Οδηγοί και μεταφορείς διαφωνούν για το πώς θα επιλυθεί η έλλειψη οδηγών

Το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης της Επιτροπής Μεταφορών στη Γερμανία αυτή την εβδομάδα

banner-google-news

Η έλλειψη οδηγών φορτηγού αποτέλεσε το αντικείμενο συζήτησης της Επιτροπής Μεταφορών στη Γερμανία αυτή την εβδομάδα. Στη συνάντηση συνδικάτα, οδηγοί και εκπρόσωποι οδηγών διαφώνησαν με τους μεταφορείς σχετικά με τον τρόπο επίλυσης του ζητήματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του transinfo.de, και όπως τεκμηριώνει επίσημο δελτίο Τύπου του γερμανικού Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου (Bundestag), συνδικάτα και οδηγοί πρότειναν λύσεις που περιλαμβάνουν καλύτερους μισθούς και συνθήκες. Αντίθετα, οι περισσότεροι εκπρόσωποι των μεταφορών τόνισαν ότι απαιτούνται περισσότεροι οδηγοί τρίτων χωρών.

Μεταξύ αυτών που μίλησαν στη συνάντηση ήταν ο Ρόνι Κέλερ του συνδικάτου του Verdi. Είπε ότι η βιομηχανία οδικών μεταφορών στη Γερμανία βρίσκεται σε σταυροδρόμι και πρέπει να αποφασίσει πώς θα αντιμετωπίσει την έλλειψη οδηγών. Κατέστησε σαφές ότι δεν υποστηρίζει την επιλογή οδηγών από ανατολικές χώρες, και επισήμανε ότι υπάρχουν ελλείψεις δεξιοτήτων στην Πολωνία. Τόνισε ότι η χρήση ξένου εργατικού δυναμικού δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να διορθωθεί η έλλειψη οδηγών. Κατά τη γνώμη του, θα ήταν καλύτερο να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας στη Γερμανία -κάτι για το οποίο, όπως είπε, ευθύνονται πρωτίστως οι εργοδότες.

File photo dated 26/09/21 of lorries parked in Dover, Kent. Treasury minister Simon Clarke said the Government wanted to encourage HGV drivers who had left the profession to come back. Issue date: Thursday September 30, 2021. PA Photo. "There's a write out campaign, encouraging people who may want to return to being HGV drivers to do just that," he told the BBC's Today programme. See PA story CONSUMER Shortages . Photo credit should read: Gareth Fuller/PA Wire

Ο Burkhard Taggert, πρόεδρος της ένωσης οδηγών Aschaffenburg-Miltenberg, ζήτησε επίσης καλύτερες συνθήκες για τους οδηγούς στη Γερμανία, λέγοντας στους εκπροσώπους του κλάδου των οδικών μεταφορών ότι «δεν άκουσε ποτέ για μισθούς 4.000 ευρώ μεικτά το μήνα». Ισχυρίστηκε ότι στην περιοχή Mecklenburg-Western Pomerania, ορισμένοι οδηγοί κερδίζουν λιγότερα από 2.000 ευρώ το μήνα. Ως αποτέλεσμα αυτών των χαμηλών αμοιβών, ο Taggert είπε ότι οι οδηγοί πρέπει να εργάζονται συνεχόμενα πολλές ώρες, για να πάρουν ένα αξιοπρεπές πακέτο αμοιβής. Επιπλέον, ισχυρίστηκε ότι καθώς ορισμένοι εργοδότες πληρώνουν εν μέρει τους μισθούς με τη μορφή ημερήσιων επιδομάτων, υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος στα συνταξιοδοτικά δικαιώματα των οδηγών.

Ωστόσο, εκπρόσωποι του κλάδου οδικών μεταφορών της Γερμανίας απέφυγαν αυτά τα ζητήματα και μίλησαν για τα εμπόδια που υπάρχουν για να γίνουν προσλήψεις από τρίτες χώρες.

Ο Dirk Engelhardt, εκπρόσωπος του BGL, της Ομοσπονδιακής Ένωσης Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, ζήτησε μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης και να πληρούν τις προϋποθέσεις ως επαγγελματίες οδηγοί, άτομα που δεν διαμένουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Επιπλέον, υποστήριξε ότι υπάρχει ανάγκη αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων οδηγού από τρίτες χώρες.

Ο Christoph Peine, ο οποίος διευθύνει την εταιρεία logistics Peine GmbH, είπε στους συγκεντρωμένους στην ακρόαση ότι χρειάζεται «μετανάστευση από την ανατολή», αλλά ανατρέπεται από μεγάλα γραφειοκρατικά εμπόδια. Στη συνέχεια, εξήγησε ότι προσπαθούσε να προσλάβει Φιλιππινέζους οδηγούς για 3 χρόνια, αλλά εγκατέλειψε το σχέδιο λόγω της γραφειοκρατίας που υπήρχε. Απέρριψε επίσης τους ισχυρισμούς των εκπροσώπων των οδηγών ότι η χαμηλή αμοιβή είναι πρόβλημα. Είπε ότι η αγορά ρυθμίζει τις αμοιβές και ότι αναμένει ότι οι οδηγοί θα κερδίζουν όλοι 4.000 ευρώ το μήνα στο μέλλον. Πρόσθεσε ωστόσο ότι οι συνθήκες εργασίας πρέπει να βελτιωθούν.

Επιστρέφοντας στο θέμα των μισθών των οδηγών, ο Frank Huster, γενικός διευθυντής στην Ομοσπονδιακή Ένωση Forwarding and Logistics, παραδέχτηκε ότι η αμοιβή παίζει σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, ισχυρίστηκε ότι η τρέχουσα έλλειψη έχει οδηγήσει τους μισθούς να αυξάνονται πάνω από το συλλογικά συμφωνημένο ελάχιστο. Ανέφερε το παράδειγμα των εταιρειών στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, οι οποίες, όπως είπε, πληρώνουν ήδη 4.000 ευρώ μεικτά το μήνα. Από την άλλη πλευρά, παραδέχτηκε ότι σε ορισμένες περιοχές, όπως στο Βερολίνο, η μηνιαία αμοιβή μπορεί να είναι περίπου 50% χαμηλότερη.

Επιπλέον, ο Frank Huster αναφέρθηκε στις απαιτήσεις της δουλειάς, που έχει υψηλό παράγοντα άγχους και οδηγεί σε μεγάλες απουσίες από το σπίτι. Πιστεύει επίσης ότι το επάγγελμα «δεν είναι πλέον δημοφιλές» στους νέους, οι οποίοι προτιμούν να «γίνουν influencers παρά επαγγελματίες οδηγοί». Ως αποτέλεσμα, πιστεύει ότι ο κλάδος εναποθέτει τις ελπίδες του στη μετανάστευση των πιο εξειδικευμένων εργαζομένων.

Autovision New