ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ηλεκτρικά φορτηγά Mercedes-Benz

e – Μεταφορές παντός είδους!

banner-google-news

Η γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών της Mercedes-Benz παίρνει… φωτιά, με τα eEconic και eActros να είναι ήδη διαθέσιμα ενώ οι Γερμανοί ετοιμάζουν μια σχετική έκδοση Actros για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων!

Προκειμένου να εισαγάγει περαιτέρω τους πελάτες φορτηγών από όλη την Ευρώπη στην ηλεκτροκίνηση, η Mercedes-Benz Trucks διοργανώνει μια εκδήλωση που διαρκεί αρκετές εβδομάδες στην περιοχή της Wörth, ξεκινώντας από τις αρχές Ιουνίου. Οι ειδικοί της μάρκας θα ενημερώσουν συνολικά περίπου 1.000 συμμετέχοντες σχετικά με τις κεντρικές πτυχές της ηλεκτροκίνησης, από υποδομές και υπηρεσίες μέχρι τα ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το eActros 300 σε απαιτητικές διαδρομές και με ρεαλιστικά ωφέλιμα φορτία.

Mercedes-Benz Trucks präsentiert auf der IFAT 2022 in München nachhaltige kommunale Mobilitätslösungen Mercedes-Benz Trucks showcases sustainable municipal mobility solutions at IFAT 2022 in Munich

Παράλληλα, η Mercedes-Benz Trucks έδωσε την ευκαιρία σε εμάς τους δημοσιογράφους να οδηγήσουμε τόσο το φορτηγό διανομής βαρέως τύπου eActros με μπαταρία όσο και τη ναυαρχίδα μακρινών αποστάσεων Actros L. Και τα δύο φορτηγά είναι εξαιρετικά υψηλής τεχνολογίας και περιλαμβάνουν πολλές καινοτομίες, αλλά ενώ τα συστήματα μετάδοσης κίνησης διαφέρουν, και τα δύο προσφέρουν στις εταιρείες μεταφορών τη δυνατότητα να επιτελούν αποτελεσματικά τις καθημερινές τους εργασίες, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν στους οδηγούς ασφαλή, άνετα και δυναμικά φορτηγά.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ

Μετά την κυκλοφορία του eActros στην αγορά για μεταφορά διανομής βαρέως τύπου το 2021, η Mercedes-Benz Trucks προχωρά συστηματικά με την εισαγωγή πρόσθετων εκδόσεων με ηλεκτρικές μπαταρίες για αυτό και τα επόμενα χρόνια. Για το σημαντικό τμήμα των μεγάλων αποστάσεων, το eActros LongHaul, με αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων με μία φόρτιση μπαταρίας, έχει προγραμματιστεί να είναι έτοιμο για τη γραμμή παραγωγής το 2024. Τα πρώτα πρωτότυπα του φορτηγού 40 τόνων υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές ενώ οι μηχανικοί του κατασκευαστή σχεδιάζουν να ξεκινήσουν δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού σε δημόσιους δρόμους φέτος. Το eActros LongHaul θα φέρει τεχνολογία που θα επιτρέψει τη φόρτιση υψηλής απόδοσης – τη λεγόμενη «φόρτιση μεγαβάτ». Η Mercedes-Benz Trucks ετοιμάζει επίσης πρόσθετες παραλλαγές του eActros και πιο συγκεκριμένα του eActros 300 και του eActros 400 ενώ παράλληλα, ήδη από τον Ιούλιο, το eEconic για δημοτική χρήση έχει προγραμματιστεί να περάσει τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο Wörth ως το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz Trucks είναι να αυξηθεί το μερίδιο των νέων οχημάτων με ουδέτερο CO2 στην Ευρώπη σε περισσότερο από 50% τοις εκατό έως το 2030.

eActros Driving Experience eActros Driving Experience

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Στη φόρτιση αποθήκης, η Mercedes-Benz Trucks συνεργάζεται με την Siemens Smart Infrastructure, την ENGIE και την EVBox Group. Όσον αφορά την φόρτιση σε δημόσιους χώρους για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η Daimler Truck, η TRATON GROUP και ο Όμιλος Volvo υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη σύσταση κοινής επιχείρησης. Αυτή προβλέπει την ανάπτυξη και τη λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλών επιδόσεων για φορτηγά και πούλμαν μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική μπαταρία βαρέως τύπου στην Ευρώπη. Το δίκτυο φόρτισης αυτών των τριών μερών θα είναι διαθέσιμο σε φορείς εκμετάλλευσης στόλου στην Ευρώπη ανεξαρτήτως επωνυμίας.

eActros Driving Experience eActros Driving Experience

Ο στόχος του έργου «Φόρτιση υψηλών επιδόσεων στη μεταφορά φορτηγών μεγάλων αποστάσεων» (HoLa), με τη συμμετοχή της Daimler Truck και υπό την αιγίδα της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), είναι ο σχεδιασμός, η ανέγερση και η λειτουργία μιας επιλεγμένης υποδομής φόρτισης υψηλής απόδοσης για μεταφορά φορτηγών μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρική μπαταρία. Δύο σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης με το σύστημα φόρτισης Megawatt (MCS) πρόκειται να ανεγερθούν σε καθεμία από τις τέσσερις τοποθεσίες στη Γερμανία και να δοκιμαστούν σε πραγματικές εφαρμογές. Διάφοροι άλλοι εταίροι κοινοπραξίας από τη βιομηχανία και την έρευνα συμμετέχουν στο έργο.

ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ECONIC ΣΤΗΝ IFAT

Το eEconic με ηλεκτρική μπαταρία έκανε την πρεμιέρα του στις 30 Μαΐου στην IFAT, την κορυφαία έκθεση στον κόσμο για διαχείριση νερού, λυμάτων, απορριμμάτων και πρώτων υλών, στο Μόναχο. Το eEconic έχει ιδιαίτερα καλή βαθμολογία σε αστικές εφαρμογές τις πρώτες πρωινές ώρες χάρη στις χαμηλότερες εκπομπές θορύβου του. Η αρχιτεκτονική των εκδόσεων του eEconic επωφελείται από την παγκόσμια στρατηγική πλατφόρμας της Daimler Truck: Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του φορτηγού χαμηλού δαπέδου βασίζεται στο Mercedes-Benz eActros, το οποίο βρίσκεται ήδη στην γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Wörth από τον Οκτώβριο του 2021. Ενώ από τον περασμένο μήνα, η FES Frankfurter Entsorgung – (Διαχείριση απορριμμάτων) και η Service GmbH έχουν ήδη χρησιμοποιήσει δοκιμαστικά ένα eEconic στη Φρανκφούρτη για τη συλλογή αστικών απορριμμάτων.

Mercedes-Benz Trucks präsentiert auf der IFAT 2022 in München nachhaltige kommunale Mobilitätslösungen Mercedes-Benz Trucks showcases sustainable municipal mobility solutions at IFAT 2022 in Munich

MIRRORCAM 2ΗΣ ΓΕΝΙΑΣ

Εν τω μεταξύ, από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, η Mercedes-Benz Trucks εξοπλίζει το eActros με τη βελτιωμένη MirrorCam δεύτερης γενιάς, η οποία διαθέτει βελτιώσεις όσον αφορά την οθόνη και ειδικότερα την ασφάλεια. Εξωτερικά, οι βραχίονες της κάμερας και στις δύο πλευρές έχουν κοντύνει κατά δέκα εκατοστά ο καθένας. Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτών των νέων διαστάσεων είναι ότι οι οδηγοί βρίσκουν αμέσως ευκολότερο να οδηγούν με όπισθεν από ό,τι με την πρώτη γενιά MirrorCam, καθώς η προοπτική της MirrorCam είναι πλέον ακόμη πιο παρόμοια με αυτή του γνωστού γυάλινου καθρέφτη.

Update MirrorCam

Η εξέλιξη του συνδυασμού χρωμάτων και φωτεινότητας μέσα στο σύστημα κάμερας, το οποίο είναι ήδη πολύ φωτεινό από μόνο του, σημαίνει ότι οι οθόνες μπορούν να απεικονίσουν τη ζώνη που σχετίζεται με την οδηγική κατάσταση με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, π.χ. όταν κάνετε όπισθεν σε σκοτεινή ή κακώς φωτισμένη εγκατάσταση.Το βελτιωμένο σύστημα MirrorCam μπορεί πλέον να βοηθά στη διαχείριση καταστάσεων όπως προσπέραση, ελιγμούς, οδήγηση σε κακή ορατότητα και σκοτάδι, στροφές και διέλευση από στενούς χώρους ακόμη πιο ασφαλή και χωρίς άγχος. Επιπλέον, εξακολουθούν να υπάρχουν πλεονεκτήματα που περιλαμβάνουν λειτουργία ευρείας γωνίας κατά την όπισθεν, γραμμές απόστασης στην οθόνη για τη βελτίωση της εκτίμησης αποστάσεων από τα αντικείμενα πίσω από το όχημα, πανοραμική λήψη της εικόνας της κάμερας στις στροφές και παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος κατά τις περιόδους ανάπαυσης.

ΟΧΗΜΑΤΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΣΕ CO2 ΕΩΣ ΤΟ 2050

Η φιλοδοξία της Daimler Truck είναι να προσφέρει μόνο νέα οχήματα στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική που είναι ουδέτερα σε λειτουργία CO2 έως το 2039. Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα Mercedes-Benz eCitaro και Mercedes-Benz eActros έχουν ήδη περάσει τη γραμμή παραγωγής από το 2018 και το 2021 αντίστοιχα. Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος. Κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, η εταιρεία σχεδιάζει να συμπληρώσει περαιτέρω τη γκάμα των οχημάτων της με οχήματα παραγωγής που τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου με βάση το υδρογόνο. Ο απώτερος στόχος είναι να τεθούν στο δρόμο οι μεταφορές με ουδέτερο CO2 έως το 2050.

Daimler Truck Family Shot Daimler Truck Family Shot

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ eACTROS

Η αρχική σχεδόν αθόρυβη εμπειρία δίνει μια ιδέα για τη μοναδικότητα του φορτηγού με μπαταρίες που έχει σχεδιάσει ειδικά η Mercedes-Benz Trucks για μεταφορές διανομής βαρέως τύπου. Είτε σε επαρχιακούς δρόμους με τη διαφορετική τοπογραφία τους, είτε σε πόλεις η χαλαρή οδήγηση είναι το στοιχείο που κυριαρχεί καθώς ο οδηγός δεν αισθάνεται σχεδόν καμία ενόχληση από την αλλαγή σχέσεων ή από την επαφή με τον δρόμο. Οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν ακριβώς την ίδια υψηλή ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών και η ισχυρή επιτάχυνση είναι αισθητή σε κάθε κυκλοφοριακή κατάσταση. Ακόμη και υπό πλήρες φορτίο, το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα παραμένει σε σχετικά χαμηλό επίπεδο.

IMG_7884

Ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μπορεί κανείς να βελτιώσει τη χρήση της ενέργειας στο eActros με τη βοήθεια της έξυπνης ανάκτησης. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια κάθε ελιγμού πέδησης. Η ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο τροφοδοτείται πίσω στις μπαταρίες του eActros, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της αυτονομίας του οχήματος. Μια άλλη θετική παρενέργεια του αναγεννητικού φρεναρίσματος είναι ότι ασκείται λιγότερη πίεση στα φρένα του eActros. Ανάλογα με την κατάσταση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης.

IMG_7822

Το eActros περιλαμβάνει είτε τρία (eActros 300) είτε τέσσερα πακέτα μπαταριών (eActros 400), καθένα από τα οποία προσφέρει εγκατεστημένη ισχύ 112 kWh και χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα περίπου 97 kWh. Με τέσσερα πακέτα μπαταριών, το eActros 400 έχει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα. Ο τεχνολογικός πυρήνας είναι η μονάδα μετάδοσης κίνησης – ένας ηλεκτρικός άκαμπτος άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παράγουν συνεχή ισχύ 330 kW καθώς και κορυφαία απόδοση 400 kW. Το eActros μπορεί να φορτιστεί έως και 160 kWh: τρία πακέτα μπαταριών απαιτούν λίγο περισσότερο από μία ώρα για φόρτιση από 20 έως 80% σε έναν τυπικό σταθμό ταχείας φόρτισης DC με ρεύμα φόρτισης 400 A.

ΤΟ ACTROS L ΜΕ ΝΕΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Η ναυαρχίδα φορτηγών του κατασκευαστή, το Actros L, από τον προσεχή Οκτώβριο του 2022 θα εφοδιάζεται με την τρίτη γενιά του κινητήρα επαγγελματικών οχημάτων OM 471 θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία premium των παραδοσιακών πετρελαιοκίνητων φορτηγών. Ο νέος κινητήρας διαθέτει μια μεγάλη γκάμα τεχνικών καινοτομιών που στοχεύουν σταθερά στη μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO) όσον αφορά την οδήγηση με εξοικονόμηση καυσίμου , μειωμένες εκπομπές CO2, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και υψηλότερα περιθώρια κέρδους, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση, η δυναμική του οχήματος ή η οδηγική άνεση.

IMG_7862

Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks έχουν κάνει αρκετές προσαρμογές. Για παράδειγμα, η τρίτη γενιά του OM 471 εισάγει δύο νέους υπερσυμπιεστές, οι οποίοι, μαζί με το αναθεωρημένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων, επιτρέπουν μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου έως και 4% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Για ακόμη μεγαλύτερη δυναμική του οχήματος, η Mercedes-Benz Trucks έχει επίσης επικεντρωθεί στη γραμμή μετάδοσης κίνησης: Για παράδειγμα, το νέο PowerShift Advanced αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων επιτρέπει ταχύτερη και πιο ομαλή απομάκρυνση και επιτάχυνση σε πολλές καταστάσεις χάρη στην ακριβή επιλογή ταχυτήτων. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της τρίτης γενιάς του OM 471 είναι το εκτεταμένο πρόγραμμα Top Torque, το οποίο παρέχει περισσότερες επιδόσεις ακριβώς όταν χρειάζεται – για παράδειγμα όταν οδηγείτε σε αυτοκινητόδρομο ή όταν προσπερνάτε.

IMG_7791