ΟΛΠ : Μειωμένος ο τζίρος στο 9μηνο

SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Σημαντική επίπτωση είχαν στα μεγέθη του ΟΛΠ η πανδημία και τα μέτρα που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της, τόσο σε επίπεδο γ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο εννεαμήνου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο OΛΠ, οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 99,4 εκατ. στο 9μηνο και σε 32,8 εκατ. το γ΄ τρίμηνο, παρουσιάζοντας μείωση κατά 10,79% και 19,47%, αντίστοιχα. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) της εταιρείας ανήλθαν σε 46,6 εκατ. στο 9μηνο, από 53,9 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας πτώση 13,47%. Στο γ΄ τρίμηνο η μείωση ήταν 30,04%, στα 15,5 εκατ.

Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 23,5 εκατ. στο 9μηνο, μειωμένα κατά 19,16%, και στο γ΄ τρίμηνο στα 8 εκατ. με πτώση 39,51%. Οπως σχολιάζει στην ανακοίνωση η διοίκηση του OΛΠ, οι συνέπειες της πανδημίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ορατές τόσο στη διακίνηση εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) όσο και στο φορτίο μεταφόρτωσης. Στον επιβατικό τομέα και ειδικότερα στον τομέα κρουαζιέρας, η μείωση επιβατών στο 9μηνο έναντι του 2019 ανέρχεται σε 98,8% (από 844.673 σε 10.060), καθώς ο κλάδος έχει πληγεί σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κρουαζιέρες έχουν σταματήσει σχεδόν ολοκληρωτικά.

Στην ακτοπλοΐα, στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου καταγράφεται μείωση 35,1% στην επιβατική κίνηση (από 13,4 εκατ. σε 8,7 εκατ.) και 16,1% στη διέλευση οχημάτων (από 2,2 εκατ. σε 1,8 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται αύξηση 19,4% στο σύνολο φορτίου λόγω αυξημένης διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης (από 259.811 TEU σε 330.418 TEU), αλλά μείωση του εγχώριου φορτίου κατά 7,8% (από 74.713 σε 68.884 TEU). Στο car terminal καταγράφεται μείωση κατά 31,3% (από 307.008 σε 210.930) στο σύνολο του φορτίου, καθώς τόσο το εγχώριο (-32,5%) όσο και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκαν (-30,8%).

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ