ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Mercedes-Benz Citaro NGT

Mercedes-Benz Citaro NGT
banner-google-news

Το αστικό που πάει… αέρα!

Η ευρωπαϊκή αγορά αστικών λεωφορείων που κινούνται με φυσικό αέριο βρίσκεται σε ανάπτυξη και η Mercedes-Benz ετοιμάζει το έδαφος -και το Citaro- για να δεχθεί την αυξημένη μελλοντική ζήτηση.

Στο πρόσωπο του Citaro NGT, η Mercedes-Benz συνδυάζει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του μπεστ σέλερ των αστικών λεωφορείων, με ένα σύστημα κίνησης φιλικό προς το περιβάλλον. Ταυτόχρονα επιτυγχάνονται σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές καυσαερίων και στον παραγόμενο θόρυβο σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα Citaro. Το όχημα που παρουσίασε η γερμανική μάρκα σε ειδική εκδήλωση αρχές Απριλίου έφερε και μια σειρά βελτιώσεων στον εξοπλισμό του, όπως προβολείς LED και ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης των επιβατών.

ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αισθητικά, το αμάξωμα του Citaro σε ανθρακί μεταλλικό χρώμα σε καθηλώνει με την πρώτη ματιά. Τα πάντα είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος συνθέτοντας ένα ιδιαίτερα κομψό αποτέλεσμα. Ακόμα και το ειδικό κάλυμμα για τις φιάλες αερίου στην οροφή είναι εντυπωσιακό.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ο εντελώς νέος κινητήρας αερίου M 936 που κατασκευαστικά βασίζεται στον πετρελαιοκινητήρα OM 936. Διαθέτει χωρητικότητα 7,7 λίτρων και αποδίδει 302 ίππους διατηρώντας μια μέγιστη ροπή 1.200 Nm σε όλο το φάσμα περιστροφής μεταξύ 1.200 και 1.600 σ.α.λ.. Τη γραμμή κίνησης συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων ZF Ecolife, με τον ιδιαίτερα απλό επιλογέα να αποτελείται από τρία κουμπιά D, R και N.

Ένας υπερσυμπιεστής με ασύμμετρη γεωμετρία τουρμπίνας και δύο βαλβίδες εξαγωγής εξασφαλίζουν μια άριστη απόκριση του γκαζιού και μια αξιόπιστη παροχή στο ψυχόμενο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων. Εδώ, σε αντίθεση με τον πετρελαιοκινητήρα δεν απαιτείται η χρήση της τεχνολογίας SCR (με AdBlue).

Στην πράξη, η λειτουργία του κινητήρα είναι τόσο πολιτισμένη που προκαλεί θετική εντύπωση, μειώνοντας έως και κατά 4 dB το επίπεδο θορύβου σε σχέση με τον αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα. Ένα ελαφρύ πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό αρκεί προκειμένου το Citaro NGT να επιταχύνει γρήγορα και ομαλά, χωρίς να υπάρχουν σημάδια αδυναμίας από τον κινητήρα, ο οποίος παρέχει άφθονη και αμείωτη δύναμη κάτω από όλες τις συνθήκες.

Οι έξι φιάλες αερίου συνολικής χωρητικότητας 1.360 λίτρων (227 λίτρα η κάθε φιάλη) εξασφαλίζουν ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία στο λεωφορείο. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, οι μεγαλύτερες φιάλες επιτρέπουν τη μείωση του αριθμού τους χωρίς να επηρεάζεται η αυτονομία, με αποτέλεσμα να υπάρχει όφελος στο βάρος από 15 έως και 45 κιλά κιλά.

Επίσης, ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση ενώ διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στις υπόλοιπες λειτουργίες που χαρακτηρίζουν ένα αστικό λεωφορείο όπως το «γονάτισμα», το συχνό άνοιγμα των θυρών και το «start-stop» του κινητήρα κατά την κυκλοφορία σε ώρες αιχμής. Τρεις εναλλάκτες και δύο ισχυρές μπαταρίες εξασφαλίζουν την αξιόπιστη παροχή ηλεκτρικής ισχύος.

Από άποψη οικονομίας, ο νέος κινητήρας φυσικού αερίου είναι εξαιρετικά αποτελεσματικός. Σε συνδυασμό με την «έξυπνη» διαχείριση των περιφερειακών συστημάτων επιτυγχάνεται μια εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 15-20% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Επιπλέον, τα διαστήματα για την αλλαγή του λαδιού και των μπουζί έχουν επεκταθεί σημαντικά από τα 45.000 στα 60.000 χλμ. και αυτό σημαίνει πως ένα Citaro NGT, ως τυπικό αστικό λεωφορείο θα επισκέπτεται το συνεργείο μόλις μια φορά το χρόνο.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Το υπό δοκιμή Citaro διέθετε δύο διπλές θύρες όπου τα μέρη της εμπρόσθιας αναδιπλώνονται στο εσωτερικό του οχήματος ενώ της μεσαίας θύρας ανοίγουν συρόμενα εξωτερικά του αμαξώματος. Μια χειροκίνητα πτυσσόμενη ράμπα στη μεσαία θύρα διευκολύνει την είσοδο σε επιβάτες με περιορισμένη κινητικότητα.

Η καμπίνα επιβατών είναι φιλόξενη και λειτουργική. Το δάπεδο, σε σκούρο καφέ ξύλο δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα ενώ ο μελετημένος φωτισμός με λαμπτήρες LED μακράς διάρκειας εξασφαλίζουν έναν φωτεινό χώρο φιλοξενίας. Οι καθήμενοι επιβάτες ταξιδεύουν με άνεση στα 26 καθίσματα τύπου «City Star Eco» ενώ επιπλέον υπάρχουν δύο ακόμα πτυσσόμενα καθίσματα, σε χώρο που μπορεί να φιλοξενηθεί επίσης αναπηρικό αμαξίδιο ή παιδικό καρότσι. Συνολικά ο χώρος μπορεί να φιλοξενήσει 96 επιβάτες ενώ στο αρθρωτό Citaro NGT το νούμερο φτάνει τους 153 επιβάτες.

Ο τομέας του infotainment είναι σημαντικά αναπτυγμένος στο Citaro, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα αστικό λεωφορείο. Την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών αναλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη TFT 29 ιντσών ενώ οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πέντε διπλές υποδοχές φόρτισης USB για τις ηλεκτρονικές συσκευές τους.

Ο εξελιγμένος κλιματισμός επιτρέπει τη γρήγορη θέρμανση της καμπίνας κατά τους χειμερινούς μήνες και μια σωστή κατανομή του κρύου αέρα μέσω αεραγωγών στην οροφή το καλοκαίρι.

Το γνώριμο, εργονομικά φιλικό προς οδηγό περιβάλλον του Citaro στο χώρο του κόκπιτ έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές VDV ενώ διαθέτει ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος ταμπλό προκειμένου ο οδηγός να βρει την καταλληλότερη στον σωματότυπό του θέση οδήγησης. Το «πιλοτήριο» είναι προστατευμένο από την υπόλοιπη καμπίνα και φυσικά διαθέτει ξεχωριστό σύστημα κλιματισμού. Στην υπηρεσία του οδηγού τίθενται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αλεξήλιο ρολό, ηλεκτρικό σκιάδιο, αισθητήρες βροχής και φωτός καθώς και μια κάμερα οπισθοπορείας που παρέχει βοήθεια κατά τη διάρκεια των ελιγμών. Για την πλήρη εποπτεία του χώρου των επιβατών υπάρχουν ένας ηλεκτρικά ρυθμιζόμενος εσωτερικός καθρέπτης και συνολικά τέσσερις κάμερες οι οποίες μεταφέρουν εικόνα σε μια οθόνη πάνω από τον οδηγό αλλά και σε ένα σύστημα καταγραφής εικόνας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: M 936 G 7,7 λ. – Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 10.677 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 302/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.200/1.200 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ZF Ecolife AP 6+1 συγχρονισμένων σχέσεων.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 EC. Ανεξάρτητη ανάρτηση με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Κινητήριος άξονας ZF/AV 132/83. Πνευματική ανάρτηση, αντιστρεπτική δοκό.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BA και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder νερού Voith

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,135 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,389 μ. Μεταξόνιο 5,900 μ. Πρόβολος εμπρός 2,805 μ. Πρόβολος πίσω 3,430 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,2 μ. Καθίσματα 26+1 (City Star Eco) Ελαστικά 295/70 R22,5 (Continental) Δεξαμενές αερίου 1.360 λίτρα (6 φιάλες)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΤΙΜΗ: 309.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

* εργοστασιακές μετρήσεις