Oυρές φορτηγών 70 χλμ. στο πέρασμα Brenner, οι μεταφορείς αναζητούν λύσεις

Αυστρία: «Έχουμε χωρητικότητα σιδηροδρομικώς, χρησιμοποιήστε την»

banner-google-news

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία διέλευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι το πέρασμα του Brenner, στην Αυστρία, όπου κινούνται περίπου 7.000 φορτηγά την ημέρα. Το 2022 πέρασαν από το πέρασμα του Brenner 5,2 εκατομμύρια φορτηγά, όπως επιβεβαίωσε η υπουργός Μεταφορών της Αυστρίας, Leonore Gewessler.

Οι ουρές των φορτηγών φτάνουν τα 70 χιλιόμετρα, και οι μεταφορείς αναζητούν λύση. Την τελευταία δεκαετία, τα εμπορεύματα που διέρχονται από την Αυστρία αντιμετώπισαν μεγάλες προκλήσεις.

Το 2023, η Αυστρία αποφάσισε να υιοθετήσει νέους περιορισμούς στην κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων, οι οποίοι προστέθηκαν στους ήδη ισχύοντες. Τον Μάρτιο ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες κατά τις οποίες θα εφαρμοστεί το λεγόμενο dosing system για το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το σύστημα απευθύνεται σε βαρέα φορτηγά οχήματα από τη Γερμανία και κατευθύνεται νότια. Oρισμένες ημέρες θα επιτρέπεται η διέλευση έως και 300 οχημάτων ανά ώρα.

brennerΚατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας στο Λουξεμβούργο την περασμένη εβδομάδα, οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ συζήτησαν την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων κατά μήκος του περάσματος του Μπρένερ, μια από τις βασικές διαδρομές της ΕΕ.

«Η Αυστρία είναι έτοιμη να καθίσει σε ένα τραπέζι με τη Ρώμη και το Βερολίνο για να βρεθεί κοινή λύση για το πέρασμα του Μπρένερ, υπάρχουν δυνατότητες να προχωρήσουμε, αλλά πρέπει όλοι να εργαστούμε για μια εποικοδομητική λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών Leonore Gewessler, μιλώντας σε δημόσια συνεδρίαση στο Συμβούλιο Μεταφορών στο Λουξεμβούργο.

«Η διέλευση στην περιοχή του Τιρόλου βρίσκεται σε δραματική κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια και παρόλο που το Brenner είναι ένας σημαντικός διάδρομος στην Ευρώπη, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας στο πρόβλημα», υπογράμμισε η υπουργός Gewessler.

«Τα στοιχεία διέλευσης στο πέρασμα αυξάνονται και η ελευθερία μετακίνησης είναι εγγυημένη από τις Συνθήκες, αλλά δεν συνεπάγεται την υποχρέωση οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων: έχουμε χωρητικότητα σιδηροδρομικώς, χρησιμοποιήστε την», τόνισε η υπουργός.

Brennerpass1

Βρυξέλλες: απογοητευμένοι από τη Βιέννη

«Όλα τα μονομερή μέτρα που ελήφθησαν για το πέρασμα του Μπρένερ δεν είναι χρήσιμα, ακόμη και για την ίδια την Αυστρία, δεν είναι θετικά και δεν είναι βιώσιμα», δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, Adina Valean, στο τέλος του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ. «Είμαι απογοητευμένη από το γεγονός ότι ενώ η Ιταλία και η Γερμανία θα ενέκριναν έναν συμβιβασμό, η Αυστρία συνεχίζει να καθυστερεί, θέλει να συνεχίσει τις συζητήσεις και δεν θα υποχωρήσει από τη θέση της να αποδεχθεί οποιαδήποτε πρόταση. Αυτό δεν είναι εποικοδομητικό».

brenner5Η IRU από την πλευρά της χαιρετίζει τις προσπάθειες των υπουργών Μεταφορών της Γερμανίας και της Ιταλίας να φέρουν το θέμα υπόψη όλων των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, θέτοντας το θέμα σε επίπεδο ΕΕ.

Η Διευθύντρια Συνηγορίας της ΕΕ της IRU, Raluca Marian, δήλωσε:

«Δυστυχώς, η Αυστρία δεν έχει δείξει πραγματική προθυμία να επιλύσει το ζήτημα του περάσματος Brenner, το οποίο διαρκεί για χρόνια. Ακούμε συνεχώς ότι οι σιδηροδρομικές και οι συνδυασμένες μεταφορές είναι η λύση. Όμως, όπως έδειξε ο χρόνος, ο σιδηρόδρομος από μόνος του δεν μπορεί να φιλοξενήσει τον όγκο των εμπορευμάτων που διέρχονται από το πέρασμα του Brenner. Χρειάζονται και οι δύο τρόποι και οι συνδυασμοί τους. Οι απαγορεύσεις οδήγησης έχουν προκαλέσει μαζική κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι ουρές φτάνουν τα 70 χιλιόμετρα και οι καλοκαιρινές διακοπές είναι προ των πυλών. Αυτή είναι μια απαράδεκτη κατάσταση, για να μην αναφέρουμε τις εκπομπές CO₂. Η Επιτροπή θα πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα νομικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή της για να ξεκλειδώσει την κατάσταση. Οι συζητήσεις μπορεί να μην είναι αρκετές».