Παρουσίαση: Φορτηγά Αστικών Διανομών – Scania P/L

banner-google-news

Τελευταίο μέρος της διαδικασίας πλήρους ανανέωσης της γκάμας βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της Scania αποτέλεσε η στόχευση σε εφαρμογές μεταφορικού έργου εντός της πόλης με τα νέα αστικά φορτηγά που βασίζονται στη σειρά καμπινών P καθώς και σε μια εντελώς νέα επιλογή, την σειρά L χαμηλής εισόδου.

Υπάρχει μια σαφής τάση προς τις καμπίνες χαμηλής εισόδου, οι οποίες παραδοσιακά χρησιμοποιούνται κυρίως για φορτηγά απορριμμάτων αλλά τώρα βρίσκουν το δρόμο τους σε όλο και περισσότερες εφαρμογές και σύντομα θα είναι ένα καθημερινό θέαμα σε μερικές μεγάλες πόλεις.


ΧΟΡΗΓΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:

logo DRIVAKOS 1949


Scania P 220 4x2 box body

Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουν και οι ολοένα και πιο αυστηροί κανόνες σε ορισμένες ζώνες της πόλης σχετικά με τον θόρυβο και τους ρύπους με αποτέλεσμα να εκτοπίζουν τα «συμβατικά» φορτηγά.

Οι παραχωρήσεις που πρέπει να γίνουν σε ό,τι αφορά την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης αντισταθμίζονται από τα πλεονεκτήματα της εύκολης πρόσβασης στο εσωτερικό της καμπίνας και της ομαλότερης «αφομοίωσης» του φορτηγού στο αστικό περιβάλλον.

Η σειρά καμπινών L προορίζεται για χρήση σε εφαρμογές όπως οι αστικές διανομές, η αποκομιδή απορριμμάτων και ένα από τα βασικά τους γνωρίσματα είναι το ευρύ περιμετρικό οπτικό πεδίο που προσφέρουν στον οδηγό καθώς και το χαμηλό δάπεδο τους, που διευκολύνει αφάνταστα τις συχνές επιβιβάσεις / αποβιβάσεις οδηγού ή συνεπιβάτη. Διαθέτει ακριβώς τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για εφαρμογές διανομών σε αστικό περιβάλλον, με μεγάλη κυκλοφορία όπου πολλοί διαφορετικοί χρήστες πρέπει να μοιράζονται τον ίδιο χώρο στο δρόμο.

SAFETY WINDOW

Εκτός από την σύγχρονη εμφάνιση και την φρέσκια σχεδίαση, με την μεγάλη μάσκα και τα… περίεργα φωτιστικά σώματα η καμπίνα L λανσάρει και ένα επιπλέον στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας, που η Scania ονομάζει «City Safe Window». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα (θερμαινόμενο) παράθυρο, στο κάτω μέρος της πόρτας του συνοδηγού το οποίο εξασφαλίζει βελτιωμένη ορατότητα. Επιτρέποντας στον οδηγό να αντιλαμβάνεται εγκαίρως τυχόν εμπόδια από την δεξιά πλευρά του φορτηγού όπως για παράδειγμα πεζούς ή ποδηλάτες. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό λάνσαρε πρώτη, αρκετά χρόνια πριν η Volvo Trucks στη σειρά φορτηγών FL.

Cab exterior of a Scania P 220, city safe window

Σημαντική επισήμανση για όσους επιλέξουν το «City Safe Window» στον εξοπλισμό του φορτηγού τους αποτελεί ένας περιορισμός στο άνοιγμα του κανονικού παραθύρου της πόρτας του συνοδηγού, που δεν μπορεί να είναι πλήρους έκτασης λόγω κατασκευής της πόρτας.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Οι καμπίνες της σειράς L είναι διαθέσιμες με τρία διαφορετικά ύψη οροφής, χαμηλή, μεσαία και υψηλή ενώ υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας της λειτουργίας επιγονάτισης (ενεργοποιείται αυτόματα μέσω του χειρόφρενου). Με την λειτουργία επιγονατίσματος (Kneeling) ο χρήστης χρειάζεται μόνο ένα σκαλοπάτι (πλάτους 79 εκατοστών) για να εισέλθει ή να εξέλθει από την καμπίνα, το πάτωμα της οποίας απέχει μόλις 80 εκατοστά από το έδαφος. Χωρίς την λειτουργία αυτή απαιτείται και δεύτερο σκαλοπάτι. Σημαντικό είναι το υψηλό επίπεδο εργονομίας της καμπίνας και κυρίως η δυνατότητα να διέρχεται εύκολα κανείς από την μια μεριά της καμπίνας στην άλλη.

Scania L-series, cab interior

ΜΕΓΑΛΟ ΑΛΛΑ ΕΥΕΛΙΚΤΟ

Η μεγαλύτερη σειρά καμπινών P για μεσαία φορτηγά διανομών και περιαστικών μεταφορών έρχεται επίσης εντελώς αλλαγμένη αισθητικά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Οι εμφανείς διαφορές σε σχέση με την καμπίνα L εντοπίζονται στα εμπρόσθια φανάρια, σε διαφοροποιήσεις της μάσκας και φυσικά στο ύψος της καμπίνας από το έδαφος. Άλλωστε είναι εμφανείς οι επιρροές και η προσπάθεια του κατασκευαστή να εναρμονίσει την αισθητική της σειράς P με αυτή των μεγαλύτερων φορτηγών R και S. Έτσι, η όψη είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και επιβλητική με κύρια χαρακτηριστικά την τεράστια μάσκα και τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα.

Scania P 280 4x2 with box body

Η επανασχεδίαση του ταμπλό και οι δυνατότητες ρύθμισης των καθισμάτων προάγουν την εργονομία, την ευρυχωρία και το εύκολο πέρασμα του οδηγού προς τα δεξιά και προς την κουκέτα του. Σε όλες τις καμπίνες της νέας γενιάς φορτηγών Scania, η θέση οδήγησης έχει μετακινηθεί κατά 65 χιλιοστά πιο κοντά στο παρμπρίζ και κατά 20 χιλιοστά πιο κοντά στην πόρτα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αυτή η αλλαγή βελτιώνει την ασφάλεια, την ορατότητα και τους διαθέσιμους χώρους του οδηγού. Την ορατότητα βελτιώνουν επίσης οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες, τα λεπτότερα πάνελς των θυρών και η επανασχεδίαση των κολώνων τύπου Α.

Ο κατασκευαστής τονίζει ιδιαιτέρως το λανσάρισμα και την σημασία ανάμεσα στην γκάμα, των καμπινών πληρώματος (crew cabs). Αυτές βασίζονται στη σειρά P, είναι διαθέσιμες σε δύο μήκη, CP28 και CP31, και προορίζονται για χρήση σε πυροσβεστικά οχήματα επιτρέποντας τη μεταφορά έως και 8 επιβατών καθώς και μεγάλο όγκο υλικοτεχνικού εξοπλισμού στο εσωτερικό τους, με κορυφαίο επίπεδο άνεσης – ασφάλειας όπως για παράδειγμα οι πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας για όλους και ο κλιματισμός δύο ζωνών. Η μακρύτερη έκδοση προσφέρεται σε δύο ύψη οροφής ενώ όπως μπορείτε να παρατηρήσετε στις φωτογραφίες, το «City Safe Window» αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό και της σειράς καμπινών P.

Scania Urban (5)

ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

Παράλληλα με τη νέα σειρά φορτηγών αστικής χρήσης, η Scania λανσάρει μια νέα -4η στη σειρά- οικογένεια 6κύλινδρων κινητήρων χωρητικότητας 6,7 λίτρων «DC07» που προσφέρεται σε εκδόσεις ισχύος 220, 250 και 280 ίππων. Η εν λόγω σειρά έρχεται να συμπληρώσει τους 15 κινητήρες Euro 6 που είχε ήδη στη γκάμα της η Scania ενώ στοχεύει στο να διασφαλίσει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως 10% καθώς και καλύτερα χαρακτηριστικά (μικρότερο τούνελ κινητήρα) για τις καμπίνες P, χάρη στις εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις.

Η σειρά φορτηγών L εφοδιάστηκε αρχικά από τον 9λιτρο κινητήρα της Scania που είναι διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος ενώ μέσα στο 2018 η σχετική γκάμα συμπληρώθηκε από τον κινητήρα αερίου (CNG & LNG) 0C09 σε δύο επίπεδα ισχύος. Ο τελευταίος, λανσαρίστηκε ταυτόχρονα με τον μεγαλύτερο 13λιτρο φυσικού αερίου OC13 που αποτελεί  ιδανική επιλογή για τις πιο βαριές εκ των εφαρμογών για τον κλάδο των διεθνών μεταφορών αλλά και τις κατασκευές. Είναι χωρητικότητας 12,7λτ. με έξι κυλίνδρους σε σειρά (4 βαλβίδες ανά κύλινδρο) και αποδίδει ισχύ 410 ίππων από τις 1.900 σ.α.λ. καθώς και μέγιστη ροπή 2.000 Nm που είναι διαθέσιμο στο φάσμα από τις 1.100 – 1.400 σ.α.λ.

Ο νέος OC13 χρησιμοποιεί μπουζί για την ανάφλεξη του μείγματος αέρα και καυσίμου εντός του θαλάμου καύσης, όπως και οι βενζινοκινητήρες ενώ, συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Scania Opticruise. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με το κιβώτιο Scania Opticruise ή με ένα αυτόματο κιβώτιο Allison.

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, στις περιπτώσεις που το όχημα εφοδιάζεται με δεξαμενές για LNG (Liquefied Natural Gas) αυτή ανέρχεται έως και στα 1.100 χλμ., ενώ όταν ο κινητήρας κάνει χρήση του CNG (Compressed Natural Gas), τότε η αυτονομία του οχήματος μειώνεται στα 500 χλμ.

Πέραν όμως της μεγάλης αυτονομίας, η Scania έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικά και τα διαστήματα service του νέου κινητήρα της, από τα 30.000 χλμ. στα 45.000 χλμ., γεγονός που εγγυάται τη μείωση στο συνολικό κόστος συντήρησης του.
Πέραν όλων των παραπάνω, αξίζει να σημειώσουμε πως ο νέος OC13 κινητήρας της Scania καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές ρύπων του ευρωπαϊκού πρωτοκόλλου Euro 6 καθώς και τα όρια ηχορύπανσης «PIEK» δεδομένου ότι ό θόρυβος που παράγεται κατά τη λειτουργία του δεν υπερβαίνει το όριο των 72 dB.