Νέο Setra S 531 DT Διώροφο : Καράβι βγήκε στην στεριά!

Το μεγαλύτερο και πιο άνετο τουριστικό λεωφορείο μεγάλων αποστάσεων της Daimler, 15 χρόνια μετά το πρώτο του λανσάρισμα έρχεται ακόμα καλύτερο. Διαθέτει χώρους για 80 επιβάτες, είναι πιο αποδοτικό και πιο οικονομικό σε καύσιμο και θέτει νέα πρότυπα ασφάλειας.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Daimler Buses

Οι εξελίξεις στην αγορά του τουριστικού λεωφορείου στην Ευρώπη χαρακτηρίζονται θετικές, κυρίως χάρη στην συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων. Πάνω από 25 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με αυτόν τον τρόπο μόνο στην Γερμανία ενώ συνεχώς διευρυνόμενο είναι το δίκτυο διαδρομών στην υπόλοιπη Ευρώπη, με προβλεπόμενη αύξηση κατά 7% των διεθνών δρομολογίων εντός του 2017. Σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, η Daimler Buses κατέχει μερίδιο της τάξεως του 40%, με ένα στα δύο λεωφορεία στην Γερμανία να φέρουν το λογότυπο της Mercedes-Benz ή της Setra. Το διώροφο λεωφορείο της πολυτελούς μάρκας Setra αποτελεί το… υπερόπλο του Γερμανού κατασκευαστή σε αυτό το τμήμα της αγοράς.

Weltpremiere: Neuer Setra Doppelstockbus setzt Benchmark bei Verbrauch, Komfort und SicherheitΈχοντας διαθέσει περισσότερες από 2.300 μονάδες (200 από αυτές μέσα στο 2016) από τότε που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2003, το διώροφο Setra S 531 DT δέχεται τις περιποιήσεις του κατασκευαστή και επανατοποθετείται στην αγορά, ενημερωμένο πλήρως σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα στην Στουτγάρδη με στόχο να διευρύνει περεταίρω την εμπορική επιτυχία της προκατόχου γενιάς, ανταποκρινόμενο στις υψηλές απαιτήσεις και τα ειδικά αιτήματα των πελατών. Το ανανεωμένο λεωφορείο θα εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Daimler Buses στο Ulm, στο οποίο έχουν επενδυθεί περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μάλιστα, ο κατασκευαστής έχει επενδύσει περίπου 400 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων τουριστικών λεωφορείων.

Επιβλητικό

Weltpremiere: Der neue Setra Doppelstockbus S 531 DT der TopClass 500Το νέο διώροφο λεωφορείο ανήκει ουσιαστικά στην νέα σειρά Setra TopClass 500, παρά το ότι έχει δημιουργήσει την δική του ξεχωριστή κατηγορία λόγω του ευρέος φάσματος εφαρμογών και του ποικίλου εύρους εξοπλισμού και παραλλαγών του. Σχεδιαστικά πάντως το αμάξωμα παραμένει πιστό στην σχεδιαστική ταυτότητα της σειράς, διατηρώντας την σκούρα μάσκα εμπρός, το σχέδιο των φωτιστικών σωμάτων (με τεχνολογία LED) καθώς και την χαρακτηριστική μπάρα από αλουμίνιο, γνωστή ως «La Linea» που διατρέχει το αμάξωμα στα πλαϊνά τμήματα. Επιπλέον, εξαιρετικά καλαίσθητος είναι ο τρόπος που συνδέονται τα δύο παρμπρίζ στο εμπρόσθιο τμήμα.

Weltpremiere: Der neue Setra Doppelstockbus S 531 DT der TopClass 500Μοντέρνα και ξεχωριστή λοιπόν η εξωτερική εμφάνιση του λεωφορείου, που καταφέρνει να δείχνει κομψό παρά τον τεράστιο όγκο του ενώ διαθέτει εξαιρετικά αεροδυναμικό σχεδιασμό. Στο εμπρόσθιο τμήμα, οι μεγάλες καμπύλες γραμμές επιτρέπουν στον αέρα να ρέει γύρω από το όχημα ενώ στο πίσω τμήμα οι διαχωριστικές ακμές καθοδηγούν την ροή του αέρα. Όλες οι σχεδιαστικές λύσεις επιφέρουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα όσον αφορά στον συντελεστή οπισθέλκουσας που βρίσκεται μόλις στο Cd=0,35! Αυτό το επίπεδο αεροδυναμικής αποτελεί την βάση για την κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης καυσίμου, από 7 έως 10% σε σχέση με την απελθούσα γενιά.

Πολυτέλεια και ευελιξία

Weltpremiere: Der neue Setra Doppelstockbus S 531 DT der TopClass 500Χαρακτηριστική είναι η μεταβλητότητα του λεωφορείου και συνεπώς η δυνατότητές του να καλύπτει πολλές διαφορετικές ανάγκες όπως μεγάλα ταξίδια διακοπών, τακτικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μέχρι και μισθωμένα δρομολόγια για VIP καταστάσεις. Η μεταβλητότητα συνίσταται κυρίως στην δυνατότητα του κάτω ορόφου να δέχεται πολλές διαφορετικές διαμορφώσεις του χώρου, σε συνδυασμό με τον αριθμό των καθισμάτων και του εξοπλισμού, με τον νέο σχεδιασμό να επιτρέπει την δυνατότητα δημιουργία θέσεων για αναπηρικά καροτσάκια. Εξίσου μεγάλη ευελιξία υπάρχει στην επιλογή του κόκπιτ, δηλαδή του χώρου που εργάζεται ο οδηγός. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο λειτουργικό κόκπιτ από την σειρά ComfortClass 500 και στο πολυτελές πιλοτήριο από την σειρά TopClass 500.

 Ο μοντέρνος σχεδιασμός και το άπλετο φως που εισέρχεται από τις γυάλινες επιφάνειες κυριαρχούν στο εσωτερικό του διώροφου λεωφορείου. Η προσοχή του κατασκευαστή στις λεπτομέρειες είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, τόσο στον σχεδιασμό και στην ποιότητα κατασκευής της σκάλας που οδηγεί στον πάνω όροφο όσο και στην χρήση επί μέρους εξοπλισμού για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών όπως είναι οι ιδιαίτεροι φωτισμοί και οι χειρολαβές. Πολύ εντυπωσιακή είναι η νέα τουαλέτα, όσον αφορά την εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, στον εξοπλισμό της και στον ευχάριστο φωτισμό LED.

Οι ευχάριστες λεπτομέρειες μάλιστα λαμβάνουν διαστάσεις… υπερβολής καθώς προαιρετικά το λεωφορείο μπορεί να εφοδιαστεί με ένα αυτόματο σύστημα ψεκασμού διακριτικών αρωμάτων που «καλωσορίζουν» τους επιβάτες κάθε φορά που πόρτες ανοιγοκλείνουν.

Το ωφέλιμο ύψος στον κάτω όροφο ανέρχεται στα 1,8 μέτρα ενώ στον πάνω όροφο στα 1,68 μέτρα. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει να μην τοποθετήσει κουζίνα και τουαλέτα και τότε ο αριθμός των καθισμάτων μπορεί να ανέλθει στα 83, με χωροταξική βαθμολογία τριών αστέρων. Δίνονται τρεις επιλογές καθισμάτων, Voyage, Voyage Plus και Voyage Ambassador, με πολλές παραλλαγές σε υφάσματα επενδύσεων.

State of the art

 Αρχιτεκτονικά, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί δημιούργησαν μια νέα κατασκευή προκειμένου να δημιουργήσουν επιπλέον χώρο ανάμεσα στους δύο άξονες. Εκεί φιλοξενούνται μεταξύ άλλων οι δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 540 λίτρων, αυξημένης κατά 30 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Έχει προβλεφθεί χώρος για επιπλέον δεξαμενή 170 ή 270 λίτρων ενώ αυτή για το AdBlue διαθέτει χωρητικότητα 40 λίτρων και προαιρετικά 49 λίτρων. Ταυτόχρονα, ικανοποιητικός είναι ο ωφέλιμος χώρος 8,4 κ.μ. που εξασφαλίζουν οι μπαγκαζιέρες.

 Με το λανσάρισμα του νέου διώροφου Setra, κάνουν πρεμιέρα και δύο νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για λεωφορεία. Το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist (ABA 4) που ενσωματώνει πλέον και την αναγνώριση πεζών (φρενάροντας αυτόματα!) και το Sideguard Assist που παρακολουθεί τον χώρο δεξιά του λεωφορείου κατά μήκος ολόκληρου του αμαξώματος, βοηθώντας τον οδηγό στα «τυφλά σημεία», προειδοποιώντας τον για πεζούς, ποδηλάτες ή στατικά εμπόδια κατά την στροφή. Εκτός κατοικημένων περιοχών το σύστημα χρησιμεύει ως βοηθός αλλαγής λωρίδας. Φυσικά το νέο λεωφορείο πληροί τις προδιαγραφές ECE-R-29 που αφορούν την αντοχή σε περίπτωση ανατροπής.

Τέλος, ο κινητήρας είναι και εδώ ο γνωστός ΟΜ 471, χωρητικότητας 12,8 λίτρων με απόδοση 510 ίππων, πάντα τεχνολογίας Euro 6 και με ακόμα πιο οικονομική λειτουργία. Συνδυάζεται δε με το αυτόματο κιβώτιο GO 250-8 PowerShift 3ης γενιάς, με τις πολλές ειδικές προβλέψεις για χρήση σε λεωφορείο και δημιουργεί ένα σύνολο ιδιαίτερα σβέλτο.

 

 

 

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ