Η στρατηγική της Daimler Buses: Με μπαταρίες και υδρογόνο τα νέα της λεωφορεία

Με στρατηγική που επικεντρώνεται στις τεχνολογίες ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μπαταρίας και υδρογόνου ταυτόχρονα, η Daimler Buses θα προσφέρει έως το 2030 αστικά λεωφορεία μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ευρώπη. Παράλληλα, θα προσθέσει νέες εκδόσεις στη γκάμα του eCitaro ενώ σχεδιάζει ήδη το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό, υπεραστικό λεωφορείο.

banner-google-news

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρίας, έως το 2039, στις βασικές αγορές της Ευρώπης θα πωλούνται μόνο καινούρια οχήματα, τα οποία έχουν τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Στην κατηγορία των αστικών λεωφορείων, αυτό θα ισχύει ήδη από το 2030 για την Ευρώπη. Πέραν της επέκτασης του χαρτοφυλακίου οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Daimler Buses διευρύνει επίσης και τις υπηρεσίες της ως πάροχος ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις των πελατών της.

Neue zentrale Stromtankstelle im Omnibuswerk Mannheim für Mercedes-Benz eCitaro mit vollelektrischem Antrieb, Anschlussleistung: 1,2 Megawatt, 4 Stellplätze für Steckerladung, Pantograf und Ladeschiene New central electric charging station for the Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive at the Mannheim bus works, Connection power of 1.2 megawatts, four parking bays for charging via cable, pantograph and charging rail.

Αυτό ανακοίνωσε ο Till Oberwörder, Επικεφαλής της Daimler Buses, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μάνχαϊμ. Εκεί τόνισε μεταξύ άλλων: «Η φιλοδοξία μας ως παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή λεωφορείων είναι σαφής: Θέλουμε να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και να ωθήσουμε τη μετάπτωση στις μεταφορές, η οποία είναι αναγκαία προκειμένου να τα καταφέρουμε. Για τον σκοπό αυτό, επιδιώκουμε μια σαφή στρατηγική εξηλεκτρισμού και θέτουμε σε μαζική παραγωγή λεωφορεία με εναλλακτικές τεχνολογίες μετάδοσης κίνησης.

Αναλαμβάνουμε μια σαφή δέσμευση: το αργότερο έως το 2030, θα προσφέρουμε οχήματα μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην κατηγορία αστικών λεωφορείων στην Ευρώπη και δεν θα επενδύουμε πλέον στην τεχνολογία Euro VII.»

Durch die Entwicklung lokal emissionsfreier Antriebe und vernetzter Fahrzeuge leistet Daimler Buses einen Beitrag dazu, den Verkehr in Ballungsräumen und Städten noch effizienter und umweltgerechter zu machen. By developing locally emission-free drive systems and connected vehicles, Daimler Buses is helping to make traffic in urban areas and cities even more efficient and environmentally compatible.

Στην εκδήλωση, παρευρέθηκε και ο Δρ. Volker Wissing, Ομοσπονδιακός Υπουργός Ψηφιοποίησης και Μεταφορών ο οποίος σχολίασε: «Για να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους μας, χρειαζόμαστε περισσότερα οχήματα με μηδενικές εκπομπές. Στηρίζουμε ενεργά τις εταιρείες μεταφορών προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των στόλων τους και τους παρέχουμε τις κατάλληλες υποδομές. Για τον σκοπό αυτό έχουμε προβλέψει συνολικά 1,25 δισεκατομμύρια ευρώ. Στόχος μας: έως το 2030, ένα στα δύο αστικά λεωφορεία θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικό.»

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ eCITARO

Ξεκινώντας από το 2023, η Daimler Buses θα εξοπλίσει και το αμιγώς ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro, το οποίο παράγεται μαζικά από το 2018, με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ως σύστημα επέκτασης της αυτονομίας (range extender). Η Daimler Buses προσθέτει έτσι ένα όχημα με αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα (μονό λεωφορείο) στο χαρτοφυλάκιο πλήρως ηλεκτρικών προϊόντων της κατηγορίας αστικών λεωφορείων. Με την επέκταση αυτονομίας, το πανίσχυρο λεωφορείο χαμηλού δαπέδου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα τοπικά καλύπτει ακόμη και απαιτητικά δρομολόγια, καθώς και σχεδόν το σύνολο των απαιτήσεων αυτονομίας κάθε επιχείρησης λεωφορείων.

eMobility Days 2022 in Mannheim: Daimler Buses präsentiert seine Elektrifizierungs-Strategie vom Stadtbus bis zum Reisebus. Auf dem Bild: Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender mit vollelektrischem Antrieb, NMC 3 Batterie, Brennstoffzelle. // eMobility Days 2022 in Mannheim/Germany: Daimler Buses presents its electrification strategy from city buses to coaches. In the picture: Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender with all-electric drive, NMC 3 battery, fuell cell.

Το eCitaro Range Extender παραμένει ωστόσο ένα καθαρόαιμο αστικό λεωφορείο. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης εξακολουθεί να βασίζεται στην πολύ ισχυρή μπαταρία, ενώ η κυψέλη καυσίμου εξυπηρετεί αποκλειστικά για την επέκταση της αυτονομίας και όχι ως κύρια πηγή ενέργειας. Άρα το όχημα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό υβριδικό όχημα που συνδυάζει δύο πηγές ηλεκτρικού ρεύματος. Το υδρογόνο χρησιμοποιείται στην αέρια μορφή του σε πίεση 350 bar.

EvoBus (Schweiz) AG, Busworld Home, OMNIplus, Service-Beratung // EvoBus (Schweiz) AG, Busworld Home, OMNIplus, service advice. EvoBus (Schweiz) AG, Busworld Home, OMNIplus, eCitaro workshop.

Επιπλέον, η Daimler Buses θα προσφέρει το eCitaro με μια νέα γενιά μπαταριών υψηλής απόδοσης από τα τέλη του 2022. Οι υψηλής ενέργειας μπαταρίες ιόντων-λιθίου αυξάνουν την χωρητικότητα κατά σχεδόν 50% ανά μπαταρία με το ίδιο βάρος και προσφέρουν αυτονομία της τάξεως των 280 χιλιομέτρων περίπου (μονό λεωφορείο). Οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται τόσο στο eCitaro και eCitaro Range Extender όσο και στο πλήρως ηλεκτρικό πλαίσιο οχήματος eO500U από τη Βραζιλία που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Εν τω μεταξύ, στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό της μεταφοράς επιβατών παγκοσμίως, η Daimler Buses σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο της το 2025 και τουριστικά με σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου από τα τέλη της δεκαετίας. Ακολουθώντας τη διττή στρατηγική της μητρικής εταιρείας Daimler Truck, η Daimler Buses επικεντρώνεται στις τεχνολογίες ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μπαταρίας και υδρογόνου ταυτόχρονα – επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος να παρέχει εξατομικευμένες λύσεις μηδενικών εκπομπών για τις ποικίλες ανάγκες των πελατών της.

Mercedes-Benz eCitaro G mit vollelektrischem Antrieb, Dreitürer, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, Exterieur, rot-weiß, 2 x elektrischer Radnabenmotor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV-Batterie Baugruppen, 330 kWh Gesamtkapazität, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, Länge/Breite/Höhe: 18.125 /2.550/3.400 mm, Beförderungskapazität: max. 1/130, Pantographen-Ladestation Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive, three-door, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, exterior, red-white, 2 x electric hub motor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV battery modules, total capacity of 330 kWh, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, length/width/height: 18125/2550/3400 mm, passenger capacity: max. 1/130, pantograph charging station

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η Daimler Buses προσφέρει στους πελάτες της ένα πλήρες σύστημα για το ηλεκτρικό eCitaro, το οποίο περιλαμβάνει υπηρεσίες σχεδιασμού και συμβουλευτικής για την ομαλή λειτουργία του ηλεκτρικού στόλου, καθώς και για την κατασκευή ολόκληρης της υποδομής τροφοδοσίας ρεύματος. Έτσι, η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει μια απολύτως ολοκληρωμένη λύση, εφόσον απαιτείται. Συνεπώς, εάν το ζητήσουν, οι εταιρείες μεταφορών μπορούν να αποκτήσουν ένα συνολικό πακέτο που περιλαμβάνει λεωφορείο, υποδομή ηλεκτρικού ρεύματος και φόρτισης καθώς και κατάλληλο λογισμικό, ψηφιακές υπηρεσίες, κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού και υπηρεσίες μετά την πώληση από έναν πάροχο.

Ειδικότερα, η διαχείριση των φορτίσεων των ηλεκτρικών λεωφορείων μπαταρίας είναι κρίσιμης σημασίας για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων των πελατών. Χάρη στη στρατηγική σύμπραξη με την IVU Traffic Technologies AG που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Daimler Buses έχει συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιό της με ένα πανίσχυρο λογισμικό ελέγχου του στόλου, το οποίο είναι ειδικά προσαρμοσμένο στο eCitaro όσον αφορά στη διαχείριση φορτίσεων.

Mercedes-Benz eCitaro G mit vollelektrischem Antrieb, Dreitürer, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, Exterieur, rot-weiß, 2 x elektrischer Radnabenmotor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV-Batterie Baugruppen, 330 kWh Gesamtkapazität, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, Länge/Breite/Höhe: 18.125 /2.550/3.400 mm, Beförderungskapazität: max. 1/130 Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive, three-door, Duisburger Verkehrsgesellschaft AG, exterior, red-white, 2 x electric hub motor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 10 HV battery modules, total capacity of 330 kWh, Preventive Brake Assist, Sideguard Assist, length/width/height: 18125/2550/3400 mm, passenger capacity: max. 1/130.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η Daimler Buses ωθεί τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων σε όλο τον κόσμο: φέτος θα ξεκινήσει η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού πλαισίου λεωφορείου από την Daimler Buses για τη Λατινική Αμερική και τις αγορές της Ωκεανίας, το οποίο έχει προσαρμοστεί ειδικά στις τοπικές απαιτήσεις. Το πλαίσιο οχήματος «eO500U» με αυτονομία περίπου 250 χιλιόμετρα θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο São Bernardo do Campo στη Βραζιλία και βασίζεται γενικά στην τεχνολογία του eCitaro.

Mercedes-Benz eCitaro mit vollelektrischem Antrieb, Interieur, Sitzbezüge: Schwarz-grau, , Beförderungskapazität: 1/86, 2 x elektrischer Radnabenmotor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm Mercedes-Benz Citaro with all-electric drive, interior, seat covers: black-grey, passenger capacity: 1/86, 2 x electric hub motor, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm

Η Daimler Buses έχει ήδη λάβει 100 παραγγελίες για πλαίσια οχημάτων στη βασική αγορά της Λατινικής Αμερικής, τη Βραζιλία. Η παράδοση προγραμματίζεται μεταξύ του τέλους του 2022 και της αρχής του 2023.

Neue zentrale Stromtankstelle im Omnibuswerk Mannheim für Mercedes-Benz eCitaro mit vollelektrischem Antrieb, Anschlussleistung: 1,2 Megawatt, 4 Stellplätze für Steckerladung, Pantograf und Ladeschiene New central electric charging station for the Mercedes-Benz eCitaro with all-electric drive at the Mannheim bus works, Connection power of 1.2 megawatts, four parking bays for charging via cable, pantograph and charging rail.