ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Οι πρωταγωνιστές του 2023: Setra Comfort Class & Top Class

banner-google-news

Η επόμενη γενιά του Comfort Class της Setra αντιπροσωπεύει μια ευέλικτη ιδέα ταξιδιού που πληροί τις υψηλότερες απαιτήσεις όσον αφορά την οικονομία, την ασφάλεια και την ευελιξία, ενώ την ίδια στιγμή η κορυφαία σειρά Top Class HDH ανεβάζει τα ταξίδια με λεωφορείο σε ένα νέο επίπεδο. 

Με τη σχολαστική και συνεπή εξέλιξη, το μπροστινό τμήμα της νέας σειράς θέτει νέα πρότυπα από άποψη εμφάνισης και τεχνολογίας, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το προφίλ αυτής της μάρκας με τη μακρά, επιτυχημένη παράδοση. Τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά σημαίνουν μια περαιτέρω ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό αλλά όχι μια ρήξη με το επιτυχημένο παρελθόν.

Το λογότυπο της μάρκας είναι πλέον εμφανές στο μπροστινό τμήμα ενώ ένα νέο, εξολοκλήρου LED φωτιστικό στοιχείο μπροστά και οπτικές ίνες στα φώτα φλας, ημερήσιων διαδρομών και περιγράμματος καθιστούν κάθε λεωφορείο Setra απολύτως αναγνωρίσιμο ακόμη και από μακριά. Το ίδιο ισχύει για το πλευρικό τμήμα των τουριστικών λεωφορείων που διαθέτει ένα νέο τρισδιάστατο στοιχείο στην αναγραφή της μάρκας και που εναρμονίζεται απόλυτα με το θρυλικό La Linea της Setra.

Εκτενείς εξελίξεις κρύβονται όμως και κάτω από το ελκυστικό αμάξωμα και αφορούν τόσο τον οδηγό όσο και τους επιβάτες. Μεταξύ άλλων, ο χώρος επιβατών έχει αναβαθμιστεί με νέα διαχωριστικά και σετ εξυπηρέτησης, καθώς και ένα νέο σύστημα πολυμέσων.

Εκκίνηση χωρίς κλειδί 

Αφού ο οδηγός μπει στο τουριστικό λεωφορείο, το όχημα αναγνωρίζει το κλειδί στην περιοχή του πιλοτηρίου. Ο οδηγός μπορεί τώρα να ξεκλειδώσει την κλειδαριά ή να ενεργοποιήσει την ανάφλεξη με το πάτημα ενός κουμπιού. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πατώντας για λίγο το κουμπί Start ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιείται το πεντάλ φρένου ή εναλλακτικά πατώντας το κουμπί εκκίνησης για περισσότερο από πέντε δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα, το Keyless Start αυξάνει την ασφάλεια έναντι κλοπής οχήματος χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα ακινητοποίησης.

Στα αριστερά του πίνακα οργάνων, ο οδηγός μπορεί να βρει τη μονάδα ελέγχου του νέου, στάνταρ ηλεκτρονικού χειρόφρενου. Συνδυάζει απλό χειρισμό και υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Ο οδηγός ενεργοποιεί χειροκίνητα το χειρόφρενο τραβώντας το μοχλό ή πατώντας το κουμπί «P». Η ενσωματωμένη λειτουργία συγκράτησης ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο πατώντας πιο δυνατά το πεντάλ φρένου. Το φρένο δεν απελευθερώνεται έως ότου ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ γκαζιού. Κατά την εκκίνηση σε λόφους, το ολοκληρωμένο βοήθημα εκκίνησης (πρότυπο στο TopClass) υποστηρίζει το σύστημα. Τέλος, το χειρόφρενο ενεργοποιείται προαιρετικά αυτόματα όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, ο οδηγός βγάζει τη ζώνη ασφαλείας του και εγκαταλείπει το κάθισμά του. Αυτό εμποδίζει το τουριστικό λεωφορείο να απομακρυνθεί ακούσια.

Και υπάρχουν και άλλα. Το σύστημα υποβοήθησης φώτων πορείας ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί αυτόματα τη μεγάλη σκάλα ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και εξασφαλίζει βέλτιστο φωτισμό του δρόμου. Το σύστημα κάμερας 360° προσφέρει τέλεια περιμετρική ορατότητα κατά τους ελιγμούς και σε στενούς χώρους. Τέσσερις κάμερες στα μπροστινά, πίσω και πάνω από τα πλευρικά παράθυρα καταγράφουν το περιβάλλον του οχήματος και δημιουργούν μια έμμεση, περιμετρική ορατότητα 360° από την πανοραμική θέα.

Οι διαχωριστικοί τοίχοι τόσο για το TopClass όσο και για το ComfortClass είναι εντυπωσιακοί με γενναιόδωρα διαφανή ένθετα από φιμέ γυαλί. Ένα λογότυπο μάρκας καλωσορίζει τους επιβάτες. Οι προγραμματιστές αναθεώρησαν επίσης το χρώμα των διαμερισμάτων επιβατών. Τα καλύμματα κιγκλιδωμάτων και μπάνιου είναι τώρα τελειωμένα σε μαύρο χρώμα. Πάνω από τα κεφάλια τους, οι επιβάτες θα ανακαλύψουν αναθεωρημένα σετ σέρβις με στρογγυλούς, διαισθητικά ρυθμιζόμενους αεραγωγούς 360°.

Οι οθόνες 21,5 ιντσών παρέχουν την καλύτερη ψυχαγωγία επί του οχήματος. Θέτουν νέα πρότυπα για οθόνες LCD. Υποστηρίζονται από οθόνη LED TFT υψηλής ανάλυσης (1920 x 1080 pixels) καθώς και εξαιρετική ποιότητα HD. Ο εξοπλισμός μπορεί να τοποθετηθεί τόσο άκαμπτα όσο και σε ηλεκτρονικά πτυσσόμενους μεντεσέδες.

Πρεμιέρα για ADA2 & ABA 5

Το κυριότερο είναι ότι για πρώτη φορά τοποθετούνται σε ευρωπαϊκό τουριστικό λεωφορείο νέα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται σε μια νέα ηλεκτρική/ηλεκτρονική δομή. Χάρη σε αυτά, τα τουριστικά λεωφορεία Setra γίνονται ακόμη πιο ασφαλή, πιο άνετα, πιο φιλικά προς τους χρήστες και – σημαντικό σε εποχές υψηλών τιμών των καυσίμων – αισθητά πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Δύο παραδείγματα: Τα μοντέλα Setra ComfortClass και TopClass είναι τα πρώτα τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη που εξοπλίζονται με το νέο Active Drive Assist 2 (ADA 2), έναν συνδυασμό διαφόρων συστημάτων υποβοήθησης που υποστηρίζουν ενεργά τον οδηγό στη διατήρηση απόστασης και την παραμονή στη λωρίδα, καθώς και την υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 5 (ABA 5) – ένα σύστημα που μπορεί να πραγματοποιεί πέδηση και όταν αναγνωρίζει κινούμενους και σταματημένους πεζούς.

Τα συστήματα ABA 5 και ADA 2 είναι δύο από τα πολλά κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των νέων τουριστικών λεωφορείων που ξεκουράζουν τον οδηγό και προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένα βασικό στοιχείο του Active Drive Assist 2 είναι η ενεργή πλευρική καθοδήγηση εντός της λωρίδας από το Active Steering Assist με έναν ηλεκτροκινητήρα ως υποστήριξη για το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και η σύνδεση με τη διαμήκη καθοδήγηση του προσαρμοζόμενου cruise control μέσω της συγχώνευσης πληροφοριών ραντάρ και κάμερας. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις: Είτε το λεωφορείο κρατά ακριβώς στο κέντρο της λωρίδας είτε, ανάλογα με το πλάτος της λωρίδας, ελαφρώς μετατοπισμένο κατά δέκα έως 20 εκατοστά αριστερά ή δεξιά. Ως εκ τούτου, το σύστημα ανακουφίζει σημαντικά τον οδηγό, φροντίζοντας για ένα μεγάλο μέρος των συνεχών, μικρών διορθώσεων διεύθυνσης που απαιτούνται για τη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Άλλες καινοτομίες όπως το ηλεκτρονικό χειρόφρενο ή το σύστημα κάμερας 360° αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια εκτός από την προσθήκη λειτουργικότητας και φιλικότητας προς το χρήστη. Το ίδιο ισχύει και για τους νέους προβολείς full LED και την υποβοήθηση μεγάλης σκάλας.

Η παροιμιώδης σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των ταξιδιωτικών λεωφορείων Setra θα αυξηθεί περαιτέρω στην επόμενη γενιά TopClass και ComfortClass. Εκτός από την ασφάλεια, το προαιρετικό Active Drive Assist 2 σημαίνει επίσης μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Το έξυπνο, προγνωστικό σύστημα ελέγχου κίνησης (PPC) που εξοικονομεί καύσιμο ενσωματώνει έναν τρόπο λειτουργίας προσαρμοσμένο στην τοπογραφία στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το PPC αποτελεί πλέον στάνταρ εξοπλισμό και είναι ακόμα πιο αποδοτικό. Καθώς λαμβάνει υπόψη τις διασταυρώσεις και τους κύκλους κυκλοφορίας και συνδέεται με το adaptive cruise control σε ένα δίκτυο. Με βάση τους αποθηκευμένους χάρτες, το σύστημα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα κατά την είσοδο σε πόλεις καθώς και πριν από στροφές επαρχιακών οδών με μικρή ακτίνα ή εμπόδια, όπως κύκλους κυκλοφορίας και πινακίδες στάσης ή παράδοσης.

 Η γκάμα

Με έξι ευέλικτα μοντέλα ComfortClass HD, τρία πολυτελή τουριστικά λεωφορεία TopClass HDH που είναι εξαιρετικά από κάθε άποψη, καθώς και το διώροφο τουριστικό λεωφορείο S 531 DT – η σειρά Setra πληροί όλες τις απαιτήσεις ενός προσαρμοσμένου τουριστικού λεωφορείου. Επιπλέον, υπάρχει ένα ευρύ φάσμα ειδικού εξοπλισμού: πόρτα πίσω άκρου αντί για μονάδα μεσαίου βήματος για μοντέλα HD με αντίστοιχη διάταξη του χώρου επιβατών, γυάλινη οροφή TopSky Panorama, κομψά καθίσματα τριών ανοιγμάτων με ομοιόμορφο δάπεδο, μια συναρπαστική ποικιλία υφασμάτων και δερμάτινων καλυμμάτων καθώς και πρόσθετα – σχεδόν κανένα Setra δεν μοιάζει με κανένα άλλο, και κάθε Setra είναι η σωστή λύση.

Η ευρεία γκάμα μοντέλων ComfortClass HD εκτείνεται από το συμπαγές S 511 HD μήκους μόλις 10,5 μέτρων έως το γιγαντιαίο S 519 HD με μήκος λίγο κάτω από 15 μέτρα. Στη σειρά  TopClass 500 – υπάρχουν τρία συναρπαστικά μοντέλα HDH σε τρεις άξονες. Ονειρεμένα τουριστικά λεωφορεία για ονειρεμένα ταξίδια, από το συμπαγές S 515 HDH έως το ισχυρό S 517 HDH, μήκους από 12,5 έως 14,2 μέτρα.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, παραμένει αμετάβλητο στην επόμενη γενιά Setra ComfortClass και TopClass. Στην καρδιά του βρίσκονται η εν σειρά εξακύλινδρη Mercedes-Benz OM 470 με κυβισμό 10,7 λίτρων σε τρία επίπεδα απόδοσης από 290 kW (394 hp) έως 335 kW (456 hp) καθώς και η OM 471 (12,8 λίτρα κυβισμός) με 350 kW (476 hp) και 375 kW (510 hp).