Το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με Ασφάλεια» στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής

banner-google-news

Το νέο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» περιέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

«Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι να διασφαλίσουμε την αξιοκρατία και την αξιοπιστία των εξετάσεων» και υπογράμμισε ότι «Οδική ασφάλεια σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, αλλά πρώτα απ’ όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Πρόσθεσε δε ότι κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, να διασφαλιστεί η αξιοκρατία αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης.

Το αδιάβλητο των εξετάσεων

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προάγει το αδιάβλητο των εξετάσεων οι οποίοι είναι: κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.

 Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι:

–       Βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

–       Διευρύνουμε το σώμα των εξεταστών.

Πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάνε τα κυκλώματα, διότι διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και  έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων.

–       Δημιουργούμε ένα νέο θεσμό, τους επόπτες.

Αυτοί θα είναι μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας, Λιμενικές Αρχές, Αρχές της διαφάνειας όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι επίσης θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά, είτε επειδή υπάρχουν υπόνοιες για προβλήματα.

–       Η θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία.

Βάζουμε τον εκπαιδευτή  στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου.

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως για την συγκεκριμένη διάταξη που αφορά την θέση του εκπαιδευτή θα ακούσει με ενδιαφέρον τις προτάσεις των φορέων και των κομμάτων πριν τις τελικές αποφάσεις.

Προσωρινή άδεια οδήγησης στους 17χρονους

«Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών και θεσπίζουμε τη δυνατότητα απόκτησης προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Το νέο νομοσχέδιο εισάγει ειδικές διατάξεις για άτομα με αναπηρίες, για όσους υποψήφιους οδηγούς δεν μιλούν καλά ελληνικά αλλά και για τα ιστορικά οχήματα. «Έχουμε οικοδομήσει ένα ευρύτερο σύστημα – όχι μόνο καινοτόμων – αλλά κυρίως αυτονόητων προβλέψεων, που – θα έπρεπε να ισχύουν εδώ και χρόνια στη χώρα μας» κατέληξε .

 

Autovision New