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

.
.

Κατάλληλες συμβουλές για εξατομικευμένη ηλεκτροκίνηση

Ανεξάρτητα από την τεχνολογία κίνησης, κάθε επένδυση σε επαγγελματικό όχημα για εταιρείες μεταφορών πρέπει να αποδίδει στην καθημερινή χρήση. Επιπλέον, είναι σημαντικό να διευκρινιστεί εκ των προτέρων μια μακρά σειρά ερωτήσεων, ειδικά σε σχέση με τα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά: Σε ποιες διαδρομές μπορώ να χρησιμοποιήσω ηλεκτρικά οχήματα; Τι γίνεται με τις υποδομές φόρτισης; Ποια διαρθρωτικά μέτρα και επενδύσεις πρέπει να αναμένει κανείς για το αμαξοστάσιο; Ως εκ τούτου, είναι ακόμη πιο σημαντικό όχι μόνο να πουλάμε στους πελάτες ένα ηλεκτρικό φορτηγό, αλλά και να τους συνοδεύουμε στο δρόμο τους για τον εξηλεκτρισμό του στόλου τους.

Σε τελική ανάλυση, η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι περισσότερο από μια νέα γραμμή μετάδοσης κίνησης. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο η Mercedes-Benz Trucks έχει εντάξει το eActros σε ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα που περιλαμβάνει συμβουλευτικές υπηρεσίες για την εξασφάλιση υψηλών ποσοστών χρήσης οχημάτων και βελτιστοποίησης του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας. Για παράδειγμα, με βάση τις υπάρχουσες διαδρομές καθορίζουμε ένα προφίλ χρήσης ηλεκτρικών φορτηγών που είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό και ουσιαστικό για κάθε αντίστοιχο πελάτη. Εκτός από τον εξηλεκτρισμό του αμαξοστασίου, το eConsulting περιλαμβάνει επίσης — ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη – την κάλυψη όλων των θεμάτων που αφορούν τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την υλοποίηση που σχετίζονται με τις υποδομές φόρτισης και τη σύνδεση με το δίκτυο.