ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Mercedes-Benz Sprinter 5,5 t

banner-google-news

Sprinter, λίγο πιο φορτηγό

Εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, και με την πρωτιά σε Euro 6 κινητήρες, το Sprinter αποκτά νέες εκδόσεις μεγαλύτερου μεικτού βάρους και σχεδόν μισό τόνο μεγαλύτερο ωφέλιμο. Φαίνεται πως για το καλύτερο –και με διαφορά- van της αγοράς δεν υπάρχουν όρια!

Τα λόγια για το Sprinter είναι μάλλον περιττά. Όνομα γνωστό και καταξιωμένο στην αγορά των van, με τεράστια επιτυχία σε κάθε είδους μεταφορικό έργο (να μην ξεχνάμε ότι είναι η κύρια βάση για την αγορά –μεταξύ άλλων- και των mini buses), με πωλήσεις και αριθμούς που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να πλησιάσει, αποτελεί θα λέγαμε τον ορισμό της κατηγορίας.

Πριν από τρία περίπου χρόνια ο κατασκευαστής έκρινε ότι ήρθε η ώρα για μια νέα γενιά του μοντέλου, που θα ενσωματώνει ότι πιο σύγχρονο έχει εμφανιστεί στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Ενώ παράλληλα θα αποτελέσει και το πρώτο van στην αγορά που θα «φορέσει» τους νέους Euro 6 κινητήρες. Μαζί με όλα αυτά, οι Γερμανοί προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές και βελτιώσεις στην εμφάνιση και τα μηχανικά μέρη, δημιουργώντας ένα σύνολο που όπως φαίνεται γράφει την «ατζέντα» για τα van της επόμενης πενταετίας (τουλάχιστον).

Τώρα, το Sprinter έρχεται να καλύψει ακόμα μεγαλύτερες ανάγκες και απαιτήσεις, με νέες εκδόσεις «βαρέων βαρών», πολύ πάνω από τους 3,5 τόνους. Πολλοί είναι οι πελάτες που αναζητούν τα χαρακτηριστικά ενός βαν -όπως για παράδειγμα είσοδος στην καμπίνα από θύρες που βρίσκονται πίσω από τον εμπρόσθιο άξονα, ταμπλό που να παραπέμπει σε επιβατικό όχημα, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης- αλλά ταυτόχρονα έχουν την ανάγκη για μεγαλύτερες δυνατότητες μεταφορικού έργου σε σχέση με τα ελαφρά βαν. Η επιλογή τους σε αυτή την περίπτωση θα ήταν ένα μίνι φορτηγό τύπου Renault Maxity ή Fuso Canter, δηλαδή ένα όχημα με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία.

Η Mercedes-Benz δίνει λοιπόν μια νέα δυνατότητα επιλογής διευρύνοντας την γκάμα προς τα πάνω, στους 5,5 τόνους μεικτό και μέγιστο ωφέλιμο που μπορεί να ανέλθει έως και 2,95 τόνους για το αμάξωμα βαν και έως 3,4 τόνους για την έκδοση σασί.

Εν τω μεταξύ, η μάρκα εκμεταλλεύεται την περίσταση και αναθεωρεί την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων που εφοδιάζουν το Sprinter. Στα τρία χρόνια κυκλοφορίας της νέας γενιάς Sprinter έχει ολοκληρωθεί πλήρως η μετάβαση στους κινητήρες τεχνολογίας euro 6, με την μάρκα να προκρίνει ξεκάθαρα τη χρήση της τεχνολογίας SCR και του Adblue προκειμένου να πετύχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένους ρύπους.
Ταυτόχρονα, ο βασικός κινητήρας OM 651 χωρητικότητας 2,15 λίτρων έρχεται κατά 20% πιο δυνατός, με 114 ίππους και 300 Nm ροπής. Και η μεγαλύτερη επιλογή των 143 ίππων είναι κατά 10% πιο ισχυρή σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση ενώ η πιο ισχυρή παραλλαγή του 4κύλινδρου μηχανικού συνόλου έμεινε αμετάβλητη στους 163 ίππους. Το ίδιο αμετάβλητος σε χαρακτηριστικά διατηρείται και ο 6κύλινδρος V6 CDI των 190 ίππων και των 440 Nm ροπής.
Για την μετάδοση υπάρχουν δύο επιλογές, το γνωστό εξατάχυτο ECO Gear αλλά και το επτατάχυτο αυτόματο 7G Tronic Plus, με τεχνολογία και προδιαγραφές που για πρώτη φορά συναντάμε σε van.

Mercedes-Benz Sprinter – 516 CDI; Exterieur; arktikweiss; OM 651 mit 120 kW/163 PS; 2,15 L Hubraum; 6-Gang-Schaltgetriebe Eco Gear; Radstand: 4325 mm; 5,5 Tonnen Mercedes-Benz Sprinter – 516 CDI; exterior; arctic white; OM 651 rated at 120 kW/163 hp; displacement 2.15 l; 6-speed transmission Eco Gear; wheelbase: 4325 mm; gross vehicle weight of 5.5 t

ΠΛΗΘΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Για την δημιουργία της νέας έκδοση των 5,5 τόνων οι μηχανικοί βασίστηκαν στο ίδιο πλαίσιο, με τις όποιες τροποποιήσεις να περιορίζονται στο εμπρόσθιο άκρο του αμαξώματος. Αυτές αφορούν κυρίως λεπτομέρειες της ακαμψίας, ενισχύσεις του πλαισίου καθώς και σετ ελατηρίων, αμορτισέρ και σταθεροποιητών κατάλληλα για υψηλά φορτία. Το υψηλότερο επιτρεπόμενο μεικτό βάρος υποδηλώνει μια αντίστοιχη αύξηση στα επιτρεπόμενα φορτία ανά άξονα. Στον εμπρόσθιο άξονα, το επιτρεπόμενο φορτίο αυξάνεται από τα 1.950 στα 2.100 κιλά ενώ στον πίσω άξονα έως και τα 3.600 κιλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ωφέλιμου φορτίου κατά 450 κιλά και σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercedes-Benz κανένα άλλο βαν δεν είναι σε θέση να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο μεγαλύτερο από τα 2.950 κιλά που επιτυγχάνει το Sprinter στη νέα του έκδοση.
Το Sprinter 5,5 τόνων σε έκδοση σασί είναι σε θέση να δεχθεί υπερκατασκευή μήκους 6.373 μέτρων και πλάτους 2.488 μέτρων. Χάρη στα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του, το Sprinter μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών μεταφοράς ακόμα και αυτών οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά κ.α.)

 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ MAXIMUM

Στο νέο Sprinter υπάρχουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα, κάποια ήδη γνωστά, και κάποια που εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε όχημα αυτού του είδους. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το σύστημα που προειδοποιεί και προλαμβάνει –σε συνεργασία με το ESP- την κακή στιγμή από την αιφνίδια ύπαρξη δυνατών πλάγιων ανέμων (Crosswind Assist), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα (Collision Assist), το σύστημα υποβοήθησης για τα «νεκρά σημεία» του οχήματος που δεν φαίνονται στον καθρέπτη (Blind Spot Assist), το σύστημα αυτόματης επιλογής της «μεγάλης σκάλας» στα φώτα (Highbeam Assistant) και το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κίνησης (Lane Keeping Assist). Όλα αυτά συνδυάζονται και λειτουργούν παράλληλα με όλα τα ήδη γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα (από το ESP τελευταίας γενιάς μέχρι το ABS), δημιουργώντας έτσι ένα όχημα που μοιάζει σχεδόν άτρωτο, ακόμα περισσότερο και από τα επιβατικά. Και που πάνω απ’ όλα κάνει τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη και ασφαλή.

 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Όπως έχουμε αναφέρει ξανά, η αισθητική προσέγγιση του νέου Sprinter πλησιάζει ακόμα περισσότερο την σχεδιαστική αντίληψη των επιβατικών της εταιρίας, με την ανασχεδιασμένη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα να δημιουργούν ένα εντυπωσιακό όσο και δυναμικό εμπρός μέρος. Παράλληλα έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην παθητική ασφάλεια του οδηγού αλλά και των πεζών (το εμπρός καπό είναι τοποθετημένο ψηλότερα για καλύτερη προστασία των τελευταίων), στοιχείο που ανέκαθεν αποτελούσε κυρίαρχο στόχο στα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας, είτε επιβατικά είτε επαγγελματικά. Η νέα σχεδίαση έχει επίσης σημαντικά οφέλη και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, κάτι που συμβάλλει και αυτό με τη σειρά του στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Σε ότι αφορά την καμπίνα, το Sprinter αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία, με άνετα και ποιοτικά καθίσματα, με βελτιωμένα πλαστικά, με καλύτερη και πιο σωστή εργονομία στους διακόπτες, και με ένα σωρό έξτρα που μπορεί να προσθέσει κανείς,

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Η υπόθεση Sprinter είναι ένα πραγματικό βιομηχανικό case study για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Από την απίστευτη προσοχή στην λεπτομέρεια, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής με ανοχές ίσες ή και μικρότερες από αυτές των επιβατικών, με μεθόδους και τεχνολογίες που όμοιές τους δεν υπάρχουν πουθενά στον χώρο κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων. Και μαζί όλες εκείνες οι υπηρεσίες μετά την πώληση που παρέχει η Mercedes-Benz είτε αυτές αφορούν την παραγωγή ακριβώς στα μέτρα του πελάτη και μέσα στο εργοστάσιο της έκδοσης που επιθυμεί είτε τα πολλά προγράμματα υποστήριξης σέρβις, χρηματοδότησης κ.λπ.